Saab 9-5 Aero MY2004

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Jahas matkahuolto hoiti homman nopeasti kotiin, femman joulu saapui jarrujen osalta :)

Kuva
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja J8 »

Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja ASTech »

J8 kirjoitti:Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
Kuopat. Ko. levyt vaatii hyvälaatuiset palat (kuten tähän projektiin hankitut onkin), että toimii. Huonoilla paloilla jarrujen teho saattaa jopa heiketä levyn pienemmän pinta-alan takia. Nämä tietenkin kestää sitten pidempään normaalia kovempaa käyttöä esim. radalla. Normiajossa huonommat ja pitää ehkä häiritsevääkin ääntä.
900C -86
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja J8 »

ASTech kirjoitti:
J8 kirjoitti:Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
Kuopat. Ko. levyt vaatii hyvälaatuiset palat (kuten tähän projektiin hankitut onkin), että toimii. Huonoilla paloilla jarrujen teho saattaa jopa heiketä levyn pienemmän pinta-alan takia. Nämä tietenkin kestää sitten pidempään normaalia kovempaa käyttöä esim. radalla. Normiajossa huonommat ja pitää ehkä häiritsevääkin ääntä.
Eli parempi jarruteho taitaa olla nimenomaan parempien palojen ansioita, koska ei noilla kuopilla ole mitään muuta virkaa kuin näyttää hyvältä..? Reiäthän pitäisi olla läpi asti että kaasut pääsisivät poistumaan, ettei muodostuisi "patjaa" levyn ja palan väliin-> ja näin parempi jarruteho kovemmassa käytössä. No onhan noissa nuo 3 uraa josta lika ja kaasut pääsevät jotenkin pois.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kyllä se pelkkä ura tai "kuoppa":kin riittää tilavuudeltaan sen syntyvän kaasumäärän siivoamiseen, sen ohikiitävän hetken mitä palan osalta kulkee. Tuulettuuhan se taas muun kierroksen kulkiessaan.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Minuteman kirjoitti:Kyllä se pelkkä ura tai "kuoppa":kin riittää tilavuudeltaan sen syntyvän kaasumäärän siivoamiseen, sen ohikiitävän hetken mitä palan osalta kulkee. Tuulettuuhan se taas muun kierroksen kulkiessaan.

Juuri näin, ja kuten varmasti aiemmin on jo sanottu, levy ei lähde halkeamaan reiän reunasta.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tänään ei tarvitte ettimällä ettiä tekemistä illaksi ;)

Kuva

Kuva
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Asiallista toimintaa...

Itsellä on vähän samat kuviot menossa, oman Aeron kanssa.
Joulukuun alussa tuli Eibach B12 prokit tallin nurkkaan ja tammikuun puolella pitäisi jarrujen lisäksi, tilata vielä kierros puslia. :D
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Noniin kuulostaa hyvältä :) Alustan osien kanssa on aina kiva näpertää !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja J8 »

JaniV kirjoitti:Juuri näin, ja kuten varmasti aiemmin on jo sanottu, levy ei lähde halkeamaan reiän reunasta.
Enemmänkin halpislevyjen /itseporattujen ongelma tuo halkeilu..
lekenda kirjoitti:Noniin kuulostaa hyvältä :) Alustan osien kanssa on aina kiva näpertää !
Kyllä mää ainakin oon enemmän kiroillu ku nauttinu alusta jumppaamisesta.. nimim: kolmas kerta tänään ku on etupää levällään tälle vuodelle.. alkaa menee jo aika rutiinilla :) no on tuo femman etupää kivempi ku tuo og9-3 surkeine jousijalkoineen :D
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Harvemmin tosiaan naurattaa alustaremppa, mutta sitten se palkitsee, kun homma on hoidettu (ja vielä onnistuneesti). :D
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tottahan se vituttaa jos siellä on 5cm kuraa ja paskaa ruuvien päällä, joiden alta paljastuu vielä ruoste ja hapettuneet kierteet.. Tälläisten autojen kanssa se on kivaa ;) Kerran kun kaikki kunnostaa niin se on varmasti jatkossakin vaivatonta.

Og 9-3 tolpat ovat kyllä maailman kaikkeuden huonoin keksintö !

Hyvät uudet vuodet ! :)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tolppien asennus vähän keskeytyi kun päätettiin että vaihdetaampa jousetkin nyt kun kerran kaikki muukin tehdään.. Maptunin jouset tulon päällä..

On niissä vähän eroa: :lol:

Kuva

Kuva
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?

Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Tobbana kirjoitti:Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?

Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.

-Sami
Itsellä on myös tuo alusta ja jarrupäivitys edessä, kun saan vain PCS:n väen kiinni puhelimella...
Vastaajassa ilmoittivat, että huomenna palaavat lomilta.
Mutta itse kysymykseen, niin saat varmaan lukea ainakin minun kohdalla siitä "hyvä fiilis" tai sitten "Mikä v*tuttaa" topicista. :lol:
En kyllä jaksa uskoa, että tuosta ongelmaa on ainakaan alustan puolesta...
Vastaa Viestiin