Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo wheeler dealersissa oli tosta juttua, mut en oo löytäny noita vahvike paloja mistään.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja haffu »

Jäsen #2659 Tero Ruohonen
msaario
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 11:41
Paikkakunta: Rauma

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja msaario »

Itse tilasin tuolta:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225
Samalla tilasin uretaanipuslat takapäähän.
Clamppi rauhoittaa etupään vetelyä aika paljonkin.
Saab 9-3 2.0T SE -01
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tänään vaihdettiin orkkis kytkimen tilalle viggenin kytkin. Entinen hajosi niin pahasti, ettei mennyt mikään vaihde sisään. Kytkinlevy oli ihan loppu. Entinen otti ihan ylhäältä, nyt uusi ottaa todella alhaalta. Aika paljon tuli hintaa, kun viggenin kytkin oli 330€ painelaakeri/työsylinteri yhdistelmä 180€ ja vaihto 200€, eli 710€ yhteensä. No kai tuolla nyt ajelee taas sen 250tkm mitä vanhakin kesti :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Huhtikuussa alkoi auton rakentaminen ja tarkoitus oli päivittää
auto kulkemaan etanolilla ja saada tehoa n.270-300hv
Auto oli siis vakio 2.0t 150hv (T7)
Seuraavaa on tullut asennettua/vaihdettua:

Turbo: TD04-15T, (sis.öljy ja vesiletkut)
Korisarja: Aero (helmat, puskurit, takakontin luukku, spoileri)
Kytkin: Viggen (sis. asetelma/työsylinteri)
Softa: Biopower 46S
Suuttimet: Siemens Deka 870cc
Putkisto: Maptun downpipe/catback
Bensapumppu: Henko 275lph
Tulpat: NGK BCPR7ES-11
Bypass venttiili (saabtuners)
Ilmansuodatin: Vapaavirtaus suodin (doc power)

Asennusten yhteydessä tehty:

Öljypohja + sihti puhdistettu
Huohotin päivityssarja asennettu
Bensa suodatin ja pumpun letku etanoli kestävät.
Tulpat vaihdettu NGK BCPR7ES-11
Ilmastoinnin kompuran laakeri uusittu
Sid ja Acc näytöt korjattu
Alipaine letkut vaihdettu 3,5mm

Tulossa:

Isompi välijäähdytin
Inlet pipe
30mm madallussarja (ehkä bilstein iskarit)
Uretaani puslat + tukevampi ohjausakselin kiinnitysosa
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kävin tutkailemassa maahantuojalla Kenwood dnx9210bt soitinta.
Soitin on 7" 2 dinin soitin ja tuo on malli johon saa nuo obd tiedot näkyviin.
Soitin oli ihan mukavan tuntuinen ja todella paljon, ehkä vähän liikaakin toimintoja.
Navigointi on mulle tärkeä ja se tuossa oli aika hyvä, joskin tuon hintaisessa
soittimessa pitää ollakkin. Täällä foorumilla taisikin olla tuosta 2-dinin soittimen modauksesta
juttua, kun ei vissiin mahdu tuohon normi soittimen paikalle ilman modausta. Kenwoodin
rattiohjaus kaapeleita ei kenwoodin mukaan saa kuin 2006 eteenpäin, mikä on paska
juttu.. Jos jollain on tietoa miten ratin napit saa toimimaan niin tieto on tervetullutta.
Laittelen kuvia kun tulee mahdollisuus ostaa kyseinen soitin.

Tuossa vielä linkki soittimen tietoihin:
http://www.kenwood.eu/products/car/navi ... DNX9210BT/
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Syys 24, 2012 04:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Itellä on 2 dinin soitin kanssa paikollaan niin ei se ole kun sen sidin alapuolella oleva sentin kokosen lipareen ottaa pois ja rautasahan terällä viimestelee sen aukon sopivaksi :D
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

msaario kirjoitti:Itse tilasin tuolta:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225
Samalla tilasin uretaanipuslat takapäähän.
Clamppi rauhoittaa etupään vetelyä aika paljonkin.
Oliko iskarin kohalla joku valmis reikä tolle tangolle, kun mun autossa ei tunnu löytyvän reikää sille?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Soittimeksi tulikin Alpine ICS-X8..
Ostin tuon koska siihen käy android puhelimet ja drive link toiminto. Saa navigoinnin suoraan puhelimelta linkattua tuohon soittimen näyttöön. Toivottavasti saa tulevaisuudessa myös torquet ja muut appsit myös...

Lisäksi tuli hankittua hanskalokeroon 1TB usb 3.0 kiintolevy. Mahtuu ainakin musavideot
ja mp3:set talteen :D


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Huhti 29, 2013 21:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jape3
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 21:21

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jape3 »

Loyal kirjoitti:
msaario kirjoitti:Itse tilasin tuolta:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225
Samalla tilasin uretaanipuslat takapäähän.
Clamppi rauhoittaa etupään vetelyä aika paljonkin.
Oliko iskarin kohalla joku valmis reikä tolle tangolle, kun mun autossa ei tunnu löytyvän reikää sille?
Lokarin pää laitetaan muistaakseni sisälokarin kiinnitysklipsin reikään jota suurennetaan tarvittaessa. Vuollaan muovista pala pois reiän ympäriltä pultin kannan alta.
Muista vaihteen pään pannan kiristys todella varovasti ettei ohjaus mene jumiin!
Pikselikorjausta 9-3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo hyvä kiitos infosta, omani tilasin speedpartsilta. Täytyy olla varovainen ku kiristää sitä pantaa..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siinä clämpin mukana tulee asennusohje. Omaan autooni asensin eilen tuon Speedpartsin clämpin ja jouduin vähän viilaamaan reikäväliä kapeammaksi. Eron vertasin alkuperäisen kiinnikkeen avulla sen jälkeen kun en millään saanut clämpin mutteria ja pulttia menemään tulipeltiin paikalleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Onko tuo hiilikuitu osa jonkinlainen paneeli? vai ihan hiilaritarraa? :D
Saab 9-3 -00
#5685
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Se on ihan saabin oma paneeli.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja kake_ »

paljonkos on tuollaisella hintaa ja saako vielä jotsain?
Saab 9-3 -00
#5685
Vastaa Viestiin