Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Heitetään nyt pieniä pirulaisia tuohon kiinaturboon liittyen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... su#p824252

Toivotaan nyt, että sinulla kestäisi se :)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mukavaa piristystä tekeillä 9-3:een. Tämähän olisi jo projekti-puolelle sopiva topic.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Maximus kirjoitti:Heitetään nyt pieniä pirulaisia tuohon kiinaturboon liittyen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... su#p824252

Toivotaan nyt, että sinulla kestäisi se :)
Joo, ei tullu löydettyä tota ennen kuin tilasin, joten toivotaan että kestää...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mertmi kirjoitti:Mukavaa piristystä tekeillä 9-3:een. Tämähän olisi jo projekti-puolelle sopiva topic.
Olen laittanut viestiä ylläpitäjälle mutta siirtoa ei ole tapahtunut..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Siirretty projekti osioon. Mulle et ole viestiä laittanut, mutta huomasin tästä tahtovasi siirtoa.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Loyal kirjoitti:
Maximus kirjoitti:Heitetään nyt pieniä pirulaisia tuohon kiinaturboon liittyen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... su#p824252

Toivotaan nyt, että sinulla kestäisi se :)
Joo, ei tullu löydettyä tota ennen kuin tilasin, joten toivotaan että kestää...
Itsellä ollut To3/4 hybrid kiina-ahdin ja hyvin on puhaltanut reippaasti yli 5tkm. Katsoin välykset viikko sitten ja vielä kuin uusi. Eikä noi mitään ratakäyttöä kyllä kestä, mutta ihan perus käyttisrassissa varmasti ihan hyvin jos ei kokoajan tarvitse kengittää.
Onhan sitten niitä maanantaikappaleita :roll:
|#4178
|Saab 95L -76
kiupst
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 19:58
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja kiupst »

Joko puskurit on kiinni autossa? Kansa vaatii kuvia 8)
EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85
Aerolook
Klubin jäsen #5252
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Aeron puskurit ja helmat kiinni. Neobrothersille miinusta tuli
kun lähettivät 3-ovisen helmat 5-ovisen sijaan, mutta sain ne modattua
kumminkin kiinni.. :roll:

Kuva
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Huhti 29, 2013 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Nyt on tuo kiina-ahdin,suuttimet ja BioPower softa koneessa.
Potkua löytyy kyllä :D Saisi turbo lähteä alempaa vaan mukaan...
Jotain häikkää on koneessa, koska päivän ekassa starttauksessa kone
meinaa tukehtua ja kierrokset seilaa väliä 500-1000...
Ensin luulin että kostealla kelillä olis vielä vaikeampaa, mutta samanlailla
tuo lähtee kun kuivalla kelilläkin. Tosin joka päivä tuo lähtee paremmin käyntiin,
en tiedä johtuuko sitten ilmojen lämpenemisestä vai mistä.
Jcarlson tuossa kyselikin jo ad85 lukuja, mutta niitä on vielä vaikea tarkistaa
kun Sid ja acc näytöt on simonilla korjauksessa.
Etanolilla en ole vielä päässyt ajelemaan kun saab-tunersin bensapumppu ei
ole ilmaantunut vielä mulle, enkä viitti ennen sitä tankata etanolia.
Kuulema pumput loppu koko puljusta, et saas nähdä millon ilmaantuu.
Tuolle pumpulle en ole vielä saanut asentajaa, joten sekin pitäs saada hommattua.
Etanolin kestävää letkua tulikin jo haettua motonetistä.

Maptunilta tuli Ferritan kiillottamaton dp ja Simonsin 2,5 ‘’ kromiteräksinen cat-back) racekatin kera.. Tuo simons vähän arvelluttaa, kesto on ollut ilmeisesti
surkea, ruostumisen kannalta, mutta ajellaan nyt ensin se loppuun. Kiinni tuon saan
13.6 joten infot siitä silloin.

Välijäähy myös tilattu ja odotellaan sitä turbomeckiltä...
Viimeksi muokannut Loyal, La Kesä 09, 2012 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Loyal kirjoitti:Etanolilla en ole vielä päässyt ajelemaan kun saab-tunersin bensapumppu ei
ole ilmaantunut vielä mulle, enkä viitti ennen sitä tankata etanolia.
Ei se alkuperäinen(kään) pumppu etanoliin porsi, viinaa vaan tankkiin ja menoksi.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Niin monella hajonnu orkkis pumppu heti viinaan siirtymisen jälkeen
et ei viitti edes kokeilla.. :wink:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

13.6 putken vaihdon yhteydessä avataan myös öljypohja ja tarkastetaan sihdin kunto.
Koneella ajettu nyt 241000km, öljyn vaihdot tehty jokseenkin ajallaan. Huohotinpäivitys tehty juuri pari viikkoa sitten... Saas nähdä missä kunnossa tuon sihti on? Koitan olla
paikalla kun tuo tehdään, niin sais otettua fotoja.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tämmöistä tänään... Välijäähyn ja vesipuolen letkut.

Kuva
Viimeksi muokannut Loyal, Pe Syys 27, 2013 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

puskureihin olisin jättänyt mustat "lista" osat mustiksi, eikä korinväriin. varsinkin takapuskurissa juuri alaosan musta osuus tekee puskurista hyvännäköisen.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Noi puskurit tulee vielä muuttumaan tuosta mallista, alkuperäisestä on hyvä lähteä tekemään :lol: Voi olla, että laitan sen alaosan hiilari kalvolla. Yleensä kaiken laitan koriväriin, mutta tuo alaosa minuakin jäi vähän kaivelemaan.

Etupuskuriin haluisin vielä jonkun "huulen" hiilikuidusta, mutta en ole keksinyt vielä
mitä/millaisen. Pitäis joku aihio keksiä ensin mitä voi muokata sitten oman maun mukaan.
Ehkä se idea syntyy kun tarpeeksi kauan odottaa. Aeron sarja on hyvännäköinen ihan orkkiksena, mutta niitä tulee vastaan vähän liian paljon, joten on tehtävä pieniä muutoksia, pikkuhiljaa niin että pääsee sitten palaamaan orkkikseen jos ei miellytä silmää...
Harmaa/mustat puskurin päälliset tekevät puskureista, ehkä vähän muhkeammat. Voi olla tietysti, että kun ja jos saan tuonne puskuriin jonkun hiilikuitu splitterin tehtyä, niin kontrastina
puskurin päällisetkin voivat saada vielä harmaa/mustan värin. :)
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin