f-19 kirjoitti:No sori, mua nyt vaan oikeesti kiinnosti tää aihe ja nimenomaan ne työtavat mistä jo osittain lähdit kertomaan. Ja vielä kun kerrankin joku tekee jotain aiheeseen liittyen erikoisemmilla osilla ja vielä tosiaan kertoo siitä, niiden välivaiheiden kera niin onhan se nyt hyvä.
On tää nyt kans kun projektiketjujen kirjoittajat on niin pirun herkkinä jos joku kommentoi tai kyselee liikaa niin niistä vedetään herneet nenään? Nyt kuuluu sanoa: "Poistakaa tunnukseni foorumilta enkä lue enkä kirjoita tänne enää ikinä!" ...koska projektia kommentoitiin julkisesti, projektia josta oli päätetty julkisesti kirjoittaa. Pitäiskö ketjun olla siis vain aloittajan omaa yksinpuhelua ja raportointia vai ainoastaan kehuja ja selkään taputtelua jenkkityyliin?
Ok, jotenki vaan käsitin nämä kyselyt ja ihmettelyt sarkastisiksi, eli sori myös että provosoiduin turhasta. Kyllä kritiikkiä saa antaa, jos se on aiheellista. Tänään oli vissii vähä hermot taas kireellä. Pysyttelen asialinjalla tästäedespäin. Projektia saa kyllä kommentoida ja kysellä asioista, mutta turhiin asioihin takertuminen turhauttaa.
f-19 kirjoitti:
Siksihän noista väljistä kauloista kyselin kun sellaista olit epäillyt, että kyselin nyt vaan tarkemmin mikä oli homman nimi loppujen lopuksi, ja tosiaan vielä kun mainitsit että noissa ollut laatuvaihtelua? Aattelin että tämmösestä keskustelusta vois olla jotain hyötyäkin joskus jollekin, luullu ainakin että foorumin idea on se tiedon jakaminen? En kyllä ihan ymmärrä, kerrot detaileja foorumilla mutta et halua keskustella niistä tai vastata kysymyksiin? Ei ois kannattanut G-Miehenkään mitään kommentoida niistä tasapainoakseleiden laakereista?
Niin. Tosiaan sillon kun ostin nuo veivit niin en ollut keltään kuullut enkä mistään lukenut mitään negatiivista kyseisistä osista. Vasta jälkeenpäin on käynyt ilmi tuo laatuongelma. Alempi laakerisilmä on tietääkseni ollut joissain tapauksissa soikea ja joissain tapauksissa muuten vaan turhan väljä laakerille. En tiedä miten nykyään on, että vieläkö sama ongelma jatkuu? Ite en kyllä enää saman firman veivejä ostaisi, kun tiedän että voi olla sutta.
Jos tarkoitat tällä detaljien kertomisella tätä kampuran hiomista alikokoon niin lähinnä se alkoi ketuttamaan, että takerruttiin heti siihen ja väitettiin ettei onnistu hiomalla. Mutta kyllä muuten onnistuu. Kyllä ne mun tietääkseni on vasta vähän isommat mittakorjaukset kun tehdään sorvilla? En tiedä, mutta näin mä kuvittelisin, koska ei 0,25mm ole juuri mitään.
En ole huomannut kommenttia tasapainoakseleiden laakereista?
Tietenki toivon, että tän projektin seuraamisesta vois olla jolleki jotain hyötyä ja vois vaikka oppia jotain? Senhän takia mä tänne kirjottelen. Jos ei yhtään kiinnostais jakaa tietoa niin enhän mä tännekään mitään kirjottelis vaan sulkeutuisin talliin lukittujen ovien taakse ja murahtelisin kaikille projektista kiinnostuneille! Olis mulla paljo muutaki tekemistä, mutta jostain syystä oon tänne aina halunnut kirjotella
Ja sitte mitä itelle jäi nyt mieltä askarruttamaan niin onko G-mies nyt varmasti sitä mieltä, että se kampura mikä meni suteen oli satkun (eli yhden sadasosa millin) kiero? Vai menikö multa nyt jotain ohi? Koska eihän niin pientä heittoa voi kovin helposti edes mitata tarkasti millään? Ja vaikka mittaisikin niin ei tommonen heitto aiheuta mitään ongelmia kyllä missään. Kympin heittokin on vielä ihan OK, tai ite en ainakaan niin pienen virheen takia lähtis tekemään mitään toimenpiteitä.