Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Yhdekkää jarrusatulat ei oo mulla vielä irronnut. Liimaa en oo ikinä noissa pulteissa käyttänyt enkä käytä. Vaikka joku muu käyttää niin saa käyttää ja vääntää puosilimä pitkällä pultteja auki seuraavalla kerralla. Sitte ihmetellä ku pultti katkeaa tai avain halkeaa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Joo, pultit kiristetään, eikä liimata kiinni. :wink:
900C -86
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Minullapa on auennut ja vahingosta viisastuneena laitan nykyään kuparitahnan sijasta kierrelukitetta satulan pultteihin. Hyvin ne silti aukeaa. Jos ei aukea niin voi ihmetellä työkalujensa toimivuutta.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Kukin tyylillään. ainaki tietää ketä syyttää jos irtoaa ajossa. Työkaluja on turha syyttää mistään. Käyttäjässä se vika on.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Olosuhteet huomioon ottaen, alumiinitahnan on sanottu sopivan paremmin. Kuparin kanssa rauta on tiukilla suolahuuhtelussa?
900C -86
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja f-19 »

JuHem kirjoitti:Minullapa on auennut ja vahingosta viisastuneena laitan nykyään kuparitahnan sijasta kierrelukitetta satulan pultteihin. Hyvin ne silti aukeaa. Jos ei aukea niin voi ihmetellä työkalujensa toimivuutta.
Samma här.

Onhan niissä monissa satuloissa tehtaaltakin se peltiläystäke pulttien alla josta taivutetaan stoppari pultin kannalle, mekaaninen lukite siis. Se kun hapettuu pois niin vaihdetaan kemialliseen lukitteeseen.

Kerran on itselläkin satkun vanhan jaon takasatulasta pultit löystynyt, onneks varoitti heti kolinalla. Pultit sopivan piukkaan lukitteen kera niin ei ongelmia. Mutta kyseessä oli asennusvirhe kun ei ollut enää peltilevyä käytössä.

Mikäs se maalitäppä jossain satulan pulteissa on? Värikoodausta vai lukitetta tehtaalta?


Muuuutta kokemusta on myös kun laittanut pökötin takasatulan kiinni ilman lukitetta ja pultti avattaessa katkennut. Tosin asennusvirhe siinäkin, taisi mennä aiemmin **tutuspäissään kiinni mopolla ja auki-poikki myös mopolla :-) ei kuitenkaan täyskaasulla
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Jees. Nyt on saabbi haettu säädöstä. Hyvä tuli :) nyt sitte ajella rauhassa kesään asti.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

f-19 kirjoitti:Mikäs se maalitäppä jossain satulan pulteissa on? Värikoodausta vai lukitetta tehtaalta?
Tehtaalla robotti etsii tärkeissä paikoissa olevista pulteista noita täppiä. Varmistuksena siitä että se pultti todella on siellä eikä ole kasauksessa unohtunut
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

No niin. Jotai jääny täällä mainitsematta, mitsun ahdin on kiinni sisään ajon ajan. Tai en ainakaa löytäny moista mainintaa.... Vittujen vittujen v**tu. Ajoin saabbi kotiin vaasata ja pysähdyin kuselle. Olin lähdös liikkeelle, eipäs ollukkaa enää ku pakki laatikos. v**tu. ei sitte päässy ajois leimalle. Nyt sitte laatikko jumppaa. Olis ollu helppo samalla vaihtaa ku oli kone irti. Eka auto minkä on joutunu hinaamaan kotiin ja nyt jo toisen kerran. Pitää varmaan paskarrella dolly pian.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

No nyt olis loota haettu.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kai se loota edes jotain varoitteli etukäteen? Ettei olis vivusto tai joku säätö luiskahtanut pieleen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

On se loota vähä rutissu. Oli aika paljon metallihilettä öljyn joukossa. Nelonen siä äänti vähäsen ja pakki ei oikein ollu parhaassa terässä. ajattelin että se olis sisään ajon vielä kestäny. Meinaa olla lujassa loota kiinni. Kaikki ruuvit on irti. Ei meinaakkaa irrota. Toinen vetari on viä tilasnansa kai se siä ahistaa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja TTH »

Oho, sehän on jämähtäny :lol:
Toisaalta se oikeanpuolen vetari (?, arvaus) ahistaa kyl aika monesti, kun nosti vähän vaihdelaatikon perseestä ja pitkällä kangella jänkäs laatikkoa pois niin kyllä se sieltä lopulta antautu. Toisaalta kun tarpeeks v*ttua huutaa nii eikö sillä pääse eteenpäin jokaisessa autorempassa? :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Oli se vähä tiukka saada tilaansa. No isommat vääntimet niin eiköhän se siitä irtoa. Vetari irtos eilen. Puonsilimä pitkällä ku punnaa ,parin v**tu saatanan avustuksella:)
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

No nysse sen astu. Kyllä piti nysvätä. Meni vaan lopuksi tilaansa. Vähä piti viilaaki käyttää... Levyn poorien reunasta vähä pyöristää, niin johan uppos. Yhen illan ku askartelee niin sitte pääsee kokeilemaan. Vihdoin.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Vastaa Viestiin