Saab 900 turbo 16v -84
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Nyt olis uusi mittatilaus cooleri keulalla ja tehoakku takakontissa. Coolerin putket pitäisi ensi viikon aikana laittaa. Pistän lisää kuvia kun putket on vedetty.
http://miller21.kuvat.fi/#/kuvat/Saab+9 ... G_1469.JPG
http://miller21.kuvat.fi/#/kuvat/Saab+9 ... G_1469.JPG
Viimeksi muokannut miller21, Pe Heinä 27, 2012 23:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Nyt olisi KMS moottorinohjausjärjestelmä asennettu. Siinä muutama kuva:
http://miller21.kuvat.fi/#/kuvat/Saab+9 ... G_2228.JPG
Teholukemiksi saatiin 235 hv / 366 Nm
Suuttimet loppui kesken ja ei tosta vakio ahtimestakaan hirveesti olis enään irronnut.
Ensi talvena olis tarkotus juuri nämä pari asiaa päivittää.
Kyllä
noilla lukemillakin ihan mukavasti kulkee ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://miller21.kuvat.fi/#/kuvat/Saab+9 ... G_2228.JPG
Teholukemiksi saatiin 235 hv / 366 Nm
Suuttimet loppui kesken ja ei tosta vakio ahtimestakaan hirveesti olis enään irronnut.
Ensi talvena olis tarkotus juuri nämä pari asiaa päivittää.
Kyllä
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut miller21, Pe Heinä 27, 2012 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Näin pitkään
kesti
ajelin sitten tyhmyyksissäni vähän lujempaa niin tuli hienot savut putkesta. Kaikki nesteet on ihan kunnossa mutta kun koitin motarilla käynnistää niin kuulosti ihan ompelukoneelta
oisko käyny laihalla ja mäntä sulanu? Ei oo vielä motivaatio riittäny avaamaan konetta ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Varmaan vanha väsynyt kansipahvi vain antautui.. männät noista ei helpolla mene ellet ole täysin pielessä olevilla säädöillä ajanut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Kyllä säädöt on ihan kunnossa. Penkissä ajettiin 4 vaihteella täysiä mutta minä ajoin 5 täysiä joten on se voinu käydä laihalla. Toivotaan että olis vaan kansipahvi niin selviäis vähän halvemmalla ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Ei ne seokset muutu vitosella verrattuna neloseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Eihän sillä olekkaan mitään merkitystä millä vaihteella ajaa. Mutta onhan 4 ja 5 vaihteilla huippunopeudessa eroa niin jäähän siihen silloin sellainen alue missä säädöt ei välttämättä ole ihan kohdallaan? Vai olenko ihan väärässä ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 -89 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Mitsubishi Galant Turbo -86 (KA)
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Onhan sellanenkin mahdollista kun kuitenkin 5 on pitempi vaihde että pa-paineet tipahtaa pitempään vedättäessä. Näinkin on käynyt joillakin vaikka auto olisi penkissä säädetty.
E: Toisen merkkisissä autoissa
E: Toisen merkkisissä autoissa
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Saab 900 turbo 16v -84
Moottori ei tiedä muuta kuin kierrosluvun ja kuorman. Jos kierrosalue ajettiin penkissä läpi nelosella kaasu pohjassa ja vastusta oli riittävästi, niin ei vitosella ajo poikkea mitenkään muuten kuin mahdollisessa vedon pituudessa. Viat tulee tietenkin helpommin ilmi ja lämpökuormaa on enemmän jne. mutta säädöt ei muutu jos olivat alunperinkään yhtään oikein tehty.miller21 kirjoitti:Eihän sillä olekkaan mitään merkitystä millä vaihteella ajaa. Mutta onhan 4 ja 5 vaihteilla huippunopeudessa eroa niin jäähän siihen silloin sellainen alue missä säädöt ei välttämättä ole ihan kohdallaan? Vai olenko ihan väärässä
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com