Saab 9-5 Aero MY2004
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Heh, sepä mukavaa että muutkin tälläiset fiksaantuu talven aikana
Tosin tämän kanssa työtahti täysin kiireetön kun ei autolle tarvetta laisinkaan ennen kevättä.
Ja näinhän se Maikki on, tietenkin jossain vaiheessa raja tulee vastaan, mutta tavallista matalemmalla autollakin pärjää ihan hyvin, kun kuski handlaa linkuttelut
Tosin tämän kanssa työtahti täysin kiireetön kun ei autolle tarvetta laisinkaan ennen kevättä.
Ja näinhän se Maikki on, tietenkin jossain vaiheessa raja tulee vastaan, mutta tavallista matalemmalla autollakin pärjää ihan hyvin, kun kuski handlaa linkuttelut
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Joo itsellä ei jouda auto kauaa levällään olemaan, kun tuo ajaa harraste-/käyttöauton virkaa (joka ei aina ole se paras yhdistelmä), niin 2-3 päivää korkeintaan huollossa tai isompien ongelmien sattuessa poikkeuksiakin joutuu toki välillä tekemään.
Ja tuo matalilla autoilla sompailu on kyllä ajoittain sellaista "veikkaa ja voita" peliä, että ei siihen aina kehtaa ruveta.
Varsinkaan ex-autolla, kun piti saada silloin kasikoneen höpinät vähän paremmin pihalle, niin tuli hankittua toistatonnia maksava milltekin rosteriputkisto alle.
Ja sen kun ois saanut hajoitettua mökkitiellä, niin sitten olisi v*tuttanut niin, että olisi ihan pakottanut.
Ja mitä noihin kolhuihin tulee, niin tuo kosmeettinen puoli katsotaan kuntoon, kun muut hommat on hoidettu pois listalta.
Pätevä maalari on jo tiedossa...
Sori offtopic.
Ja tuo matalilla autoilla sompailu on kyllä ajoittain sellaista "veikkaa ja voita" peliä, että ei siihen aina kehtaa ruveta.
Varsinkaan ex-autolla, kun piti saada silloin kasikoneen höpinät vähän paremmin pihalle, niin tuli hankittua toistatonnia maksava milltekin rosteriputkisto alle.
Ja sen kun ois saanut hajoitettua mökkitiellä, niin sitten olisi v*tuttanut niin, että olisi ihan pakottanut.
Ja mitä noihin kolhuihin tulee, niin tuo kosmeettinen puoli katsotaan kuntoon, kun muut hommat on hoidettu pois listalta.
Pätevä maalari on jo tiedossa...
Sori offtopic.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Joo se on hieman vaikea yhdistelmä kun samaa autoa pitäisi sekä ajaa että harrastaa.. Ja vielä etenkin näin talvella..
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Ihan vain uteliaisuuttani kysyisin, että mitä teitte etu-iskareiden pohjaanlyöntikumeille, kun vakio tolpathan tosiaan tuossa teidänkin kokoonpanossa on selvästi ohuemmat?
Oman auton alusta tuli valmiiksi tiistaina ja muutoskatsastuksenkin ehdin jo hoitaa...
On muuten ihan eri planeetalta ajettavuus nyt, kun on asiallinen alusta ja ehjät helat/puslat joka kulmassa.
Jarrut pitää vielä sisäänajaa, tässä ajan kanssa.
Nyt pitäisi alkaa tuota kulkupuolta parantelemaan.
Oman auton alusta tuli valmiiksi tiistaina ja muutoskatsastuksenkin ehdin jo hoitaa...
On muuten ihan eri planeetalta ajettavuus nyt, kun on asiallinen alusta ja ehjät helat/puslat joka kulmassa.
Jarrut pitää vielä sisäänajaa, tässä ajan kanssa.
Nyt pitäisi alkaa tuota kulkupuolta parantelemaan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Pohjaanlyöntikumit jätetään pois, bilsteinien sisällä on itsessään jonkinlainen "pohjaanlyöntisysteemi".
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Loistavaa.usvaa putkeen kirjoitti:Pohjaanlyöntikumit jätetään pois, bilsteinien sisällä on itsessään jonkinlainen "pohjaanlyöntisysteemi".
Pajalla tuumailtiin, että mitähän nyt tehdään, kun pyöriteltiin osia ja alkuperäisiä kumeja käsissä...
Omakin kasattiin siis ilman kumeja ja mitä nyt ehdin vajaa 20km ajella, niin hyvältä tuntui.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Kuten jo aikasemmin kerettiin todeta, niin ne kuuluukin jättää poikes ja Bilsteinin rakenne hoitaa sen itsessään
Mielellään myös täällä odotellaan kevättä miten mahtava tuo on ajaa verraten orkkis alustaan
Mielellään myös täällä odotellaan kevättä miten mahtava tuo on ajaa verraten orkkis alustaan
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Omalla kohdalla kiinnostaisi testata EHJÄÄ orkkis alustaa, tuota nykyistä vastaan...lekenda kirjoitti:Kuten jo aikasemmin kerettiin todeta, niin ne kuuluukin jättää poikes ja Bilsteinin rakenne hoitaa sen itsessään
Mielellään myös täällä odotellaan kevättä miten mahtava tuo on ajaa verraten orkkis alustaan
Oli meinaan vaihdetut helat ja puslat siinä kunnossa, että niitä tuskin on koskaan tuohon vaihdettu.
Etupäässä oli uutta osaa, mutta kas kummaa niin ne vaikeimmat takapään vaihdettavat oli jääneet Ruotsin omistajallla vaihtamatta.
Autolla on siis mittarissa hieman yli 101 tuhatta-km tällä hetkellä.
Ja jarrujenkin kohdalla olisi myös mukava testata iskussa olevia aluperäisiä, noita nyt alla olevia ebc:n tuotteita vastaan.
Poljintuntumassa ainakin on nyt eroa, kun samalla ruuvattiin teräspunosletkut jarruille, niin on kyllä viimeisen päälle jämerät nyt.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Näinhän se on, että vertailu pitäisi tapahtua / olisi mukava kokea täysikuntoista alkuperäistä vastaan niin todellisen eron huomaisi
Tässä yksilössä mittarissa 87tkm ja kyllä osat yleisesti ottaen olleet hyvässä kunnossa olleet, HOX HOX ollaankin harkittu tuon orkkisalustan myyntiä?
Puslien vaihtoa pitääkin myös harkita kun takapään kimppuun hyökätään jossain vaiheessa
Tässä yksilössä mittarissa 87tkm ja kyllä osat yleisesti ottaen olleet hyvässä kunnossa olleet, HOX HOX ollaankin harkittu tuon orkkisalustan myyntiä?
Puslien vaihtoa pitääkin myös harkita kun takapään kimppuun hyökätään jossain vaiheessa
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Noista puslista, niin samahan kait se on vaihtaa, kun kerran muutenkin takapää on tulossa työn alle.
Tieten jos kunto tosiaan on ok, niin sitten sitä joutuu harkitsemaan.
Ei tosiaan ole se mielekkäin projekti varmaankaan, mutta itsellä ne puslat on nyt vaihdettu ja auton käytös muuttui niin paljon parempaan suuntaan, että ei voi kun hyvillä mielin ajella menemään.
Tieten jos kunto tosiaan on ok, niin sitten sitä joutuu harkitsemaan.
Ei tosiaan ole se mielekkäin projekti varmaankaan, mutta itsellä ne puslat on nyt vaihdettu ja auton käytös muuttui niin paljon parempaan suuntaan, että ei voi kun hyvillä mielin ajella menemään.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Juu näinhän se on, täytynee katsoa mikä on mielentila silloin kuin takapäätä availlaan..
Kilometrien perusteella ei niiden luulisi aivan loput olevan, mutta vaihdettu olisi aina vaihdettuna..
Kilometrien perusteella ei niiden luulisi aivan loput olevan, mutta vaihdettu olisi aina vaihdettuna..
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Juhaska: Hiihtolomalla olen tulossa Kemijärvelle niin silloin voisi vertailla alustaa ja jarruja.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Vähän päässy venähtämään puskurin maalaus, mutta eipähän tuolle tarvetta ole vielä ollutkaan
Mustahan ei se helpoin väri maalata ole, mutta eiköhän tämä kelpaa pienen kiillottelun jälkeen. Lista osissa vähän liimaa teipeistä ja pölyä..
Vklp aikana tulossa varmaankin tuoreita kuvia auton tilanteesta muuten.
Mustahan ei se helpoin väri maalata ole, mutta eiköhän tämä kelpaa pienen kiillottelun jälkeen. Lista osissa vähän liimaa teipeistä ja pölyä..
Vklp aikana tulossa varmaankin tuoreita kuvia auton tilanteesta muuten.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Kiiltääkö Tosi hyvän näköinen tullut! Itse juuri metsästelen tuommoista puskuria omaan Aeroon, että saisi vähän faceliftiä ja onhan tuo myös hienoin puskuri mitä Femmaan on saanut. -04:sen takapuskurin voisi ehkä myös harkita vaihtaa
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Kiitokset
Samaa mieltä myös täällä että tuosta ei enään puskuri femmaan parane, keulan ilme täys 10 -04 ja -05 vuosina
Samaa mieltä myös täällä että tuosta ei enään puskuri femmaan parane, keulan ilme täys 10 -04 ja -05 vuosina
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´