Saab 9-5 Aero MY2004
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Komealta näyttää puskuri.
Ja sori Maikki, mulla on tuo sinun postaus mennyt täysin ohi...
Ja sori Maikki, mulla on tuo sinun postaus mennyt täysin ohi...
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Noniin nyt olis tolpat ja jarrut niputettu, nesteitä vaille
Tälläseltä näyttää valmis combo :
Myös HEL Perfomancen teräspunosletkut löysi paikkansa
Nyt menossa moottorinlämmittimen asennus ja siinä samalla vaihtuu uus termari " varmuuden vuoksi.." , sekä muiden konehuoneen puolelta löytyvien komponenttien siistintää
Tälläseltä näyttää valmis combo :
Myös HEL Perfomancen teräspunosletkut löysi paikkansa
Nyt menossa moottorinlämmittimen asennus ja siinä samalla vaihtuu uus termari " varmuuden vuoksi.." , sekä muiden konehuoneen puolelta löytyvien komponenttien siistintää
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Edelleenkin kuin omaa projektia katsoisi, nimimerkillä: termari vaihdettu just, ennen alustan/jarrujen päivitystä.
Jarruletkutkin taisi olla ihan ok, tavaraa kun noihin päädyit?
Jarruletkutkin taisi olla ihan ok, tavaraa kun noihin päädyit?
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Heh, kylläpäs tässä edetään samaan tahtiin !
Kyllä vaikuttivat ainakin ihan laadukkailta, hyviä arvosteluja saanut, ja metalli komponentit kuitenkin rosteria, että eiköhän ne asiansa aja !
Kyllä vaikuttivat ainakin ihan laadukkailta, hyviä arvosteluja saanut, ja metalli komponentit kuitenkin rosteria, että eiköhän ne asiansa aja !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Voi Juma! Hyvältä näyttää! Tekis ihan mieli uusia kaikki omaankin femmaan, sen verrän hienolta näyttää!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Noistahan selviää rahalla..
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Perjantai illan viettoa
moottorinkorvaa vähän jalostettu.
moottorinkorvaa vähän jalostettu.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Hehe, mullakin olis muutama osa odottamassa vastaavaa käsittelyä, haluakko tulla kaffille .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Veikkaan että intoa ei löydy aivan heti uudelleen tuohon hommaan!
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Hei mitenkäs tuo mahtaa irrota? Itsellä myös tuo sekä pari muutakin osaa pitäisi kiilotella puhtaaksi niin miten tuon irroittaminen käy?
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Eipä tuon irroittamisessa mitään erikoista ollut, kaikki yhteensä viisi? kiinnitys ruuvia vaan irti ja lähtee, tärkeintä on muistaa tukea/kannattaa moottoria operaation ajan.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Tänään on aero laskeutunut omille pyörilleen, kuvia tulossa myöhemmin konehuoneen / keulan ilmeestä
Viikonloppuna saapuivat neo brossilta takapään osat ja niiden kanssa ruvetaan värkkäämään seuraavaksi ( Jarrut + tolpat, jouset jo valmiiksi ovatkin. )
Siellä ei sitten mitään ihmeempää olekkaan mikä erityisen kauan kestäisi.
Palaan asiaan viikonvaihteessa ->
Viikonloppuna saapuivat neo brossilta takapään osat ja niiden kanssa ruvetaan värkkäämään seuraavaksi ( Jarrut + tolpat, jouset jo valmiiksi ovatkin. )
Siellä ei sitten mitään ihmeempää olekkaan mikä erityisen kauan kestäisi.
Palaan asiaan viikonvaihteessa ->
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Nonniin nyt on femma isketty tulille ensi kertaan sitten viime marras/joulukuun !
Hienostihan tuo lähti kehräämään samantien kun ruokittiin oikein uudella akulla
Talven aikana siis vaihdettua/fiksattua osaa kertyy mieleen ainakin nämä:
- Bilstein tolpat
- Maptuin jouset
- Ebc jarrulevyt
- Ebc palat
- Ebc jarrunesteet
- teräspunosjarruletkut
- Defa moottorinlämmitin
- uusi akku
- etupuskuri maalattu
- jarrusatulat puhallettu / maalattu
- venttiilikoppa maalattu
- konehuoneen nippeleitä maalattu
- kaikki ruuvit / klemmarit mitkä irroitettiin korvattiin uusilla rosterisilla
Sekä tietenkin yleistä huoltoa samalla kuten esim.
- moottoriöljyt Mobil 1 new life 0w-40 + suodatin
- ilmansuodatin
- jäähdytinnesteet
- moniurahihna + ohjainpyörä
Nyt on auto käännetty talliin toisinpäin ja piakkoin räjäytetään takapää auki Kaikki tarvittavat osat ovat jo valmiina joten sen pitäisi olla melkolailla läpihuutojuttu ( niin varmaan..)
Hienostihan tuo lähti kehräämään samantien kun ruokittiin oikein uudella akulla
Talven aikana siis vaihdettua/fiksattua osaa kertyy mieleen ainakin nämä:
- Bilstein tolpat
- Maptuin jouset
- Ebc jarrulevyt
- Ebc palat
- Ebc jarrunesteet
- teräspunosjarruletkut
- Defa moottorinlämmitin
- uusi akku
- etupuskuri maalattu
- jarrusatulat puhallettu / maalattu
- venttiilikoppa maalattu
- konehuoneen nippeleitä maalattu
- kaikki ruuvit / klemmarit mitkä irroitettiin korvattiin uusilla rosterisilla
Sekä tietenkin yleistä huoltoa samalla kuten esim.
- moottoriöljyt Mobil 1 new life 0w-40 + suodatin
- ilmansuodatin
- jäähdytinnesteet
- moniurahihna + ohjainpyörä
Nyt on auto käännetty talliin toisinpäin ja piakkoin räjäytetään takapää auki Kaikki tarvittavat osat ovat jo valmiina joten sen pitäisi olla melkolailla läpihuutojuttu ( niin varmaan..)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Pienenä vinkkinä... rosterisia ei kannata ihan joka paikkaan laittaa, mikäli ovat kosketuksissa peruspellin kanssa. Peruspelti häviää jalommalle aineelle ja poistuu paikalta ajan saatossa. Ja nuo DI-kasetin orkkisruuvit ovat hieman kolmikulmaiset kierteeltään, eli pysyvät ilman lukitetta paikoillaan. Tavallisiin kannattaa laittaa lukitetta, muuten saattavat pyöriä auki ja hävitä matkan varrelle.
Muuten on kyllä kadehdittavan siistissä kunnossa tuo femma .
Matti
Muuten on kyllä kadehdittavan siistissä kunnossa tuo femma .
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki