900 turbo 1985
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
900 turbo 1985
Olisi tarkoitus laittaa kuntoon helmi. Autossa on mm sähköset peilit ja ikkunat, ilmastointi,vakionopeudensäädin, kattoikkuna sähköllä tietenkin yms. Ensimmäiseksi olisi tarkoitus kunnostaa sisusta (kattoverhoilu) vaihtaa ovet ja vaihtaa kattoikkuna, korjata kytkin iskarit ja jarrut ja tietty ruosteet. Voit laittaa vinkkiä esimerkiksi miten oven vaihto on helpoin tehdä ja miten sähkö johdot vedetään esim esim. Laita vaikka yksityisviestillä.
Viimeksi muokannut SAAB 900 TURBO 16, Su Joulu 16, 2012 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900 turbo 1985
Kuvaa kehiin moisesta helmestä!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 turbo 1985
helmi to do lista aika pitkä
ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.
ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 900 turbo 1985
nalleolut kirjoitti:helmi to do lista aika pitkä
ovethan irtoo pultit irti ja ovi on lattialla.
joo kyl kyl mut mites ne johdot menee??
Liikaaa romua
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 turbo 1985
eikös siel oo liittimet lokasuojien sisällä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 900 turbo 1985
kärkkäinen kirjoitti:Kuvaa kehiin moisesta helmestä!
Täytyypä laittaa on nyt talven seisonnassa ja varmasti menis katastuksesta läpi noinkin, mutta kun haluan auton hyväksi.
Liikaaa romua
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 900 turbo 1985
nalleolut kirjoitti:eikös siel oo liittimet lokasuojien sisällä.
en oo ehtiny kattella, otan ovet SAAB lux mallista
Liikaaa romua
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900 turbo 1985
No ovien vaihto jos ei tarvii maalata ja vaihtaa sähkösiä ikkunanostimia ja sähköpeilejä , sekä keskuslukkoa on suht ok. Tosin johtosarjan liittimet on purettava pinneihin saranapuolelta, että tulevat läpiviennistä kun irroitat oven . Neliskanttiset liittimet ei reijästä tule kokonaisena . Kannattaa merkitä paperille pinni järjestys liittimissä , ettei tarvii kokeilemalla laittaa. Johtosarjojen vaihto oviin taas on melko työläs , pitää purkaa pinnit liittimistä tai katkoa johdot ja tinata paikoillaan. Liittimet kun ei mahdu paikoilleen lasikiskon välistä . Ovien säätö on sitten hieman aikaa vievää ja kaveri oltava . Ovet kun on suht painavat ja tuota säätöä helpottavaa kynnystä ei ole.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 900 turbo 1985
ainoa mikä puuttuu ovista on peilit. Juu menis katsastuksesta noinkin ilman, että tekisin mitään laitan sitä pikkuhiljaa. Käy laittaa facebuukiin hauks Arttu Väisänen niin näät projektin huom osa pelleistä on jo uusittu!Sukellusvene kirjoitti:No ovien vaihto jos ei tarvii maalata ja vaihtaa sähkösiä ikkunanostimia ja sähköpeilejä , sekä keskuslukkoa on suht ok. Tosin johtosarjan liittimet on purettava pinneihin saranapuolelta, että tulevat läpiviennistä kun irroitat oven . Neliskanttiset liittimet ei reijästä tule kokonaisena . Kannattaa merkitä paperille pinni järjestys liittimissä , ettei tarvii kokeilemalla laittaa. Johtosarjojen vaihto oviin taas on melko työläs , pitää purkaa pinnit liittimistä tai katkoa johdot ja tinata paikoillaan. Liittimet kun ei mahdu paikoilleen lasikiskon välistä . Ovien säätö on sitten hieman aikaa vievää ja kaveri oltava . Ovet kun on suht painavat ja tuota säätöä helpottavaa kynnystä ei ole.
Toivottavasti ei ole hirveä savotta peltien osalla . Työlista kun ainakin näyttää pitkälle , vaatii vaan päättäväistä asennetta ja tiloja toteutukseen . Mutta myös aikaa menee , mikäli aikoo tehdä kestävän toteutuksen.
Liikaaa romua
Re: 900 turbo 1985
Ovien irrottaminen ei sinänsä ole mahdoton homma -kyse on kuitenkin vaan osien ruuvamisesta irti ja takaisin paikoilleen. Mutta itselleni tuotti -ja tuottaa edelleen- tuskaa saada ovet istumaan hyvin. Mun autossa kun konepeltikään ei oikein istu, niin referenssipisteet jää vähiin. Ensin pitäisi siis saada konepelti istumaan täydellisesti, sitten etuovet ja lopuksi takaovet. Saranat ovat mielestäni vähän vaikeat näissä ja säätö ei mielestäni ole yhtä loogista, kuin monissa muissa autoissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900 turbo 1985
Niin ekana kannattaa johdot irroittaa jos irroitat ovia, ettei johdot katkea tai vaurioidu.
Eipä noita pystykeula turboja liikaa ole , joten kannattaa korjata .
Ja jos purat, laita kaikki hyvin talteen ja merkkaa mistä on osat. Säästyy aikaa kasatessa ja ei hukkaannu osat.
Itse mokasin kun en tajunnut laittaa osia hyvään talteen ja kuka niitä siirsi ei sitten hoksannut että mikä oli tarpeellista ja minkä saa heittää romuihin.
Seurauksena kovasti osien etsintää oli .
Eipä noita pystykeula turboja liikaa ole , joten kannattaa korjata .
Ja jos purat, laita kaikki hyvin talteen ja merkkaa mistä on osat. Säästyy aikaa kasatessa ja ei hukkaannu osat.
Itse mokasin kun en tajunnut laittaa osia hyvään talteen ja kuka niitä siirsi ei sitten hoksannut että mikä oli tarpeellista ja minkä saa heittää romuihin.
Seurauksena kovasti osien etsintää oli .
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 900 turbo 1985
Osasta ovista on rikkoutunut lasinnostimen moottori, senhän vaihtaminen on helppoa eikö se ole jollain pikaliittimellä kiinni (johdot)? Ei pitäisi olla tuskantakana sen vaihto. Ovatko kaikki lasinnostimen moottorit käypiä etu- sekä takaoviin?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 turbo 1985
kuvat ois kivoja.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: 900 turbo 1985
nalleolut kirjoitti:kuvat ois kivoja.
Laita facebookiin hauks Arttu Väisänen ni näät, osa pelleistä on jo vaihdettu!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 turbo 1985
aika monta samalla nimellä löytyi ja kaikilla ei ole naamakirjaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659