MY88 Saab OG900

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Syyläri tosiaan vaihdettu keulille ja eipä näyttäis enää vuotavan samalla tiivistin paremmin vesilaipan, joka tiputti pari tippaa välillä.

Huomenna pitäis siirtää auto takaisin maalarille, jotta päästään kuiduttamaan vielä takapuskurin sivukiinnikkeet.

Tarttee varmaan miettiä uusia renkaita kun tuo vetelee melkein kahta kaistaa pitkin :mrgreen:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sori mutta renkaat ei auta tässä tapauksessa merkittävästi tai ei yhtään vetelyyn. Nää vehkeet vaan vetelee sitä kun tehoa on yli 250hp. Ratkaisuna merkin (ford feat revonuckle) tai vetotavan vaihto, tai sitten jerkkua käsivarsiin että jaksat pidellä paremmin ratista.

Mikä vesilaippa vuotaa?
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:Sori mutta renkaat ei auta tässä tapauksessa merkittävästi tai ei yhtään vetelyyn. Nää vehkeet vaan vetelee sitä kun tehoa on yli 250hp. Ratkaisuna merkin (ford feat revonuckle) tai vetotavan vaihto, tai sitten jerkkua käsivarsiin että jaksat pidellä paremmin ratista.

Mikä vesilaippa vuotaa?
Revonucklea joo kehiin vaan!

Kun ei oo nyt lohkolämmitintä niin se korvattiin metallisella laipalla.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Takapuskurin sivukiinnikkeet tehty ja nyt myös kuidutettuna paikoilleen.
Hiontaa tämän jälkeen taas pirusti, hop!

Piti testata samalla moottoritiellä miten tuo kiihtyy.
Märkä keli tosiaan, mutta ei sutinut eli liian vähän tehoa siis.
Kun piti 3-vaihteella vauhtia 78km/h ja tuppas sinne 122km/h meni aikaa 3.9sec.

Jottai tars tehrä, varmaan lissää ruokaa ainaki.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Aah tuota loputonta hiontaa! :lol: Hyvinhän se tuntuu kulkevan :wink: Oma Satku vetää myös melkeen samoja aikoja (4.0sek), mutta joutuu vaihtamaan kolmoselta neloselle satasen kohdalla ettei vedä ihan laihalle... on se kai siinä mielessä ihan hyvä aika kun vaihteen vaihto välissä..?

Tarttis tosiaan itsekin jotain lisärikastusta tai jotain kovemmille ahdoille... Miten sen sitten toteuttaisi niin asia erikseen.. Mitään uutta moottorinohjausta en välttämättä jaksa harkita vaikka se helpottaisi asiaa kummasti :)
|#4178
|Saab 95L -76
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No ohan tuo sulla sitten todella hyvin kohdilleen, koska itsellä 4-lovinen laatikko että tuon kolmosen kanssa päästään aika lujaa menemään :wink:

Sun pitää rakentaa köyhän miehen rikastusta, mikrokytkin kaasupolkimen taakse tai läppäkoteloon ja tyhjäkäyntisuuttimen(joka löytyy ainakin k-jeteistä) tilalle yksi rikastussuutin.
Satkun läppäkoteloissa kun löytyy se tyhjä laippa jos ei suutinta ole.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lehtoselta uutta settiä suutinta siihen läppäkoteloon.. ja kytkentää vaan..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tai sit vaan joku kunnollinen säädettävä moottorinohjaus, jos ei halua ranettaa...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Joo, maalari pisti viestiä, et toi lasikuituinen etupuskuri on aika toivoton, mutta katotaan mitä tuleman pitää.

Sumuvalon aukot oli niin mutkalla, että olis vaatinut 2kg ainakin pakkeli joten jätettiin ne pois kokonaan ja tehdään vaikka sitten uudestaan jos haluaa, koska tuosta nykyisestä puskurista on pakko ottaa talven aikana uusi kuitukopio, koska puskuria on jouduttu muokkaamaan aika tavalla vaikka kuvasta näyttää ehkä "hillityltä"

Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No nyt saa alkaa sit raivoamaan, että kuituinen airflow-kopio on pilattu korisarjaan sopivaksi! :mrgreen:

Rupee näyttämään yli 3kg pakkeloinnin jälkeen tuolta. Maalarilla pientä kritiikkiä moisesta hommasta, kun joutuu hioo ja paklaa noin paljon, mutta onpa nyt hyvä tuosta ottaa sitten muotti kun rupee olemaan muodot noin hienosti kohdilleen.

Josko huomenna saisi fillerin niskaan ja saisi vajoa sitten viikonlopun yli?

Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Hehee, monen mutkan kautta piti mennä että lopputulokseksi päätyi airflow-look ilman sumarin reikiä :)

Ei kai ole niin että helmat on alempana kuin etupuskuri? Eihän ole, näyttää vaan siltä?

Jaja, eihän keulille tule mitään pakkelikasaa vaan kuituinen vaikka orkkivaahtomuovilla ja kiinnikkeillä tjsp?

Matti perkele, mulla puskurin päädyt repsottaa irti korista, sun syy!
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Ohan tota puskuria nyt vähän enemmän tehty kun poistettu sumarin reiät, ei oo mitään orkkis pokkauksia puskurissa esim. ja levitetty lokarin kaarien kohdalla.

Siis sanoin jo monta sivua aikaisemmin, että niin käy että helmat ovat alempana kuin puskuri ja se oli tiedossa alun alkaen, en olisi saatu autoa valmiiksi tänä kesäksi, jos olisi joutunut puskuria pilkkomaan ja sovittelemaan alemmaksi.
Mennään tällä tää kesä ja talvella kuitukopioon voi muokata rauhassa ennen muottia.

Onhan siellä ne orkkiskiinnikkeet sekä vaahtoa ja sivuilla extra-kiinnikkeet.

Voishan tuoho puskurin alapuolelle heittää vaikka hiilari-lipan kesäksi, jos löytynee jostain sopivaa mutta epäilen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Vai jää keula hampaattomaksi :( no säilyypähän ikuisuusprojektin status :)

Ei mitään hillaripaskaa, semmoset oli 2000-luvun härpäkkeitä.

Hyvä taas viisastella jälkikäteen, mutta mikset tee puskuria kerralla hyväksi? Tai eihän tää ole edes jälkikäteen kun puskuri ei ole pohjissa edes vielä? Nyt jos koskaan se ois fiksuin tehdä ni ei tarvii montaa kertaa muotittaa? Miksi oikoa nyt väkisin nyt että muka säästää vaivaa kun myöhemmin saa tehdä moninkertaisesti enemmän tämän säästön takia?
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Siis kyllä tuo keula on hampaallinen :P

Siis pakko oli tämmötti tehdä, että vakio airflowsta muokkaamalla tehdä, koska tyhjästä tota olisi ollut paljon hankalempi tehdä. Kun tuo vielä tehdään ruiskulla hartsia ruiskuttamalla saadaan oikeasti paljon parempi pinta kun käsin laminoidessa, jos ymmärtänet tekniikan.

Tosta ei tierä vielä paunuuko keula yhtään enempää tuosta niin ei tiedä lopullista kohtaa mihin kohtaa puskurin alapinta jää.

Ja vois siis olla että tehdää loppujen lopuksi pelkällä lipalla tuo helmojen ja puskurin linjan kohdistus eikä halkaisemalla puskuria ja laskemalla se alemmaksi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No huh, nyt istuu kyllä aika nätisti koriin kiinni! Täytyy antaa kiitokset kyllä maalarille, joka jaksoi monta päivää puskurin muotoja.

Ei kai tarvike-puskurin tartte ton paremmin istuakkaan?

Maalia kun sais vielä niskaan, niin niin. Kiire tulee jos ensi viikoksi haluaa saada maaleihin.

Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin