Saab 9-5 Aero MY2004

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Komealta näyttää puskuri. :)

Ja sori Maikki, mulla on tuo sinun postaus mennyt täysin ohi... :oops:
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Noniin nyt olis tolpat ja jarrut niputettu, nesteitä vaille :)

Tälläseltä näyttää valmis combo :

Kuva

Kuva

Kuva

Myös HEL Perfomancen teräspunosletkut löysi paikkansa :)

Nyt menossa moottorinlämmittimen asennus ja siinä samalla vaihtuu uus termari " varmuuden vuoksi.." , sekä muiden konehuoneen puolelta löytyvien komponenttien siistintää :)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Edelleenkin kuin omaa projektia katsoisi, nimimerkillä: termari vaihdettu just, ennen alustan/jarrujen päivitystä. :lol:

Jarruletkutkin taisi olla ihan ok, tavaraa kun noihin päädyit? :)
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Heh, kylläpäs tässä edetään samaan tahtiin ! :D

Kyllä vaikuttivat ainakin ihan laadukkailta, hyviä arvosteluja saanut, ja metalli komponentit kuitenkin rosteria, että eiköhän ne asiansa aja ! :)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Voi Juma! Hyvältä näyttää! Tekis ihan mieli uusia kaikki omaankin femmaan, sen verrän hienolta näyttää!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja karg »

Noistahan selviää rahalla.. ;)
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Perjantai illan viettoa :lol:

:saab:

moottorinkorvaa vähän jalostettu.

Kuva
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Syväpuhdistettu 8)
900C -86
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hehe, mullakin olis muutama osa odottamassa vastaavaa käsittelyä, haluakko tulla kaffille :lol:.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Veikkaan että intoa ei löydy aivan heti uudelleen tuohon hommaan! :D
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Hei mitenkäs tuo mahtaa irrota? Itsellä myös tuo sekä pari muutakin osaa pitäisi kiilotella puhtaaksi niin miten tuon irroittaminen käy?
|#4178
|Saab 95L -76
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Eipä tuon irroittamisessa mitään erikoista ollut, kaikki yhteensä viisi? kiinnitys ruuvia vaan irti ja lähtee, tärkeintä on muistaa tukea/kannattaa moottoria operaation ajan.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tänään on aero laskeutunut omille pyörilleen, kuvia tulossa myöhemmin konehuoneen / keulan ilmeestä :)

Viikonloppuna saapuivat neo brossilta takapään osat ja niiden kanssa ruvetaan värkkäämään seuraavaksi :) ( Jarrut + tolpat, jouset jo valmiiksi ovatkin. )

Siellä ei sitten mitään ihmeempää olekkaan mikä erityisen kauan kestäisi.

Palaan asiaan viikonvaihteessa ->
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Nonniin nyt on femma isketty tulille ensi kertaan sitten viime marras/joulukuun !

Hienostihan tuo lähti kehräämään samantien kun ruokittiin oikein uudella akulla :)

Talven aikana siis vaihdettua/fiksattua osaa kertyy mieleen ainakin nämä:

- Bilstein tolpat
- Maptuin jouset
- Ebc jarrulevyt
- Ebc palat
- Ebc jarrunesteet
- teräspunosjarruletkut
- Defa moottorinlämmitin
- uusi akku
- etupuskuri maalattu
- jarrusatulat puhallettu / maalattu
- venttiilikoppa maalattu
- konehuoneen nippeleitä maalattu
- kaikki ruuvit / klemmarit mitkä irroitettiin korvattiin uusilla rosterisilla

Sekä tietenkin yleistä huoltoa samalla kuten esim.

- moottoriöljyt Mobil 1 new life 0w-40 + suodatin
- ilmansuodatin
- jäähdytinnesteet
- moniurahihna + ohjainpyörä

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt on auto käännetty talliin toisinpäin ja piakkoin räjäytetään takapää auki :) Kaikki tarvittavat osat ovat jo valmiina joten sen pitäisi olla melkolailla läpihuutojuttu ( niin varmaan..) 8)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Pienenä vinkkinä... rosterisia ei kannata ihan joka paikkaan laittaa, mikäli ovat kosketuksissa peruspellin kanssa. Peruspelti häviää jalommalle aineelle ja poistuu paikalta ajan saatossa. Ja nuo DI-kasetin orkkisruuvit ovat hieman kolmikulmaiset kierteeltään, eli pysyvät ilman lukitetta paikoillaan. Tavallisiin kannattaa laittaa lukitetta, muuten saattavat pyöriä auki ja hävitä matkan varrelle.

Muuten on kyllä kadehdittavan siistissä kunnossa tuo femma :D.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin