Saab 9-5 Aero MY2004
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Jahas matkahuolto hoiti homman nopeasti kotiin, femman joulu saapui jarrujen osalta
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Kuopat. Ko. levyt vaatii hyvälaatuiset palat (kuten tähän projektiin hankitut onkin), että toimii. Huonoilla paloilla jarrujen teho saattaa jopa heiketä levyn pienemmän pinta-alan takia. Nämä tietenkin kestää sitten pidempään normaalia kovempaa käyttöä esim. radalla. Normiajossa huonommat ja pitää ehkä häiritsevääkin ääntä.J8 kirjoitti:Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
900C -86
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Eli parempi jarruteho taitaa olla nimenomaan parempien palojen ansioita, koska ei noilla kuopilla ole mitään muuta virkaa kuin näyttää hyvältä..? Reiäthän pitäisi olla läpi asti että kaasut pääsisivät poistumaan, ettei muodostuisi "patjaa" levyn ja palan väliin-> ja näin parempi jarruteho kovemmassa käytössä. No onhan noissa nuo 3 uraa josta lika ja kaasut pääsevät jotenkin pois.ASTech kirjoitti:Kuopat. Ko. levyt vaatii hyvälaatuiset palat (kuten tähän projektiin hankitut onkin), että toimii. Huonoilla paloilla jarrujen teho saattaa jopa heiketä levyn pienemmän pinta-alan takia. Nämä tietenkin kestää sitten pidempään normaalia kovempaa käyttöä esim. radalla. Normiajossa huonommat ja pitää ehkä häiritsevääkin ääntä.J8 kirjoitti:Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Kyllä se pelkkä ura tai "kuoppa":kin riittää tilavuudeltaan sen syntyvän kaasumäärän siivoamiseen, sen ohikiitävän hetken mitä palan osalta kulkee. Tuulettuuhan se taas muun kierroksen kulkiessaan.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Minuteman kirjoitti:Kyllä se pelkkä ura tai "kuoppa":kin riittää tilavuudeltaan sen syntyvän kaasumäärän siivoamiseen, sen ohikiitävän hetken mitä palan osalta kulkee. Tuulettuuhan se taas muun kierroksen kulkiessaan.
Juuri näin, ja kuten varmasti aiemmin on jo sanottu, levy ei lähde halkeamaan reiän reunasta.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Tänään ei tarvitte ettimällä ettiä tekemistä illaksi
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Asiallista toimintaa...
Itsellä on vähän samat kuviot menossa, oman Aeron kanssa.
Joulukuun alussa tuli Eibach B12 prokit tallin nurkkaan ja tammikuun puolella pitäisi jarrujen lisäksi, tilata vielä kierros puslia.
Itsellä on vähän samat kuviot menossa, oman Aeron kanssa.
Joulukuun alussa tuli Eibach B12 prokit tallin nurkkaan ja tammikuun puolella pitäisi jarrujen lisäksi, tilata vielä kierros puslia.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Noniin kuulostaa hyvältä Alustan osien kanssa on aina kiva näpertää !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Enemmänkin halpislevyjen /itseporattujen ongelma tuo halkeilu..JaniV kirjoitti:Juuri näin, ja kuten varmasti aiemmin on jo sanottu, levy ei lähde halkeamaan reiän reunasta.
Kyllä mää ainakin oon enemmän kiroillu ku nauttinu alusta jumppaamisesta.. nimim: kolmas kerta tänään ku on etupää levällään tälle vuodelle.. alkaa menee jo aika rutiinilla no on tuo femman etupää kivempi ku tuo og9-3 surkeine jousijalkoineenlekenda kirjoitti:Noniin kuulostaa hyvältä Alustan osien kanssa on aina kiva näpertää !
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Harvemmin tosiaan naurattaa alustaremppa, mutta sitten se palkitsee, kun homma on hoidettu (ja vielä onnistuneesti).
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Tottahan se vituttaa jos siellä on 5cm kuraa ja paskaa ruuvien päällä, joiden alta paljastuu vielä ruoste ja hapettuneet kierteet.. Tälläisten autojen kanssa se on kivaa Kerran kun kaikki kunnostaa niin se on varmasti jatkossakin vaivatonta.
Og 9-3 tolpat ovat kyllä maailman kaikkeuden huonoin keksintö !
Hyvät uudet vuodet !
Og 9-3 tolpat ovat kyllä maailman kaikkeuden huonoin keksintö !
Hyvät uudet vuodet !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Tolppien asennus vähän keskeytyi kun päätettiin että vaihdetaampa jousetkin nyt kun kerran kaikki muukin tehdään.. Maptunin jouset tulon päällä..
On niissä vähän eroa:
On niissä vähän eroa:
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?
Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.
-Sami
Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Itsellä on myös tuo alusta ja jarrupäivitys edessä, kun saan vain PCS:n väen kiinni puhelimella...Tobbana kirjoitti:Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?
Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.
-Sami
Vastaajassa ilmoittivat, että huomenna palaavat lomilta.
Mutta itse kysymykseen, niin saat varmaan lukea ainakin minun kohdalla siitä "hyvä fiilis" tai sitten "Mikä v*tuttaa" topicista.
En kyllä jaksa uskoa, että tuosta ongelmaa on ainakaan alustan puolesta...