Saab 900 turbo 16v -84

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
miller21
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 07:05
Paikkakunta: Lohja

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja miller21 »

Nyt olis uusi mittatilaus cooleri keulalla ja tehoakku takakontissa. Coolerin putket pitäisi ensi viikon aikana laittaa. Pistän lisää kuvia kun putket on vedetty.

http://miller21.kuvat.fi/#/kuvat/Saab+9 ... G_1469.JPG
Viimeksi muokannut miller21, Pe Heinä 27, 2012 23:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
miller21
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 07:05
Paikkakunta: Lohja

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja miller21 »

Nyt olisi KMS moottorinohjausjärjestelmä asennettu. Siinä muutama kuva:
http://miller21.kuvat.fi/#/kuvat/Saab+9 ... G_2228.JPG
Teholukemiksi saatiin 235 hv / 366 Nm
Suuttimet loppui kesken ja ei tosta vakio ahtimestakaan hirveesti olis enään irronnut.
Ensi talvena olis tarkotus juuri nämä pari asiaa päivittää.
Kyllä :saab: noilla lukemillakin ihan mukavasti kulkee :D
Viimeksi muokannut miller21, Pe Heinä 27, 2012 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
miller21
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 07:05
Paikkakunta: Lohja

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja miller21 »

Näin pitkään :saab: kesti :) ajelin sitten tyhmyyksissäni vähän lujempaa niin tuli hienot savut putkesta. Kaikki nesteet on ihan kunnossa mutta kun koitin motarilla käynnistää niin kuulosti ihan ompelukoneelta :) oisko käyny laihalla ja mäntä sulanu? Ei oo vielä motivaatio riittäny avaamaan konetta :(
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Varmaan vanha väsynyt kansipahvi vain antautui.. männät noista ei helpolla mene ellet ole täysin pielessä olevilla säädöillä ajanut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
miller21
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 07:05
Paikkakunta: Lohja

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja miller21 »

Kyllä säädöt on ihan kunnossa. Penkissä ajettiin 4 vaihteella täysiä mutta minä ajoin 5 täysiä joten on se voinu käydä laihalla. Toivotaan että olis vaan kansipahvi niin selviäis vähän halvemmalla :D
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ne seokset muutu vitosella verrattuna neloseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
miller21
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 07:05
Paikkakunta: Lohja

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja miller21 »

Eihän sillä olekkaan mitään merkitystä millä vaihteella ajaa. Mutta onhan 4 ja 5 vaihteilla huippunopeudessa eroa niin jäähän siihen silloin sellainen alue missä säädöt ei välttämättä ole ihan kohdallaan? Vai olenko ihan väärässä :)
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Onhan sellanenkin mahdollista kun kuitenkin 5 on pitempi vaihde että pa-paineet tipahtaa pitempään vedättäessä. Näinkin on käynyt joillakin vaikka auto olisi penkissä säädetty.

E: Toisen merkkisissä autoissa
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 900 turbo 16v -84

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

miller21 kirjoitti:Eihän sillä olekkaan mitään merkitystä millä vaihteella ajaa. Mutta onhan 4 ja 5 vaihteilla huippunopeudessa eroa niin jäähän siihen silloin sellainen alue missä säädöt ei välttämättä ole ihan kohdallaan? Vai olenko ihan väärässä :)
Moottori ei tiedä muuta kuin kierrosluvun ja kuorman. Jos kierrosalue ajettiin penkissä läpi nelosella kaasu pohjassa ja vastusta oli riittävästi, niin ei vitosella ajo poikkea mitenkään muuten kuin mahdollisessa vedon pituudessa. Viat tulee tietenkin helpommin ilmi ja lämpökuormaa on enemmän jne. mutta säädöt ei muutu jos olivat alunperinkään yhtään oikein tehty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin