Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Jännää nähdä mitä löytyy sisältä, mutta hyvä, että toimi muuten hyvin.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kannattaa tarkistaa että öljypumpun lukkorengas on oikein päin. Mikäs oli tasapainoakselien tilanne tässä motissa?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
ö-venan jumit ei vissii koske tätä tilannetta.. mutta pakko heittää, koska muut mieleen tulleet jo arvattu. Hieno homma kuiteskin, että ollaan päästy jo penkkiin asti!
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 12:19
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tää on kyllä asia paketti! toivottavasti pääset pian ponnistaan kunnolla
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tänään ja eilen oon siivonnu ja uudelleenjärjestäny autotallia perusteellisesti niin saa "puhtaalta pöydältä" alottaa ton moottorin läpi käymisen. Tuli vielä itellä mieleen yks juttu mistä saattaa johtua toi alhainen öljynpaine. Nimittäin se ku siitä joskus poistettiin tasapainoakselit niin en oo enää ollenkaa varma tuliko kaikki öljykanavat varmasti tukittua. No seki selviää ku koneen purkaa.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Löitkö ne tasapainoakselien sisälaakerit eri kohtaan, että ne tukkii ne öljykanavat? Muuten kaikki on aika lailla näkösällä jakopäässä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
No kun en muista... Kone on kasattu 2007 ja näköjään 5 vuodessa unohtaa paljon asioita. Oli mulla joskus kuviakin mitä otettiin projektin edetessä, mutta ei niitä löydy enää mistään että vois tarkistaa mitä on tehty ja miten.
Mutta vahingoista viisastuu, ens kerralla parempi menestys. Ja hyvä, että tää ongelma paljastui nyt jo dynossa eikä esimerkiks vasta myöhemmin ku romut leviää pitkin katuja
Mutta vahingoista viisastuu, ens kerralla parempi menestys. Ja hyvä, että tää ongelma paljastui nyt jo dynossa eikä esimerkiks vasta myöhemmin ku romut leviää pitkin katuja
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Paljon oli huippuväännöt ja millä kierroksilla? Vai oliko ne just ton 390Nm, millä kierroksilla tuli?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Sain eilen dynokäppyrät sähköpostiin. Huipputeho ollu näköjään 430hp @~6900rpm ja huippuvääntö 456nm @~6200rpm, mutta tosiaan niinku käyrästä näkee niin vääntö on melko tasainen ja yli 400nm kokoajan alueella 4500rpm-7500rpm.
Paras veto, tätä en ite ollu näkemässä, ku piti käydä asioilla välissä.
Vertailua 1,0bar ja 1,25bar. Hyvin on samanmuotoset käppyrät.
Yhen pitkän illan ja kaks 10-12 tunnin päivää on mennyt siivotessa ja järjestellessä autotallia. Nyt sielä viittii taas ruuvailla Laitetaan ny vähä talliaki esille ku se kerranki on suht siisti
Nyt sitte vaa uudella innolla mootorin kimppuun! Eli tästä se lähtee huomenna
Paras veto, tätä en ite ollu näkemässä, ku piti käydä asioilla välissä.
Vertailua 1,0bar ja 1,25bar. Hyvin on samanmuotoset käppyrät.
Yhen pitkän illan ja kaks 10-12 tunnin päivää on mennyt siivotessa ja järjestellessä autotallia. Nyt sielä viittii taas ruuvailla Laitetaan ny vähä talliaki esille ku se kerranki on suht siisti
Nyt sitte vaa uudella innolla mootorin kimppuun! Eli tästä se lähtee huomenna
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Dyno veto tais olla kohtuu lyhyt kun tavotepaine saavutettiin vasta aivan lopussa?
Eihän hukkaportti vuoda? Ajetaankos tätä nyt e85:lla vai bensalla?
Eihän hukkaportti vuoda? Ajetaankos tätä nyt e85:lla vai bensalla?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Ajettiin toi 1bar veto hukkiksen jousta vasten ja 1,25bar vedossa oli hukkiksen letkusta haara bleedille josta ohjattiin osa paineesta ulkoilmaan.
Ei tätä ainakaan toistaseks viinalla ajeta, 98E5:llä dynotettiin.
Ei tätä ainakaan toistaseks viinalla ajeta, 98E5:llä dynotettiin.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Oli tuossa 1bar vedossa varmaan myös letku kompuralta hukkikselle (ilman bleedausta) ettei kirjaimellisesti ihan pelkkää hukkiksen jousta vasten ajettu?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Olihan ne kiertokangenlaakerit, jotka sieltä oli kulunu loppuun ja aiheutti naputusta. Katteltiin myös, että ei tosiaan oltu aivan oikeella tavalla tehty sitä tasapainoakselien poistoa. Oli parikin öljykanavaa jääny tulppaamatta ja siinä ainaki osasyyllinen siihen ettei tuu painetta.
Onneks oon tehny ton keulan helpoks purkaa pois tieltä. Helpottaa koneen poistoa todella paljon. Jouduin tossa yhessä välissä pitään tunnin mittasen tauon ja käydä koululla. Muutenhan toi olis menny paljo nopeemmin
Tässä kaikki mitä piti irrottaa, että koneen sai pois. Ei juuri mitään ku alkuperäseen vertaa
Laakerit muhjuna
Huomenna aamulla vien kampuran koneistamoon hiottavaks ja tilaan samalla uudet laakerit ym tilpehöörit.
Onneks oon tehny ton keulan helpoks purkaa pois tieltä. Helpottaa koneen poistoa todella paljon. Jouduin tossa yhessä välissä pitään tunnin mittasen tauon ja käydä koululla. Muutenhan toi olis menny paljo nopeemmin
Tässä kaikki mitä piti irrottaa, että koneen sai pois. Ei juuri mitään ku alkuperäseen vertaa
Laakerit muhjuna
Huomenna aamulla vien kampuran koneistamoon hiottavaks ja tilaan samalla uudet laakerit ym tilpehöörit.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Vein kampuran koneistamolle, mutta niillä oli kuulemma niin paljo kiireitä, että menee ens viikkoon ennenku ehtivät ottaa sen työn alle. Eipä tuo sinänsä haittaa, tuli tossa yön yli tuumattua asioita ja tulin siihen tulokseen, että kun kone nyt kerran on palasina niin otan ne SPM:n veivitkin vielä ulos ja vien mitattavaks. Koska mitä nyt oon nettiä selaillu niin ilmeisesti noissa on ollu jonkinlaisia mittavirheitä. Eli tarkistetaan nyt niin ei tarvi sit heti uudestaan räjäyttää konetta.