HoodRide 96
Re: HoodRide 96
Siis noinhan sen pitäisi olla mutta, trafin sivuilla sanotaan seuraavaa.
"Sekä myönteisestä että kielteisestä poikkeuslupapäätöksestä peritään 380 euron maksu."
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... aetaan.htm
"Sekä myönteisestä että kielteisestä poikkeuslupapäätöksestä peritään 380 euron maksu."
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... aetaan.htm
Re: HoodRide 96
96 Coupe kirjoitti:Siis noinhan sen pitäisi olla mutta, trafin sivuilla sanotaan seuraavaa.
"Sekä myönteisestä että kielteisestä poikkeuslupapäätöksestä peritään 380 euron maksu."
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... aetaan.htm
Niin PÄÄTÖKSESTÄ! mutta jos vedät hakemuksen ennen ulos kun kielteinen päätös tulee, niin silloin ei ole maksettavaa kun ei ole päätöstä...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: HoodRide 96
No täähän on sitten selvä asia, "lotto" vetämään vaan . Mutta pessimistille tulee mieleen yksi kysymys... kuka haluaa maksaa kielteisestä päätöksestä? .
Re: HoodRide 96
Tähän nyt pieni selvennys tosta poikkeuslupakäytännöstä.
Eli, hakemuksesta joutuu maksamaan vain jos päätös tulee. Oli päätös kielteinen tai myönteinen. Mutta jos päätöstä ei tule, et joudu maksamaan mitään.
Ensin tehdään hakemus jossa perustellaan halutun muutoksen tarpeellisuus, ja siihen ei riitä että se on cool juttu. Vaan hakemusessa pitää olla laskemat korin jäykkyyden säilyttämisestä yms. Eli hakemus pitää olla tehty hyvin. Akesta otetaan yhteyttä tai voit itse ottaa sinne yhteyttä että missä vaiheessa asian käsittelyssä edetään. Mikäli sanovat että on tulossa kielteinen päätös, mutta päätöstä ei ole vielä tehty virallisesti, voit vetää hakemuksesti takaisin tai muuttaa sitä. Maksutta. Jos päätät vetää hakemuksesti takaisin, ET JOUDU MAKSAMAAN EUROAKAAN. Koska päätöstä ei ole tehty suuntaan tai toiseen, koska vedit hakemuksen takaisin.
Joten arpapelistä tässä ei ole kysymys. Ja jos joudut tilanteeseen missä joudut maksamaan kielteisestä päätöksestä, silloin kyse on vain ja ainoastaan hakemuksen tekijän omasta tyhmyydestä.
AKE:a velvoittaa lainsäädäntö joka takaa jokaiselle tasavertaisen käsittelyn poikkeuslupa asioissa, mutta silti aikaisempi myönteinen päätös samasta asiasta ei takaa sitä että juuri sinun hakemuksesi menisi läpi. Ake:n käsittelyaika näissä asioissa on maksimissaan 60pvää. Mutta näissä tapauksissa ammattiliikenteen yms. erikoiskoneiden hakemukset menee aina autoharrastajan edelle, joten pitkään odottamiseen kannattaa varautua.
Eli, hakemuksesta joutuu maksamaan vain jos päätös tulee. Oli päätös kielteinen tai myönteinen. Mutta jos päätöstä ei tule, et joudu maksamaan mitään.
Ensin tehdään hakemus jossa perustellaan halutun muutoksen tarpeellisuus, ja siihen ei riitä että se on cool juttu. Vaan hakemusessa pitää olla laskemat korin jäykkyyden säilyttämisestä yms. Eli hakemus pitää olla tehty hyvin. Akesta otetaan yhteyttä tai voit itse ottaa sinne yhteyttä että missä vaiheessa asian käsittelyssä edetään. Mikäli sanovat että on tulossa kielteinen päätös, mutta päätöstä ei ole vielä tehty virallisesti, voit vetää hakemuksesti takaisin tai muuttaa sitä. Maksutta. Jos päätät vetää hakemuksesti takaisin, ET JOUDU MAKSAMAAN EUROAKAAN. Koska päätöstä ei ole tehty suuntaan tai toiseen, koska vedit hakemuksen takaisin.
Joten arpapelistä tässä ei ole kysymys. Ja jos joudut tilanteeseen missä joudut maksamaan kielteisestä päätöksestä, silloin kyse on vain ja ainoastaan hakemuksen tekijän omasta tyhmyydestä.
AKE:a velvoittaa lainsäädäntö joka takaa jokaiselle tasavertaisen käsittelyn poikkeuslupa asioissa, mutta silti aikaisempi myönteinen päätös samasta asiasta ei takaa sitä että juuri sinun hakemuksesi menisi läpi. Ake:n käsittelyaika näissä asioissa on maksimissaan 60pvää. Mutta näissä tapauksissa ammattiliikenteen yms. erikoiskoneiden hakemukset menee aina autoharrastajan edelle, joten pitkään odottamiseen kannattaa varautua.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: HoodRide 96
jaa se on markka muuttunut euroksi tässäkin tapauksessa, aikoinaan kun laitoin avosaabin paperit vetämään ja posti toi kirjekuoren kirjattuna ja maksoi 360 markaa, se oli kova raha siihen aikaan nypätä vellirahoista.
varsinkin työttömänä kun sai 35 markkaa päivää kohti. mutta onneksi ole myönteinen ja auto leivottiin normaalisti ilman projektitaukoja kasaan viikonlopputöinä muutamassa kuukaudessa koska takaraja oli jo olemassa. ensin katsastin muutoksen ja sitten vasta purin ja maalasin sen jos olisi jotakin joutunut muuttamaan...
varsinkin työttömänä kun sai 35 markkaa päivää kohti. mutta onneksi ole myönteinen ja auto leivottiin normaalisti ilman projektitaukoja kasaan viikonlopputöinä muutamassa kuukaudessa koska takaraja oli jo olemassa. ensin katsastin muutoksen ja sitten vasta purin ja maalasin sen jos olisi jotakin joutunut muuttamaan...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: HoodRide 96
Hieno homma, siis juuri tälläistä tietoa kaivataan. Meikäläinen kun on vaan sen tiedon varassa mitä se poikkeuslupaa ehdottanut katsastaja kertoi ja hänkin sanoi että aina maksaa jos lupaa hakee, mutta eipä ole ensimmäinen kerta kun katsastaja puhelee mutu pohjalta.Tähän nyt pieni selvennys tosta poikkeuslupakäytännöstä.
Sitten kun vielä keksis että miksi se muutos on tarpeellinen ja ainakaan meikäläisen matikalla ei paljoo korin jäykkyksiä laskeskella.
Re: HoodRide 96
Tämän suurempaa bulshittiä ei maa päällään kanna, vaikka noinhan se tietenkin teoriassa menee. Todellisuudessa AKE vetää pelkällä pärstäkertoimella ja fiiliksellä, millään ei uskoisi, että hommissa on insinöörikoulutuksen saaneita ihmisiä. Ja vielä vaikeampaa on uskoa, että elämme oikeusvaltiossa. Pääsääntönä on että jenkkiautoihin voi saada lupia, euroautoihin pääasiassa ei, hyvänä esimerkkinä moottorinvaihtoluvat.JaniV kirjoitti: AKE:a velvoittaa lainsäädäntö joka takaa jokaiselle tasavertaisen käsittelyn poikkeuslupa asioissa, mutta silti aikaisempi myönteinen päätös samasta asiasta ei takaa sitä että juuri sinun hakemuksesi menisi läpi. Ake:n käsittelyaika näissä asioissa on maksimissaan 60pvää. Mutta näissä tapauksissa ammattiliikenteen yms. erikoiskoneiden hakemukset menee aina autoharrastajan edelle, joten pitkään odottamiseen kannattaa varautua.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: HoodRide 96
Ehkäpä olet oikeassa, mutta mä kirjoitinkin sen mitä lainsäädäntö sanoo, käytäntö voikin olla toista. Mutta mulla ei ole omakohtaisesti negatiivista sanottavaa akesta tämä asian tiimoilta, niin kirjoitin vain faktat.Tero_s kirjoitti:Tämän suurempaa bulshittiä ei maa päällään kanna, vaikka noinhan se tietenkin teoriassa menee. Todellisuudessa AKE vetää pelkällä pärstäkertoimella ja fiiliksellä, millään ei uskoisi, että hommissa on insinöörikoulutuksen saaneita ihmisiä. Ja vielä vaikeampaa on uskoa, että elämme oikeusvaltiossa. Pääsääntönä on että jenkkiautoihin voi saada lupia, euroautoihin pääasiassa ei, hyvänä esimerkkinä moottorinvaihtoluvat.JaniV kirjoitti: AKE:a velvoittaa lainsäädäntö joka takaa jokaiselle tasavertaisen käsittelyn poikkeuslupa asioissa, mutta silti aikaisempi myönteinen päätös samasta asiasta ei takaa sitä että juuri sinun hakemuksesi menisi läpi. Ake:n käsittelyaika näissä asioissa on maksimissaan 60pvää. Mutta näissä tapauksissa ammattiliikenteen yms. erikoiskoneiden hakemukset menee aina autoharrastajan edelle, joten pitkään odottamiseen kannattaa varautua.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: HoodRide 96
Minäkin toivoin että mullakaan ei olisi. Ai niin ja sitten se lähes hyödyllinen vihje. Ainakin moottorinvaihtolupien perusteella (sekä päätöksistä että hakemuksista voi pyytää kopiot akesta) sanoisin, että paras perustelu on se että muutettu rakenne jotenkin muka parantaa liikenneturvallisuutta ja on parempi kuin original. Channeloinnissa sen keksiminen voi olla hiukan vaikeaa. Voisihan sitä tietenkin esittää että ajo-ominaisuudet paratuvat madaltuneen painopisteen myötä tms. Silti tekisin ton ilman lupaa ja taluttaisin konttorille chopattuna.JaniV kirjoitti: Ehkäpä olet oikeassa, mutta mä kirjoitinkin sen mitä lainsäädäntö sanoo, käytäntö voikin olla toista. Mutta mulla ei ole omakohtaisesti negatiivista sanottavaa akesta tämä asian tiimoilta, niin kirjoitin vain faktat.
Niin ja tosiaan AKE:lla on ollut tapana soitella, että ei voida myöntää. 0€ jos perut hakemuksen. En tiedä noudattavatko enää, koska sehän loukkaa oleellisesti asiakkaan oikeusturvaa. Asiakas saa päätöksen mutta valitusoikeus puuttuu, mikä on vastoin hallintolakia tms.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: HoodRide 96
Mielummin menetän valitusoikeuteni, ja maksan nolla euroa.
Kuin saan päätöksen virallisesti, ja maksan valitusoikeudesta 380€, kuitenkin vain huomatakseni että "tästä päätöksestä ei voi valittaa"...
Kuin saan päätöksen virallisesti, ja maksan valitusoikeudesta 380€, kuitenkin vain huomatakseni että "tästä päätöksestä ei voi valittaa"...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: HoodRide 96
AKEhan on viranomainen, jonka jokaisesta päätöksestä voi aina valittaa (hallintolaki). Meillä Suomessa vaan on sellainen käytäntö hallinto-oikeuksissa, että viranomainen voittaa aina, jos EU ei puutu peliin, hyvänä esimerkkinä tuontiautoverotus.JaniV kirjoitti:Mielummin menetän valitusoikeuteni, ja maksan nolla euroa.
Kuin saan päätöksen virallisesti, ja maksan valitusoikeudesta 380€, kuitenkin vain huomatakseni että "tästä päätöksestä ei voi valittaa"...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: HoodRide 96
sen takia tästä päätöksestä ei voi valittaa oli "heittomerkkien" välissä... Sarkasmi on suolaa...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: HoodRide 96
Paljon tinasit, paljon pilasit, mutta viimein kolvisi kylmeni... sanoi kouluttaja kurssilla aikoinaan.
http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... be6dd4.jpg
Pikkasen rupesin tinaileen saumoja jos sais kuupan vapuks valmiiksi joo.. sama tavote joka vuosi.
...
http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... be6dd4.jpg
Pikkasen rupesin tinaileen saumoja jos sais kuupan vapuks valmiiksi joo.. sama tavote joka vuosi.
...
Viimeksi muokannut 96 Coupe, La Joulu 15, 2012 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: HoodRide 96
Tuttua hommaa vuosien takaa. Ei muuta kun rohkeesti vaan konttorille. Kyllä ne siellä sitten neuvoo mitä ei olisi kannattanut tehdä , jos edes tajuavat mitään
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 19:40
- Paikkakunta: Korsholm - Mustasaari
Re: HoodRide 96
Tässä löysin matalan punaisen 96-kuvan facebookista...
-----------> <--
-----------> <--
/Oa
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993