og 900 aerolook-92

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

peltimies kirjoitti:ässän tekniikka kyllä olisi olemassa ( + intercooleri),mutta jätän laittamatta. nykyiset 2.1 litrasen hepat riittää,on saman verran kuin 8 v turbossa ja tekniikka murheita vähemmän.
Sama ajatus tuossa omassakin aero-look projektissa. Talvikäyttistä olen tekemässä: ei tarvii niitä tehoja (ikää jo 50v) ja yksi tekninen murheenkryyni vähemmän.

Ja jos kiire joskus tulee, niin tallista löytyy harrasteautopuolelta 300 hp ja 306 hp.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

On todella hieno 900.
ja tuo maski on komea.Ja tämä on minun mielipiteeni
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja josipan »

peltimies kirjoitti:ässän tekniikka kyllä olisi olemassa ( + intercooleri),mutta jätän laittamatta. nykyiset 2.1 litrasen hepat riittää,on saman verran kuin 8 v turbossa ja tekniikka murheita vähemmän.
eikös 2.1ssä ole enemmän tekniikka murheita kuin ässässä.
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

josipan kirjoitti:
peltimies kirjoitti:ässän tekniikka kyllä olisi olemassa ( + intercooleri),mutta jätän laittamatta. nykyiset 2.1 litrasen hepat riittää,on saman verran kuin 8 v turbossa ja tekniikka murheita vähemmän.
eikös 2.1ssä ole enemmän tekniikka murheita kuin ässässä.
Mulla oli 2.1, jolla oli menty 317 th. Ainakin se pelasi kuin kello. On muuten yllättävän rivakka vapariksi. Sillä aikanaan tartutin saabismin poikaani. Viime talvena huomattiin, ett ogsaabit alkavat loppua. Laitettiin tänne forumille ostoilmo ja nyt poitsulla on oma 900i 2-d -84. Autona kasitappi iivaria ja 2.1 ei voi verrata samana päivänä. On ne niin eripelejä ajaa. Turbon alusta ja 140 hv/1220kg - yllättää vieläkin. Tehopaino on huomattavasti parempi kuin 9-5:ssä. Tietysti isoissa nopeuksissa uudempi vie, mutta alle 130 nopeuksissa on muuten tiukoilla.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

minulla oli ässä kesällä -12.kesken tyhjäkäynnin auto sammui.uudestaan käyntiin saatua autosta oli tehot kateissa.vaihdettii kaikki mikä mieleen tuli (oli varaosa moottori varastossa joka 100 % kunnossa).ei saatu kuntoon ,myin eteen päin.sain turbo moottoreista siltä kertaa tarpeeksi.
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja Cruor »

peltimies kirjoitti:minulla oli ässä kesällä -12.kesken tyhjäkäynnin auto sammui.uudestaan käyntiin saatua autosta oli tehot kateissa.vaihdettii kaikki mikä mieleen tuli (oli varaosa moottori varastossa joka 100 % kunnossa).ei saatu kuntoon ,myin eteen päin.sain turbo moottoreista siltä kertaa tarpeeksi.
Eipä se osien vaihto mitään auta jos on sytkä päin p*rsettä. Samanlainen sytkän säätö vapareissa, joten en laittaisi tuota vikaa turbon piikkiin - Entinen autosi siis toimii tälläkin hetkellä moitteetta 8)

Mutta asiaan! Todella nätti laite ja vanteet passaa hienosti. Itse olisin pitänyt tuon aikaisemman maskin kylläkin...

2.1 kone myöskin varsin mukava kone käyttöautossa, 1000-2500rpm vääntöä aivan toisella tavalla mitä 2.0 koneissa. Tosin maantienopeuksissa tai kärry perässä tulee kyl äkkiä turboa ikävä :roll:
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
opeura
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 16:33
Paikkakunta: Laukaa

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja opeura »

Komeestihhan tuo projekti on edenny. Olihan muuten metka ajella ässä kotiin kun liekki löi putkesta aina kaasua höllätessä. Niin ja putki loppu silläkertaa siihen tulipellin kohalle :lol:

Nyt on paikat laiteltu, cooleri keulalla ja bensalastua laajakaistalla viimestellen kesää kohti. Alustaa vois vielä vähän laskeskella.

Onkos sulla tuo vanha maski ylimääränen, ässä kaipailis vähän kromia?
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 965
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Miksi myynnissä?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

harrasteautoja kertynyt hetkessä liikaa 2 kpl mercedes-benz 124 coupeja ja 1 kpl 123 koppanen coupe + varaosaauto. ajattelin kopasta paripäivää onko kiinnostusta läpikäytyyn aerolookkiin.auto oli niin edullinen ettei kukaan rakenna tyhjästä,noillavarusteilla ja työtunneilla vastaavaa. kysyntä pelkkä nolla.olisikohan pitänyt 500e myydä,varmaan olisi hiljaista ollut silti.laitan uudestaa myyntiin parinvuoden päästä kun ja jos ruosteet tulee esiin,silloin menee varmasti.
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Komia on kulkine.
Luulis jonkun huolivan?
Eihän noita oo edes montaa olemassa.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Taitaa vaan olla, että tuollaisista autoista on kiinnostunut niin pieni porukka, että väkisinkin myyntiaika venyy. Halukkaillakaan ei välttämättä juuri sillä tietyllä hetkellä ole mahdollisuutta kaupan tekoon.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mihis tän myyntilmoitus on hävinny..

mut jos niinku ajatellaan et haluaa aeron ni ei todellakaan osta wannabe sellaista..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Kyllähän toi turbo koneella ois aika melevä peli varsinkin, kun Aerot on kiven alla ja kalliita.. Toisaalta porukka mieluummin ostaa niitä alle tonnin ässiä, leimaa ja ajaa sen yhden vuoden ainakin.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja jara »

Tuo 2000e rajapyykki ja sen yli pyynnit og satkusta ovat aika kovia, joten siihen voi ostaja jo vaatiakin autolta paljon... Poikkeuksena alkuperäiset aerot ja muut aidot erikoismallit...
Tosin ilmaiseksi ei hyvää tee...
Nuoriso suuntaa nykyään selvästi tonnareihin ( rahamiesten fiat :mrgreen: : ) kun niissä monessa on ilmastoinnit ja muut varusteet sekä tehon lisääminen helppoa ja onhan se kaiken lisäksi pirun hyvä ajettava..

Tulevaisuudessa hyvästä og satkusta saa maksaa, mutta se aika ei ole vielä....

Tätä ei kannata ottaa kenenkään itseensä, tämä on puhdas oma arvio eikä perustu virallisiin gallupeihin... :wink:

Kyllä tuo aerolookki kaupaksi menee ajan kanssa!
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

turbo miehille olisi ollut turbotekniikka mukaan.nykyisellään autojen laittaminen on poppien asentelua ja valmiita hiilikuitu härpäkkeitä hyllystä tai päivävalojen asentelua.harva enään purkaa auton sisustaa,hitsaa,kotelosuojaa ja päälle vielä pesee sisustuskankaat ja istuimet. piste i päällee vielä auton myllytys itse. 1 tapa laittaa autoja on panostaa musiikkiin ja unohtaa että jarruletkut vuotaa. 2 tapa on laittaa moottoria yli oman ajotaidon ja unohtaa että jarruletkut vuotaa. 3 tapa on tarkistaa ensimmäisenä vuotaako jarruletkut ja siirtyä myöhemmin ed.mainittuihin vähemmän tärkeisiin asioihin. korostan tämä on vain minun mielipide. "en ole tänään ottanut minun lääkkeitä".
Vastaa Viestiin