![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kuva](https://dl.dropbox.com/u/35364862/my95%20cabriolet/ensireaktio/Photo%2031.7.2012%2018.03.29.jpg)
30.7.2012 kävin noutamassa otsikon mukaisen kärryn.
Vähä perustietoa:
-Uitettu n. 10 v sitten Ahvenanmaalta ja oli nykyisellä omistajalla sen jälkeen. Joku siä välissäkin oli, mutta melkein 10 v viihtyi nykyisellä...
-159 tkm mittariin ruuvailtu.
-Manuaaliloota, manuaalipenkit, SID2 yms peruskauraa...
Miinuksia:
-Takaluukku kukkii... Niinku kaikista...
-Kytkin raivostuttaa. 9-3 hydrauliset lelut tulee aikataululla "ensi talvena, tai viimeistään seuraavana"
-Vaihdekeppi kuin Nissanissa. PCS Riku sanoi, että ei ole holkkeja tms vaan 9-3 vivusto tilalle.
-Kuskin ovi vähä kukkii, ku joskus pökätty johki ja korjattu kai hutiloiden.
-Takapuskuri peruutettu ja ilmeisesti punaisesta otettu toinen tilalle. Tai sitten on punaista pohjamaalia, joka näkyy parissa kohtaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Katto ihan vähä roikkuu. Ei oo pianonlankaa muistuttava ja 3-4 kaaren välille jää jopa vettä makaamaan...
PCS:ltä tilattu piiiiitkä lista jo osia, mm.
-Clamppi
-Bensapumppu, takaiskut, stefa (pessimisti)
-Joku lämppärin letku, joka kuulemma kans hajoaa aikanaan varmasti
-Hihna ja rullat
-Kampuran hihnapyörän taakse ne pari stefaa
-Kattosuojan moottorin vahvikkeet
-Tulpat, pa-suodatin, ilmanputsari yms perushuoltoon kuuluvaa
Alustalle en vielä tee mitään, vaikka lulla onkin, koska Rikun mukaan on vähän "välimalli" eli ehkä ostan purkuauton, josta saan sen vaihdevivuston, alustan ja mahdollisesti vanteet. Tietenkin voisi myös sovittaa uudempia penkkejä turvallisemman peräänajon takia ja jos sortuu niihin puskureihin
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Sitten sitä rakentelupuolta. Tulee vähän piiitkä tauko, koska kun tämän siirrän talviunille, on mahdollisuus palata tekemään perushuoltoa vasta joulun tienoilla...
Eilen meni vaihtoon öljynpaineanturi. Oli sitten Saabin ergonomian taidonnäyte... Olisi ollut edes sentin sivummassa...
Mutta mutta... Ajoin kattoa koeajolla edestakasi useasti ja katto toimi moitteetta. Kuitenkin aina se hajoo kun pihasta auton saa pois eli... Pari kertaa avasin ongelmitta. Sitte alko räksätys. Seuraavalla kerralla räksätti jo paljo ja viimeisellä kerralla juuri ja juuri suojaluukku enää nousi... Ei muuta kuin tekemään purkkapatenttia, jotta edes loppukesän voisi ajella...
![Kuva](https://dl.dropbox.com/u/35364862/my95%20cabriolet/ensireaktio/Photo%201.8.2012%2016.42.07.jpg)
![Kuva](https://dl.dropbox.com/u/35364862/my95%20cabriolet/ensireaktio/Photo%201.8.2012%2016.42.14.jpg)
Verhoilut auki ja oli kourallinen ruosteisia klemmareita pelliä vasten
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Moottorin totesin klappaavaksi irroittamalla takalampun ja kaveri ajoi kattoa ees taas. Ihan kuin aiemminkin täällä kirjoiteltu... Kun kädellä väänsi moottoria, ei ollut ongelmia.
![Kuva](https://dl.dropbox.com/u/35364862/my95%20cabriolet/ensireaktio/Photo%201.8.2012%2017.37.53.jpg)
![Kuva](https://dl.dropbox.com/u/35364862/my95%20cabriolet/ensireaktio/Photo%201.8.2012%2017.37.32.jpg)
Tää on sitä ranetusta. Räikkäliinalla paketti piukaksi... Jos miettii miten toi auttaa, eikä ole koskaan avannut, niin pitämällä käsin kiinni siitä moottorista ymmärtää sen liikkeet ja vääntömomentin... Ainakin kaksi kertaa tolla toimi ja toivottavasti tämän kesän. Hätäaukaisu ei toimi ton kanssa... PCS:ltä on tulossa korjaussatsi, jolloin puran ton ja rasvaan jokasen nivelen katosta.
Jatkoa odotellessa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)