Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
No joo, karu totuushan on ettei kukaan mitään linkkejä niin tarkkaan lue että sieltä vielä copypastaisi säätimen tyyppinumeroa googlatakseen onko se kertova vai ei, jos kerran tiesit jo tuolloin ettei se ole kertova niin se kannattaa sanoa suoraan että säästyy nenä herneiltä.
Ja ei näitä kannata niin tosissaan ottaa, ja tuli selväksi että säädin ei ole kertova. Joskin sen tarpeellisuudesta voidaan vielä vängätä!
Ja ei näitä kannata niin tosissaan ottaa, ja tuli selväksi että säädin ei ole kertova. Joskin sen tarpeellisuudesta voidaan vielä vängätä!
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Hyvähän se vaan on kun joku tekee kerrankin asiat kunnolla, varmasti on monia t5 mäntiäkin sulateltu ja halkaistu kovilla tehoilla ja esim väsyneellä bensa pumpulla..
Kytkin esim on melko pakollinen noille tehoille ja kerralla hyvä vaihtaa se kunnolliseen. Jotkut tekee asiat halvalla nopeesti, jotkut huolella ajan kanssa! tsemppiä vaan jatkoon
Kytkin esim on melko pakollinen noille tehoille ja kerralla hyvä vaihtaa se kunnolliseen. Jotkut tekee asiat halvalla nopeesti, jotkut huolella ajan kanssa! tsemppiä vaan jatkoon
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Väitän että joka foorumilla on sama homma.nipponkippo kirjoitti:Jotenki vaan jää sellainen olo että teki miten tahansa tai osti mitä tahansa niin aina on tehny väärin. Asioita oletetaa ja pidetään omaa oletusta totena, kysymättä kuinka asia todellisuudessa on. Ei ole vaikea asia kysyä.
Ei niitä kannata niin vakavasti ottaa, itelle noita ollaan tekemässä, jolloin osat saa olla mitä itse haluaa, siihen ei toisilla pitäis olla mitään valittamista.
Ainakin laatuosista olet moottoria tekemässä. Kerrohan kokemukset kytkimestä kun auto on ajossa, itellä on tuo kytkin aiheuttanut päänvaivaa.
Pistäppä kuvaa mimmoseen purkkiin mosa on tulossa
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Ei tullut bensapaineen säädintä, oli myyjä ymmärtäny että kesällä vasta ostan. Hyvä niin. Suuttimet tuli menee suoraan decan tilalle liittimet käy suoraan ja pituus oli oikea, 800cc ev14... Kytkimestä sen verran, levy on sama ku ennemminki. Asetelmassa voi olla pieni ero viggeniin. Kyllä siihen tottuu. Sashilta saisi varmaan halvemmalla saksasta. Toi on maptunilta, 720 vai 740 nm pitäs vääntöö kestää. Holsettiki tuli tänään. Nuukana miehenä ostin käytetyn. v**tu pelästyin että ahdin on ihan puosta, välystä tuntui ylös alas suunnassa. Öljyt tupaan ja pieni paine perään, välys hävisi. Onneksi. On toi mitsu vaan pieni holsetin rinnalla
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Jaa oliko sulla dekat ylimääräsenä vai ymmärsinkö oikein?
Ja kyllähän se taitaa noissa (ei kuulalaakeri) ahtimissa öljynpaine mikä sen akselin keskittää.. onhan se iso ahdin niin jos siinä saa olla enempi välystä
Mikäs holsu olikaan kyseessä? Superi vai.
Ja kyllähän se taitaa noissa (ei kuulalaakeri) ahtimissa öljynpaine mikä sen akselin keskittää.. onhan se iso ahdin niin jos siinä saa olla enempi välystä
Mikäs holsu olikaan kyseessä? Superi vai.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Decat on ylimääräiset. Hyvät tulpat kiskossa ettei mene likaa sisälle hx40 super 14" pesällä.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Huomenta. Vähä kerkes eilen alottaa kasaamista. Kampura on nyt kiinni, luulis että pysyy kiinni. Oli olovana vähä erilainen kiristää noi arp pultit. Männätkin on tilasnansa. Jos illalla sais jatkettua.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Eikö arp pulteilla ole ihan omat nyyttonit? muistan jostain lukeneeni
OT: miten ootte lohkon putsannut ruosteesta ja öljystä? itte joskus yhen lohkon putsasin porakonetta käyttäen, mutta oli sen verran kova työ että mielummin jokin muu keino.
ja toinen OT: millä olette pintakäsitellyt putsatun moottorin ulkopuolen?
OT: miten ootte lohkon putsannut ruosteesta ja öljystä? itte joskus yhen lohkon putsasin porakonetta käyttäen, mutta oli sen verran kova työ että mielummin jokin muu keino.
ja toinen OT: millä olette pintakäsitellyt putsatun moottorin ulkopuolen?
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Suosittelen tarkistamaan plastigagella tms. että laakerivälykset kampuralla ovat speksissä, joissain tapauksissa ARP:n pulteilla nippuun vetäminen on vääntänyt sen verran erilailla runkolinjaa kuin vakiopultit että välykset on käyneet ahtaaksi.
Pieni lisävaiva tässä vaiheessa voi säästää myöhemmin suurelta harmilta ja antaa ainakin mielenrauhan.
Pieni lisävaiva tässä vaiheessa voi säästää myöhemmin suurelta harmilta ja antaa ainakin mielenrauhan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Teollisuus pesurillä (teijo tai vastaava)tosta moottorista lähti hyvin kaikki lika. On niillä oma momentti. tuolla ng900 puolella siihen ohjeeseen on linkki. Lohkomaali on viä ostamatta. Sen verran momentista kattelin ettei niissä ole isoa eroa, ainakaan sen tiedon mukaan. Siis arp vs tavallinen. kai toi pinnapultti systeemi on sitte parempi.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Sen verran vielä noista pulteista. Sitä kun kattoo niin ymmärtää sen että miksi sitä ei voi kiristää samalla ohjeella kun alkuperäistä.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
lohkon pesu paikallisella koneistamolla 20e ja sit miranol pintaan. toki ei se ruosteen päällä pysy ,mut en oo nähny ruosteista b20X konetta aina sen verran öljyisiä ollu ettei ruoste tartu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
lähetämpä siis kuvannalleolut kirjoitti:lohkon pesu paikallisella koneistamolla 20e ja sit miranol pintaan. toki ei se ruosteen päällä pysy ,mut en oo nähny ruosteista b20X konetta aina sen verran öljyisiä ollu ettei ruoste tartu
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Tässä kuvassa on koneistamolla pesty lohko, porakoneella ja teräsharjalla & puukolla irtohileet irrotettuna, Haftgrund 1k happopohjamaali ja pinnassa 2k raskaan kaluston automaali pinnassa pensselöitynä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Joko kampuran välykset on tarkastettu?