"Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Momon 17" alut ja uudet kuvat.

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

[quote="Suabisti"]Kiitosta vaan kannatuksesta ja kehuista.
Päästöt viimein sai, Immun vaihdolla lähti rokkaamaan.

Muutenhan usko taas koetuksella.
Katsastuksessa havaittuja "vikoja":
-Välijäähdytin vaihdettava alkuperäiseen tai poistettava.
-Alatukivarsien kiinnitys kohtia hitsata.
-Takatukivarsien kiinnitys kohtia hitsata.

Hohhoijaa.

Taas sitä olis jostain revittävä motivaatiota :evil:[/quot
Tietääköhän kukaan miksi välijäähdytin pitäs olla alkuperänen? saahan sen uuteen vaihtaa eikä niiden mitoilla ja paikalla pitäs olla mitään väliä. pitäs konttorilla käydä avautumassa tosta kyllä
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Välijäähdyttimen koolla on merkitystä ahdetussa moottorissa, jonka mikä tahansa muutos vaatii periaatteessa muutoskatsastuksen. Tästä on olemassa myös tietoa, jonka mukaan välijäähyn koko ei saisi muuttua 10% enempää olikos nyt pinta-alansa suhteen, mutta esim matalapaineisiin satkuihin ei välijäähyä ole välttämättä saanut lisätä laillisesti. Onhan näitä tapauksia, jossa vingutaan orkkiksen perään, mutta joku vaihtehtokin pitää olla olemassa, jos originaali maksaa tiskillä enemmän kuin mitä auton arvo on.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tämä ollut tässä jokusen aikaa telekalla.
Työsylinteri korkkasi kuukausi sitten ja sitä irrottaessa tuli huomattua, että levy ja asetelmakin nähneet parhaat päivänsä. Samaan syssyyn tuli irroitettua kytkinakselin stefa. Että ostoslistalla olisi:

-Kytkinpaketti (Sachs)
-kytkinakselin stefa.

Nuiden laitolla oliskin taas hyvässä vedossa. Myyntiin tämä on näiden vaihtojen jälkeen tulossa. Uuden kytkinsetin myötä pääsee ahtojakin kääntämään yli 0,6barin.

Mahtaa olla iloinen peli siinä kilon ahdoilla, kun nuillakin jo mukavasti vetää 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nonniin, tänään motivaatio mittari kääntyi ahdon puolelle ja sain aikaiseksi:

-Keskuslukituksen ohjainboksin vaihto, ja taas keskulukko toimii.
-Priimat c-pilarien verhoilut kiinni.
-Penkkien vaihto. Tuli tilalle kokonaan plyyshiset, eli ne missä on taskut kuskin ja apparinkin penkkien selkänojissa.

Sitten olis priima kattoverhoilukin odottamassa, ehkä sitä saisi sen verran motivaatiota, että parsisi kytkimenkin kasaan :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin