Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Moron. Mietityttää ittee kovasti, että mitä teen saabin kanssa. Vaihto kone pitäis ostaa. Tuntuu että 3t€ ei riitä ku juuri ja juuri siihen että saa liikenteeseen. ostoslistalla: vaihto kone, männät, suuttimet, kytkinlevy, bensapumppu, laakerit. Koneistamo pyyteli 640e töistä. 2900e+tiivisteet ja säätö. Holsettia tekis vielä mieli mutta ei tähän konkurssiin kyllä pysty laittaan. Mistä tinkiä? Vaihto moottori, kytkin ja suuttimet on ihan pakolliset ostaa. Saabin pitäs kestää rempan .jälkeen useamman vuoden. Auto on ng900... Toivottavasti kokkolassa joku tuntee piston sydämmessään. Tekee hyvän täydellisen kone rempan niinku tää oli tehty. 3tkm kesti.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Täh ? Onko se pakko kasata kalleimmista osista ? Vakio peruskunnostettu T5 pannu kestää sen 20G:n mikä siellä on kunhan softa toimii. Ne T7 männät mitä sulla poksahti on ihan eri luokkaa kuin T5 männät.
Vakio-osilla täyskunnostettu alakerta kokonaan 1500e ja sisältää raakakoneen. Siihen sopiva kansi päälle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kävisin tän varaosiksi. Sitten purkamaan konetta ja kattomaan mitä tarvii uusia.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=125674
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Kerran jo yritin vastata. Vastaus hävisi jonnekkin. Onko nämä jo edulliset männät: http://wossneronline.com/forged_pistons ... cts_id=217
Yhtäkkiä halvimmat mitä löysin tältä merkiltä. Vesiruiskun pitäs tulla loppu viikolla :) Välillä tulee vaan epätoivo tän auton suhteen. Osia ei tunnu mikään yritys haluavan myydä. Mistäs jousitettu sintteri levy? Suuttimet 840cc-1000cc?
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja timpetti »

nipponkippo kirjoitti:Moron. Mietityttää ittee kovasti, että mitä teen saabin kanssa. Vaihto kone pitäis ostaa. Tuntuu että 3t€ ei riitä ku juuri ja juuri siihen että saa liikenteeseen. ostoslistalla: vaihto kone, männät, suuttimet, kytkinlevy, bensapumppu, laakerit. Koneistamo pyyteli 640e töistä. 2900e+tiivisteet ja säätö. Holsettia tekis vielä mieli mutta ei tähän konkurssiin kyllä pysty laittaan. Mistä tinkiä? Vaihto moottori, kytkin ja suuttimet on ihan pakolliset ostaa. Saabin pitäs kestää rempan .jälkeen useamman vuoden. Auto on ng900... Toivottavasti kokkolassa joku tuntee piston sydämmessään. Tekee hyvän täydellisen kone rempan niinku tää oli tehty. 3tkm kesti.
Pistäppä YV:tä tulemaa nii katotaa sulle konetta.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Minkäs värinen satku on kyseessä? Mulla ei ole osaa eikä arpaa tuohon autoon, kunhan muuten kokkolalaisena kyselen. Olisi hauska tietää, mikä paja täällä on sen konerempan tehnyt. Nimittäin tuossa viime talven aikana näin yhdessä putiikissa T5 mukit, jotka oli vähän lohkeillu, en tiedä mitä oli laitettu tilalle.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Siitä ton ehkä paremmin tunnistaa kun on ovet eriväriset ku auto. Oliskaan se joulukuun alussa tai marraskuun lopussa rempattu. Paikasta ei tietoa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Nyt olis moottori haettu kangasalta.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Nyt olis moottori purettu loppuun koneistusta varten. Vesiruisku tuli :) nokat lähti kylmäkosken erikoismoottorille hiottavaksi.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja östis »

siis ymmärsinkö nyt oikein, olet virittämässä ng900 mutta olet vaihtamassa mäntiä ja ilmeisesti veivei? ainakin t5 koneen kestää siihe ~500hepan hujakoille sekä laatikko,ellet vedätä 1,2 loppuun valoissa... minkälaista remppaa oot miettiny ennen kun alat rakentaa? jos joku viksumpi osaa vastata siihen niin itekki olisin kiinnostunut mitä kannattaisi vaihtaa ennen kun rupee noita virihärpäkkeitä pistää kiinni..

ja kyllä tolla +3000€ pääsee jo aika pitkälle, ruotsissa kun noita virikauppoja tuntuu olee joka nurkassa niin vähän kun käyttää aikaa niin varmasti pääset tolla budgetillä suht pitkälle:)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Huomenna pitäs viedä moottori koneistamoon. Perus kunnostus. Hoonaus, tasojen oikaisu, venttiilien hionta, r-seetit, kampiakselin tasapainotus. Wösnerin männät tilaan. H-profiilin veivit, merkistä en viä tiä. Uus kytkin levy pitäs pian tulla. Volvon venttiilin jouset tulee huomenna. Noilla suuttimilla mitkä on, mennään sisäänajon ajan.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja östis »

mistäs ostit noi venttiilijouset ja mitkä ostit? kerro ihmees paljon toi lysti makso yhteensä :)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Mårå. Nyt tuli nokat, 275° 9.65 mm nostolla. Kytkin tulee huomenna. Joutui ottamaan uuden asetelmanki, oli niin huono jo vanha. Koneistamolla ei oo tapahtunu viä mitään :(
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja östis »

mitäs muuta oot ostanu siihen? mites se koneremppa...
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Volvon venajouset jotka sopii heittämällä T5 kanteen löytyy koneesta b230f/k osanumerolla 9135130. Reilu satasen satsi merkkitiskiltä.
On jäykemmät kuin vakiot.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin