Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Yhdekkää jarrusatulat ei oo mulla vielä irronnut. Liimaa en oo ikinä noissa pulteissa käyttänyt enkä käytä. Vaikka joku muu käyttää niin saa käyttää ja vääntää puosilimä pitkällä pultteja auki seuraavalla kerralla. Sitte ihmetellä ku pultti katkeaa tai avain halkeaa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Minullapa on auennut ja vahingosta viisastuneena laitan nykyään kuparitahnan sijasta kierrelukitetta satulan pultteihin. Hyvin ne silti aukeaa. Jos ei aukea niin voi ihmetellä työkalujensa toimivuutta.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Kukin tyylillään. ainaki tietää ketä syyttää jos irtoaa ajossa. Työkaluja on turha syyttää mistään. Käyttäjässä se vika on.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Olosuhteet huomioon ottaen, alumiinitahnan on sanottu sopivan paremmin. Kuparin kanssa rauta on tiukilla suolahuuhtelussa?
900C -86
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Samma här.JuHem kirjoitti:Minullapa on auennut ja vahingosta viisastuneena laitan nykyään kuparitahnan sijasta kierrelukitetta satulan pultteihin. Hyvin ne silti aukeaa. Jos ei aukea niin voi ihmetellä työkalujensa toimivuutta.
Onhan niissä monissa satuloissa tehtaaltakin se peltiläystäke pulttien alla josta taivutetaan stoppari pultin kannalle, mekaaninen lukite siis. Se kun hapettuu pois niin vaihdetaan kemialliseen lukitteeseen.
Kerran on itselläkin satkun vanhan jaon takasatulasta pultit löystynyt, onneks varoitti heti kolinalla. Pultit sopivan piukkaan lukitteen kera niin ei ongelmia. Mutta kyseessä oli asennusvirhe kun ei ollut enää peltilevyä käytössä.
Mikäs se maalitäppä jossain satulan pulteissa on? Värikoodausta vai lukitetta tehtaalta?
Muuuutta kokemusta on myös kun laittanut pökötin takasatulan kiinni ilman lukitetta ja pultti avattaessa katkennut. Tosin asennusvirhe siinäkin, taisi mennä aiemmin **tutuspäissään kiinni mopolla ja auki-poikki myös mopolla ei kuitenkaan täyskaasulla
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Jees. Nyt on saabbi haettu säädöstä. Hyvä tuli nyt sitte ajella rauhassa kesään asti.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Tehtaalla robotti etsii tärkeissä paikoissa olevista pulteista noita täppiä. Varmistuksena siitä että se pultti todella on siellä eikä ole kasauksessa unohtunutf-19 kirjoitti:Mikäs se maalitäppä jossain satulan pulteissa on? Värikoodausta vai lukitetta tehtaalta?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
No niin. Jotai jääny täällä mainitsematta, mitsun ahdin on kiinni sisään ajon ajan. Tai en ainakaa löytäny moista mainintaa.... Vittujen vittujen v**tu. Ajoin saabbi kotiin vaasata ja pysähdyin kuselle. Olin lähdös liikkeelle, eipäs ollukkaa enää ku pakki laatikos. v**tu. ei sitte päässy ajois leimalle. Nyt sitte laatikko jumppaa. Olis ollu helppo samalla vaihtaa ku oli kone irti. Eka auto minkä on joutunu hinaamaan kotiin ja nyt jo toisen kerran. Pitää varmaan paskarrella dolly pian.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
No nyt olis loota haettu.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Kai se loota edes jotain varoitteli etukäteen? Ettei olis vivusto tai joku säätö luiskahtanut pieleen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
On se loota vähä rutissu. Oli aika paljon metallihilettä öljyn joukossa. Nelonen siä äänti vähäsen ja pakki ei oikein ollu parhaassa terässä. ajattelin että se olis sisään ajon vielä kestäny. Meinaa olla lujassa loota kiinni. Kaikki ruuvit on irti. Ei meinaakkaa irrota. Toinen vetari on viä tilasnansa kai se siä ahistaa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Oho, sehän on jämähtäny
Toisaalta se oikeanpuolen vetari (?, arvaus) ahistaa kyl aika monesti, kun nosti vähän vaihdelaatikon perseestä ja pitkällä kangella jänkäs laatikkoa pois niin kyllä se sieltä lopulta antautu. Toisaalta kun tarpeeks v*ttua huutaa nii eikö sillä pääse eteenpäin jokaisessa autorempassa?
Toisaalta se oikeanpuolen vetari (?, arvaus) ahistaa kyl aika monesti, kun nosti vähän vaihdelaatikon perseestä ja pitkällä kangella jänkäs laatikkoa pois niin kyllä se sieltä lopulta antautu. Toisaalta kun tarpeeks v*ttua huutaa nii eikö sillä pääse eteenpäin jokaisessa autorempassa?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Oli se vähä tiukka saada tilaansa. No isommat vääntimet niin eiköhän se siitä irtoa. Vetari irtos eilen. Puonsilimä pitkällä ku punnaa ,parin v**tu saatanan avustuksella:)
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
No nysse sen astu. Kyllä piti nysvätä. Meni vaan lopuksi tilaansa. Vähä piti viilaaki käyttää... Levyn poorien reunasta vähä pyöristää, niin johan uppos. Yhen illan ku askartelee niin sitte pääsee kokeilemaan. Vihdoin.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing