MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Taas autoa hieman tuupattu eteenpäin.
Tänään tuli laitettua takalasi paikoilleen sekä kohdistettua takaluukku sekä molemmat etuovet.
Ei noista nyt tehtaanlinjoja tullut, mutta tuskin olisi ilman helmojakaan tullu, koska toinen ovi on eri autosta, mutta saapi luvan nyt kelvata. Toista ovea joutuu "laittamaan" kiinni vähän enemmän kiinni, mutta eipä hanttarin ovesta kukaan ees kuleje.
Ohjaustehostimen pumpun letkuineen laitoin kiinni sekä kävin hakemassa marmoritiskiltä orginaalia ohjaustehostimen nestettä.
Paljon on vielä hommaa, toivottavasti ei liikaa täksi vuodeksi.
Tänään tuli laitettua takalasi paikoilleen sekä kohdistettua takaluukku sekä molemmat etuovet.
Ei noista nyt tehtaanlinjoja tullut, mutta tuskin olisi ilman helmojakaan tullu, koska toinen ovi on eri autosta, mutta saapi luvan nyt kelvata. Toista ovea joutuu "laittamaan" kiinni vähän enemmän kiinni, mutta eipä hanttarin ovesta kukaan ees kuleje.
Ohjaustehostimen pumpun letkuineen laitoin kiinni sekä kävin hakemassa marmoritiskiltä orginaalia ohjaustehostimen nestettä.
Paljon on vielä hommaa, toivottavasti ei liikaa täksi vuodeksi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Nii juu semmonen suunnitelma ahtoputken kanssa. Toivottavasti on putket kunnolla syvällä sillareissa ettei pletkua irti. Keväämmällä sitte uutta imaria jne.
Dumppihan se siis toki, mutta pienen oloinen kuitennii. Perimmäisenä ajatuksena että kun ahdin oli vähän isompi niin oikeilla paineilla tuo saattaa olla jo vähä pieni ulospuhaltavilta reijjiltänsä.
Puolan sijaintina tulipelti lienee kuitenkin tukevampi kuin lukkopelti. Tosi kyl et nihkeempi kun siinä on se tuplapelti. Puolan sijotuksen kannalta lukkopelti kuitenkin paska paikka kun tilaa siinä ei järin ole ja helposti vaan tulee kuumaan paikkaan turbon välittömään läheisyyteen.
Sen orkkispellin jättäisin kyllä pois puolan sijotukseen vaikuttavien tekijöiden listalta. Sama siihen on vaikka rei'ittää joka johdolle oma reikä tai heittää koko pelti mäkeen. Eikä se kyllä mitään siistiä asennusta takaa. Pieleen voi mennä ulkonäössä siinäkin sitten kun sen puolan lukkopeltiin tuuppaisi.
Harkitse tosiaan jousitornin seutua...
Dumppihan se siis toki, mutta pienen oloinen kuitennii. Perimmäisenä ajatuksena että kun ahdin oli vähän isompi niin oikeilla paineilla tuo saattaa olla jo vähä pieni ulospuhaltavilta reijjiltänsä.
Puolan sijaintina tulipelti lienee kuitenkin tukevampi kuin lukkopelti. Tosi kyl et nihkeempi kun siinä on se tuplapelti. Puolan sijotuksen kannalta lukkopelti kuitenkin paska paikka kun tilaa siinä ei järin ole ja helposti vaan tulee kuumaan paikkaan turbon välittömään läheisyyteen.
Sen orkkispellin jättäisin kyllä pois puolan sijotukseen vaikuttavien tekijöiden listalta. Sama siihen on vaikka rei'ittää joka johdolle oma reikä tai heittää koko pelti mäkeen. Eikä se kyllä mitään siistiä asennusta takaa. Pieleen voi mennä ulkonäössä siinäkin sitten kun sen puolan lukkopeltiin tuuppaisi.
Harkitse tosiaan jousitornin seutua...
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Nii ja jos tulee liekkiä putkesta niin kai kerro että paksulla ollaan vaan että kipunaa tiputellaan välistä pois ja jäljelle jäävät kipinät tulee myöhään. Kun bensaa tulee raakana läpi niin myöhänen sytkä polttaa pensat putkessa. Jos olis vaan paksulla niin tulis sitä mustaa vaan. Mullahan tuli semmosta sillon joskus ellivuoressa kun mega oli varsin puolivillaisesti säädetty.
Mut liekit on hyvä jos rajoitin tosiaan tuossa kohden siinä kipinää on määrätty katkovan ja myöhästävän.
Mut liekit on hyvä jos rajoitin tosiaan tuossa kohden siinä kipinää on määrätty katkovan ja myöhästävän.
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Olet kyllä oikeassa Atte. Katsotaan nyt mitä tapahtuu tuon kanssa, mutta päätin nyt laittaa puolan kiinni raitisilmasuodattimen kanteen, joka tehdään uusiksi pellistä.
Raitisilmasuodatinta ei tuohon autoon kuitenkaan tule, koska se on täysin turha keksintö.
Olisko sulla Atte lauantaina asiaa Liedon viereen![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Raitisilmasuodatinta ei tuohon autoon kuitenkaan tule, koska se on täysin turha keksintö.
Olisko sulla Atte lauantaina asiaa Liedon viereen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Heh, vai raitisilmasuodatin on täysin turhaTurbo16 kirjoitti:Olet kyllä oikeassa Atte. Katsotaan nyt mitä tapahtuu tuon kanssa, mutta päätin nyt laittaa puolan kiinni raitisilmasuodattimen kanteen, joka tehdään uusiksi pellistä.
Raitisilmasuodatinta ei tuohon autoon kuitenkaan tule, koska se on täysin turha keksintö.
Olisko sulla Atte lauantaina asiaa Liedon viereen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miten meinasit kiinnittää sen pellin raikkarin koteloon? Se vakio kiinnitys pelkälle kehikollehan on ihan säälittävä paska ja se repsottaa aina
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Katotaan mitä lauvvantaina tuleman pitää, tekemistä olin itelleni sopinut kyl.
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Olisko tuosta jäänyt jotain oleellista kertomatta, koska kaikki varmaan tajunnee raitisilmasuodattimen hyödyn ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
900C -86
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Kyl seinä vaan tuli vastaan, ei millään riitä aika kaikkeen. Huomenna ei päästä ajelemaan, kun jäi vielä vasemman puoleinen oven kahva kiinnittämät, kun se kiinnitysrauta on taas ties missä.
Pittää jotain harrastelijalta käydä semmoinen hakemassa.
Jos arvon raati ei tiennyt, niin monessa 90-luvun lopun olevissa autoissa ei ole raitisilmasuodatinta vakiona. Kilometrejä tuolla autolla ei tule kovinkaa paljoa eikä raitisilmasuodatin mitään katkua sen enempää poista varsinkaan joku motonetin höttö.
Eikä huohotusta pistetä ulkoilmaan, kyllähän sä Atte sen tierät
Meinasin kiinnittää ne semmosilla peltikiinnikkeillä mitä töistä löytynee.
Tuo paikka ei ole oma keksimäni, vaan apinoitu joltakulta ruottista.
ASTech, niin myyn ammattikseni asiakkaille raitisilmasuodattimia![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pittää jotain harrastelijalta käydä semmoinen hakemassa.
Jos arvon raati ei tiennyt, niin monessa 90-luvun lopun olevissa autoissa ei ole raitisilmasuodatinta vakiona. Kilometrejä tuolla autolla ei tule kovinkaa paljoa eikä raitisilmasuodatin mitään katkua sen enempää poista varsinkaan joku motonetin höttö.
Eikä huohotusta pistetä ulkoilmaan, kyllähän sä Atte sen tierät
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Meinasin kiinnittää ne semmosilla peltikiinnikkeillä mitä töistä löytynee.
Tuo paikka ei ole oma keksimäni, vaan apinoitu joltakulta ruottista.
ASTech, niin myyn ammattikseni asiakkaille raitisilmasuodattimia
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Voi olla että en välttämättä tuu kovin mielelläni kyytiin säätään jos kabiinissa tuoksuu kuin naantalin jalostamon kolmos suodattamon vieressä
. Mut sit sen näkee tosiaa. Mut ei se vältts ihan pelkkä koriste ole. Sopivasti kun vielä falskaa saumat ilmanotossa vailla raikkaria niin avot.
Huohotus imupuolelle juu ja niiin ees, mutta aika ihme on jos vanha saabin konehuoneessa ei öljyä ja etenkin öljykatkuja ole. Kone huohottaa aivan varmasti, kaikki niin tekee. Uusissa autoissa ei varmaan niin paljoa lemua kun huohutus on oikeasti jo hyvin kai mietitty, nottei saastuta nääs.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huohotus imupuolelle juu ja niiin ees, mutta aika ihme on jos vanha saabin konehuoneessa ei öljyä ja etenkin öljykatkuja ole. Kone huohottaa aivan varmasti, kaikki niin tekee. Uusissa autoissa ei varmaan niin paljoa lemua kun huohutus on oikeasti jo hyvin kai mietitty, nottei saastuta nääs.
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Niin ja puolan paikka on tuttu. Lähinnä pohdin miten sen siihen saa kiinni kun tosiaan muoviin meinaat kiinnittää? Se ei ole tässä tapauksessa yhtään tukevampi.
Ja unohda myös ne nippusiteet puolan kiinnittämiseksi.
Ja unohda myös ne nippusiteet puolan kiinnittämiseksi.
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Itse en kovin hyvällä katso, kun talvivolvon suulakkeistä lentää männyn yrityksiä laajentaa reviiriä kabiiniin. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ei se puhallinkaan kovin hyvä silppuri taida olla oksanpätkille tai neulasille.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ei se puhallinkaan kovin hyvä silppuri taida olla oksanpätkille tai neulasille.
900C -86
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Konepeitossa olevan ilmanottoaukon alapuolella on paksu kumi, joka tulee siihen ilmanottoaukkoon kiinni, eli jos se on tiivis sekä raitisilmasuodattimen kotelo on kunnolla kiinni ei pitäisi konehuoneesta tulla juurikaan hajuja ja tosiaan tällä ei ajeta talvella senttiäkään.
Kävin tänään niputtamassa ja testaamassa autoa pihalla, kun tien päälle en päässyt jotenka nyt on hyvillä mielin auto siirretty talvea varten halliin odottamaan kevättä ja tuleva murheita ja ongelmia.
Tässä pari kuvaa, kun näen itsekkin ensimmäistä kertaa auton ulkona niputtamisen jälkeen.
![Kuva](http://img856.imageshack.us/img856/3162/saab001x.jpg)
![Kuva](http://img24.imageshack.us/img24/9625/saab004.jpg)
Tuon verran korisarja porrastaa, mutta enää ei voi mitään! Eikä tuota kovin paljoa edes näe, ellei osaa katsoa takaapäin tuota kohtaa.
![Kuva](http://img64.imageshack.us/img64/6294/saab011.jpg)
Puskurit tulevat talven aikana kuntoon.
![Kuva](http://img824.imageshack.us/img824/5441/saab005.jpg)
Tuon auton alaosan meinasin keväällä tehdä kuntoon ja maalata hieman mustaksi pohjaa. Nyt se paistaa ikävästi tuolta kun ei ole puskureita ja muutenkin se on ikävän näköinen.
![Kuva](http://img191.imageshack.us/img191/6918/saab008.jpg)
Ilmakuvaa
![Kuva](http://img440.imageshack.us/img440/4311/saab010.jpg)
Kävin tänään niputtamassa ja testaamassa autoa pihalla, kun tien päälle en päässyt jotenka nyt on hyvillä mielin auto siirretty talvea varten halliin odottamaan kevättä ja tuleva murheita ja ongelmia.
Tässä pari kuvaa, kun näen itsekkin ensimmäistä kertaa auton ulkona niputtamisen jälkeen.
![Kuva](http://img856.imageshack.us/img856/3162/saab001x.jpg)
![Kuva](http://img24.imageshack.us/img24/9625/saab004.jpg)
Tuon verran korisarja porrastaa, mutta enää ei voi mitään! Eikä tuota kovin paljoa edes näe, ellei osaa katsoa takaapäin tuota kohtaa.
![Kuva](http://img64.imageshack.us/img64/6294/saab011.jpg)
Puskurit tulevat talven aikana kuntoon.
![Kuva](http://img824.imageshack.us/img824/5441/saab005.jpg)
Tuon auton alaosan meinasin keväällä tehdä kuntoon ja maalata hieman mustaksi pohjaa. Nyt se paistaa ikävästi tuolta kun ei ole puskureita ja muutenkin se on ikävän näköinen.
![Kuva](http://img191.imageshack.us/img191/6918/saab008.jpg)
Ilmakuvaa
![Kuva](http://img440.imageshack.us/img440/4311/saab010.jpg)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Aah! Hyvin piristää toi väri syksyä, vai pitäiskö nyt olla jo joku talvi..?
Mites muuten ootko laittamassa tohon jotain spoileria? Ei ainakaan reikiä ja kun kirjoitit että puskurit tulee talvella kuntoon niin tuleeko myös spoileri?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voisko tuohon tyyliin kun muutenkin aika "radikaali" Satku niin tommonen Cosworth tyylinen spoileri??
![Kuva](http://farm4.staticflickr.com/3431/3787325902_f476b3341b_z.jpg?zz=1)
Itsehän kuolaan tuommoista omaan projektiin. Why not? Onhan niitä OG 9-3:ssa nähty.
Mites muuten ootko laittamassa tohon jotain spoileria? Ei ainakaan reikiä ja kun kirjoitit että puskurit tulee talvella kuntoon niin tuleeko myös spoileri?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voisko tuohon tyyliin kun muutenkin aika "radikaali" Satku niin tommonen Cosworth tyylinen spoileri??
![Kuva](http://farm4.staticflickr.com/3431/3787325902_f476b3341b_z.jpg?zz=1)
Itsehän kuolaan tuommoista omaan projektiin. Why not? Onhan niitä OG 9-3:ssa nähty.
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Nyt pitäis vissiin olla talvi, vaikka oli tänään yli 5-astetta lämpöä!
Kyllä tuohon spoileri on tulossa, toi takapää on liian karu ilman sitä vaikka onkin nyt koko koria sheivattu sillä silmällä, että olisi kliinimpi kyljistä kun on tuuletusritilät sekä lukkopesät pois.
Pientä vääntöä on klubilaisen kanssa ollut, josko saisin lainaksi valaansiiven, josta tekisin lasikuitukopion.
Katsotaan nyt kun ensin saan puskurit paikkaan.
Kyllä tuohon spoileri on tulossa, toi takapää on liian karu ilman sitä vaikka onkin nyt koko koria sheivattu sillä silmällä, että olisi kliinimpi kyljistä kun on tuuletusritilät sekä lukkopesät pois.
Pientä vääntöä on klubilaisen kanssa ollut, josko saisin lainaksi valaansiiven, josta tekisin lasikuitukopion.
Katsotaan nyt kun ensin saan puskurit paikkaan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Oliko öljyjäähylle tilaa puskurin takana jossain kohtaa syylärin yläosan tienoilla? Ei varmaan tarvii kyllä letkuja tehä uusiks jos siirtää ylöspäin. Jäähy ylemmäs vaan jos mahtuu, letkut voi olla noinkin päin? Ylöspäin sitä ainakin pitää saada.
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Juuh, tuossa väliaikaisessa sijoituksessa, koska letkut pitää teettää uusiksi, nyt siinä on turha adapteri mikä tuo lisää pituutta.
Meinasin viedä sen samaan paikkaan missä orginaalikin on.
Yläreunassa ei ole ollenkaan tilaa
Meinasin viedä sen samaan paikkaan missä orginaalikin on.
Yläreunassa ei ole ollenkaan tilaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"