9K 2.3T Grey edition
9K 2.3T Grey edition
Noniin laitetaas tänne onnellinen tarinani saabin omistajaksi tulesimiksi. Noh aina ollut sairas mieltymys turbo säpäkkään ja viimein vuosien jälkeen löysin "pikku vikaisen" 9000cse:n. Myyjän mukaan autossa on lähikorjaamon mukaan di-kasetti vika ja satku veroja perässä. Ajettu 250tkm ja ruosteeton. Noh siitä innostuneena soittelemaan ja auto tuli seuraavana päivä hinurilla minulle.
Heti alkuun alkoi suurenluokan pesutoimet koska auto oli ollut 3 vuotta puunalla ja sisältä homeessa Käyntiin lähti huonosti ja muutenkin surullinen tapaus livenä nähtynä. Ostin siis auton näkemättä. Terve se oli pelleiltään paitsi kuskinoven lommo. Hyvähän siitä tuli ja auto tosiaan oli ruosteeton.
Pesujen jälkeen aloin etsimään vikaa ja se ei tosiaan ollut sitten sytkä kasetissa, välillä lähti käymään ja välillä ei 2:teen päivään. Vikadiaknostiikka kaava käytiin korjaamo ohjeistuksen mukaisesti mutta vikaa ei löydy. Sattumalta aloin sitten yhtenä iltana piippailemaan karvoja ja mittailemaan missä katkoksia tms, ja sehän löytyi varmaan sitten 4 päivän etsinnän jälkeen, että ignition rele päästää kärjet auki startti hetkellä. Autosta ilmeisesti oli poistettu häly joskus koska johdotuksista löytyi n. 20kpl rosvoliittimiä jotka meni minne sattui. Noh sain herätteen takaisin releelle niin kuin kuuluukin ja auto alkoi toimimaan. Täysi huolto ja uusien ongelmien perään, esim. toimimaton TCS. auto siis 2.3T autom. TCS vm 1992. joo siitä ei sitten vikaa löytynyt viikon etsimisen jälkeen ja ostin tarvittavat tavarat jotta tcs.n saa pois, samalla tuli stage 3+ boksi, 3" dp ja filtterit ymym.. Lisää murheita tuli sitämukaa mitä autoa tutki, ei ladannut no se meni laturin vaihdolla, etupyörän laakeri nalkkas testilenkillä kiinni ja seuraavana päivänä tippui pakoputki ja siitä seuraavana päivänä hajosi bensapumppu.... ei siis mitään järkeä paljonko on tullut tutkittua korjattua, koneen johtosarja mm. oli viallinen jonka vaihdoin koska tcs poistettiin. Oli nääs tyhjäkäyntimoottori johdot yhdessä kuoren alla. Tämänkin vian etsiminen kesti luonnillisesti jonnin aikaa. Noh, vikavalo palaa ja tkk moottori edelleen antaa vikaa. Se luojan kiitos selvisi sillä että TCS mallin ruiskun johtosarjaan ei tule eculle pinniä 2 ja 10 joka on kaasuläpältä. Nyt kaikki tuntuisi suht toimivan ja auto on katsastettu! Tulossa vielä on BSR:n putkisto sekä toimiva mankkuvena jotta paineet saa sinne boksin pyytämään 1.5baariin. Keväällä sitten TD05 ja muita muutoksia. Jaa niin tuli sinne Lowtecin jouset ja MAM MT 9x17" vanteet ja kitkatkin laitettua.
Kaikinpuolin ärsyttäviä vikoja mutta mukava peli sinäpäivänä kun toimii. Vetoja ihan passelisti nuilla täysillä paineilla. Tarinasta ei ehkä saa kuvaa millainen 2kk taival autolla on käyty mutta sanoin voin kuvailla että saatanallinen....
pari kuvaa nyky hetkestä:
Heti alkuun alkoi suurenluokan pesutoimet koska auto oli ollut 3 vuotta puunalla ja sisältä homeessa Käyntiin lähti huonosti ja muutenkin surullinen tapaus livenä nähtynä. Ostin siis auton näkemättä. Terve se oli pelleiltään paitsi kuskinoven lommo. Hyvähän siitä tuli ja auto tosiaan oli ruosteeton.
Pesujen jälkeen aloin etsimään vikaa ja se ei tosiaan ollut sitten sytkä kasetissa, välillä lähti käymään ja välillä ei 2:teen päivään. Vikadiaknostiikka kaava käytiin korjaamo ohjeistuksen mukaisesti mutta vikaa ei löydy. Sattumalta aloin sitten yhtenä iltana piippailemaan karvoja ja mittailemaan missä katkoksia tms, ja sehän löytyi varmaan sitten 4 päivän etsinnän jälkeen, että ignition rele päästää kärjet auki startti hetkellä. Autosta ilmeisesti oli poistettu häly joskus koska johdotuksista löytyi n. 20kpl rosvoliittimiä jotka meni minne sattui. Noh sain herätteen takaisin releelle niin kuin kuuluukin ja auto alkoi toimimaan. Täysi huolto ja uusien ongelmien perään, esim. toimimaton TCS. auto siis 2.3T autom. TCS vm 1992. joo siitä ei sitten vikaa löytynyt viikon etsimisen jälkeen ja ostin tarvittavat tavarat jotta tcs.n saa pois, samalla tuli stage 3+ boksi, 3" dp ja filtterit ymym.. Lisää murheita tuli sitämukaa mitä autoa tutki, ei ladannut no se meni laturin vaihdolla, etupyörän laakeri nalkkas testilenkillä kiinni ja seuraavana päivänä tippui pakoputki ja siitä seuraavana päivänä hajosi bensapumppu.... ei siis mitään järkeä paljonko on tullut tutkittua korjattua, koneen johtosarja mm. oli viallinen jonka vaihdoin koska tcs poistettiin. Oli nääs tyhjäkäyntimoottori johdot yhdessä kuoren alla. Tämänkin vian etsiminen kesti luonnillisesti jonnin aikaa. Noh, vikavalo palaa ja tkk moottori edelleen antaa vikaa. Se luojan kiitos selvisi sillä että TCS mallin ruiskun johtosarjaan ei tule eculle pinniä 2 ja 10 joka on kaasuläpältä. Nyt kaikki tuntuisi suht toimivan ja auto on katsastettu! Tulossa vielä on BSR:n putkisto sekä toimiva mankkuvena jotta paineet saa sinne boksin pyytämään 1.5baariin. Keväällä sitten TD05 ja muita muutoksia. Jaa niin tuli sinne Lowtecin jouset ja MAM MT 9x17" vanteet ja kitkatkin laitettua.
Kaikinpuolin ärsyttäviä vikoja mutta mukava peli sinäpäivänä kun toimii. Vetoja ihan passelisti nuilla täysillä paineilla. Tarinasta ei ehkä saa kuvaa millainen 2kk taival autolla on käyty mutta sanoin voin kuvailla että saatanallinen....
pari kuvaa nyky hetkestä:
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
Re: 9K 2.3T Grey edition
Jos tuon määrän vikoja olet selvittänyt 2 kuukaudessa ja leimannutkin, niin tällä autolla lienee selvästi parempi tulevaisuus tiedossa nykyisessä tallissa.
900C -86
Re: 9K 2.3T Grey edition
Joo, vielä tuosta unohtui laittaa että veroja olikin perässä 700e ja umpiot piti vielä leimalle vaihtaa. Ei ole kyllä ykskään auto jättänyt näin monta kertaa tielle. Eilen taas jäi ja nyt aamu alkaa sillä että alan metsästämään kadonneita b-paineita...
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
Re: 9K 2.3T Grey edition
Vielä tilausta ped187:ltä mankku venan vaihtoo niin alkaa olla toivon mukaan siinä?
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
Re: 9K 2.3T Grey edition
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
Re: 9K 2.3T Grey edition
Komea on kyllä ja vanteet on mun mieleen!
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9K 2.3T Grey edition
Samaa mieltä vanteista, mahtavasti istuu. Alaka haikailla omaan paappatonnariin samanmoisia..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9K 2.3T Grey edition
Oikea värikin ja siistit vanteet.
Mulla on korinväriset etu ja takapuskin ja helmat vaan. Saa näyttämään muutaman vuoden uudemmalta.
Jännä homma, autoon kyllä tuppaa tulemaan monenlaista vikaa seistessä ja juurikin tuollaisia epämiellyttäviä paikantaa.
Mulla on korinväriset etu ja takapuskin ja helmat vaan. Saa näyttämään muutaman vuoden uudemmalta.
Jännä homma, autoon kyllä tuppaa tulemaan monenlaista vikaa seistessä ja juurikin tuollaisia epämiellyttäviä paikantaa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*