
http://youtu.be/JGnD-qoGeZg
Ja vain tämä oli se kaikki mitä minäkin lähdin kyselemään!TeePee kirjoitti:Ei ole kyllä hajuakaan noista laakeriliuskojen kokoeroista...äölkjhgf kirjoitti:Kiertokankien laakerien sovittamisesta: Jos kiertokangen alapää on soikea ja joudutaan kairaamaan isommaksi, niin onko esim. 2.3 koneessa laakeriliuskat isommalla ulkohalkaisijalla? Eli voisiko sellaisia hyödyntää kyseisessä operaatiossa?
Saako noita liuskoja ihan mittojen mukaan mistään jos ei enää saabin liuskat käy?
Mielenkiintoinen projekti
Kiitosta vaan
Tähän Teemu tarkennustatema kirjoitti:Kampuran hiominen = Kampiakselin hiominen erikoiskoneessa koneistamolla
Kampuran kiillotus = jollain mju-hienouksisella paperilla vähän putsataan ja kiillotetaan
Olisiko nämä termit menneet sekaisin?
Sorvissa ei kyllä tietääkseni mitään kampuroita koneisteta. ISOISSA koneissa sitten voidaan tehdä jo; "in situ" mikä sekin on "hionta": http://www.youtube.com/watch?v=jgXf6ldoh9I
Haista ite!f-19 kirjoitti: Piti ihan juutuubittaa ja tälläistä hipo-touhua löytyi:
http://www.youtube.com/watch?v=k1ttGgKjcJM
Koneistamista big time?Ja kankien kaulat saa koneistettua/sorvattua ihan tavallisemmillakin vehkeillä kunhan vaan pistää kampuran epäkeskeisesti kampuran "akselilinjaan" nähden kiinni:Uuden kampuran valmistus ennen kaulojen lämpökäsittelyä.
http://www.youtube.com/watch?v=H6L0fQP7tEo (tämän käsitän koneistamisena/sorvaamisena)http://www.youtube.com/watch?v=y0NjkT0mqg0 (tämän käsitän hiomisena)Uuden akselin valmistus ylikokokappaleestaJa vielä ihan sitä kampuran laakerikaulojen hiomista:Hiomista hyvinkin
http://www.youtube.com/watch?v=0a0DL22x-yQ
Ja kiillotus:
http://www.youtube.com/watch?v=mHVzyvszbhwJa tää nyt ei ollut kellekään vittuilemista sitten!On joo, mutta aika omaperäiset menetelmät ja mirkelstuukit. En kyllä lähtis ton mukaan toimimaan, vaikka mistään tiedäkään... Itse olen aina, isoissakin koneissa käyttänyt pelkästään mju-karkeuksisia papereita.
Tampereelta ainaki tammerdieselistä sai. Tällä kun mittailee niin pitää muistaa mitata kuivana, ei saa suhrailla öljyn kanssa.f-19 kirjoitti:Meinaatko mitata laakereiden välykset?
Mistä saa PlastiGaugea?
Kiitoksia kommenteistatema kirjoitti:Uuden kampuran valmistus ennen kaulojen lämpökäsittelyä.
Uuden akselin valmistus ylikokokappaleesta
On joo, mutta aika omaperäiset menetelmät ja mirkelstuukit. En kyllä lähtis ton mukaan toimimaan, vaikka mistään tiedäkään... Itse olen aina, isoissakin koneissa käyttänyt pelkästään mju-karkeuksisia papereita.
Haista ite!
Se mitä sanoin aikaisemmin, niin sorvaamalla ei kyllä koneisteta vaurioitunutta kampuraa. Se on puhtaasti uuden valmistusmetodi. Se kuinka paljon voidaan hioa vaurioituneesta kampurasta, ja missä vaiheessa pitää laakerikaulat käsitellä uudestaan en osaa sanoa.