En mä sitä välystä tossa mitannutkaan.Coltti kirjoitti:Väärä väli... Eihän tuohon välykseen vaikuta, jos on hiottu öljypumpun kannesta tavaraa pois .
Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Juu uusilla rattailla kattelin tota välystä. Vanhoilla rattailla tuohon väliin meni 0,15 liuskakin, eli jotain pientä kulumaa niissäkin nähtävästi oli. Tein myös muita mittauksia joilla varmistuin siitä, että tuo kiilamainen lukkorengas kyllä vielä puristaa kannen kunnolla paikalleen. Jäi jopa vähä varaa viel hioa kannesta.äölkjhgf kirjoitti:Tuossa kuvassa ilmeisesti uudet rattaat paikallaan. Näyttää siltä että pykälä olisi poistunut vrt vanhat rattaat ja näinollen aksiaali- eli päittäisvälyksen tilanne olisi parempi. Jos siis lukkorenkaan kiilamaisuus vetää päätylaipan pumpun runkoa vasten.
Pitäähän siinä pientä välystä ollakin, kun alumiini ja teräs eritavoilla lämmetessään laajenee.
Uskoisin että hyvä tulee uusilla naarmuttomilla rattailla, eivät kuluta pumpun päätyjäkään niinkuin vanhat naarmuiset rattaat voisivat tehdä.
Kyllä tuo pumppu saa nyt noilla mitoilla mun puolesta toimia
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kyllähän se sitten toimii jos kerran lukkorengas kiilaa kannen pohjaan asti. Tuo kait se pahin välys olisi pumpun toiminnan kannalta. Ja kun hammaspyörät on uusia naarmuttomia, niin varmasti toimiva homma. Ja eikös tuo tasapainoakselien poisto vähennä voitelukohteita ja näinollen öljyä riittää muihin kohteisiin entistä enemmänTeePee kirjoitti: Tein myös muita mittauksia joilla varmistuin siitä, että tuo kiilamainen lukkorengas kyllä vielä puristaa kannen kunnolla paikalleen. Jäi jopa vähä varaa viel hioa kannesta.
Kyllä tuo pumppu saa nyt noilla mitoilla mun puolesta toimia
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Joo kyl mäki näin sen ajattelin, että öljyä riittää nyt sinne missä sitä oikeesti tarvitaan.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
http://db.tt/VAil25Ul
Kaveri sorvas mulle tollasen holkin missä on terävä reuna. Sillä ajattelin koittaa irrottaa vakiokansipahvista liekkirenkaat.
Edit: ei onnistunu. Liian pehmeetä ainetta, meni lyttyyn. Pitää koittaa karkasta ja koittaa sit uusiks.
Kaveri sorvas mulle tollasen holkin missä on terävä reuna. Sillä ajattelin koittaa irrottaa vakiokansipahvista liekkirenkaat.
Edit: ei onnistunu. Liian pehmeetä ainetta, meni lyttyyn. Pitää koittaa karkasta ja koittaa sit uusiks.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Minulla ois rosteriset irtoliekkirenkaat navalinean pahviin, lähtee edullisesti jos kiinnostaa. Pelkkä pahvi tais olla luokkaa 70€, tosin muutama vuosi sitten.
Corvette C5
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kyl tosta vakiopahvista sinne leipoo tiivisteen. Viimekski tein ihan käsipelillä, eli tiivisteen pihtien, puukkojen, ruuvimeisseleiden ja vingun voimalla Nyt vaan yritän päästä helpommalla nii koittanu tollasia työkaluja kehitellä. Olis se helppoa vaan prässätä ne liekkirenkaat irti. Mulla on tohon lohkoon koneistettu urat jotka tehty noiden kuparisten liekkirenkaiden mitoille.
Sain eilen kompressorin lainaan niin nyt pääsee puhaltelemaan öljy- ja vesikanavia koneesta. Huomenna vois koittaa päästä alkuun ja jos oikeen motivaatio iskee niin viikonlopuks ajoon.
Sain eilen kompressorin lainaan niin nyt pääsee puhaltelemaan öljy- ja vesikanavia koneesta. Huomenna vois koittaa päästä alkuun ja jos oikeen motivaatio iskee niin viikonlopuks ajoon.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Onko moottorista otettu jo savut?
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tuli tossa 17.3. perheenlisäystä ja sen vuoksi ei ole ollut aikaa tälle projektille. Nyt tässä alkaa kuitenki vähitellen arkirutiinit rullaamaan niin vapaa-aikaa jää vähän enemmän. Oikeastaan kaikki olis valmiina koneen kasausta ja paikalleen istuttamista varten, eli ei oo muusta ku ajasta kiinni. Yhen viikonlopun ku tuon kanssa ahertaa niin pitäis olla taas ajokuntoinen. Mitään en lyö lukkoon vielä tässä vaiheessa, mutta parin viikon sisällä on tarkotus tuo urakka suorittaa.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Talli siivottu / järjestetty taas vaihteeks. Saabin kone edelleen palasina samassa tilanteessa mihin kevättalvella sen jätin. Täytyy alkaa virkistämään muistia, että mikäs tässä nyt olikaan homman nimi. Tuntuu olevan aika kausiluontoista tää mun saab-motivaatio. Kaikki muu priorisoidaan tän projektin edelle, kunnes sit taas jostain löytyy se kipinä ja sit ruuvataanki yötäpäivää...
Yhtäkkiä muistellen eihän tässä oo homma eikä mikään enää. Bensalinjat pitää purkaa ja käydä hydrauliliikkeessä prässäyttämässä kunnon liitokset ku ei ne oikeen noilla letkuklemmareilla pysyny tiiviinä. Ja sit moottori pitää kasata ja pudottaa paikoilleen. Viikonlopun homma ku sille päälle sattuu!
Yhtäkkiä muistellen eihän tässä oo homma eikä mikään enää. Bensalinjat pitää purkaa ja käydä hydrauliliikkeessä prässäyttämässä kunnon liitokset ku ei ne oikeen noilla letkuklemmareilla pysyny tiiviinä. Ja sit moottori pitää kasata ja pudottaa paikoilleen. Viikonlopun homma ku sille päälle sattuu!