og 900 aerolook-92

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja josipan »

jara kirjoitti:Tuo 2000e rajapyykki ja sen yli pyynnit og satkusta ovat aika kovia, joten siihen voi ostaja jo vaatiakin autolta paljon... Poikkeuksena alkuperäiset aerot ja muut aidot erikoismallit...
Tosin ilmaiseksi ei hyvää tee...
Nuoriso suuntaa nykyään selvästi tonnareihin ( rahamiesten fiat :mrgreen: : ) kun niissä monessa on ilmastoinnit ja muut varusteet sekä tehon lisääminen helppoa ja onhan se kaiken lisäksi pirun hyvä ajettava..

Tulevaisuudessa hyvästä og satkusta saa maksaa, mutta se aika ei ole vielä....

Tätä ei kannata ottaa kenenkään itseensä, tämä on puhdas oma arvio eikä perustu virallisiin gallupeihin... :wink:

Kyllä tuo aerolookki kaupaksi menee ajan kanssa!
entäs sitten kun yli 2000e pyynti on tälläisella airolla
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=133573

hyvä jos joku jaksaa harrastaa mursuja,minä sain niistä tarpeekseni kun sain parilla koeajolla vetarit poikki ja molemmat vielä laiskoja 124kiisseleitä ja torilla huastaavat että muiltakin vetarit katkenna :lol:
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja NGpower »

peltimies kirjoitti:nykyisellään autojen laittaminen on poppien asentelua ja valmiita hiilikuitu härpäkkeitä hyllystä tai päivävalojen asentelua.harva enään purkaa auton sisustaa,hitsaa,kotelosuojaa ja päälle vielä pesee sisustuskankaat ja istuimet.
Ota huomioon, että ne jotka tuota tekee omistaa yleensä oman autotallin tai työpaikan, johon auton saa sisälle lämpimään/kuivaan ympäristöön. Vähän huono tohon pihalle ruveta pakkasessa tai sateessa levittelemään auton sisustan osia saatika hitsailemaan koteloita ja korjaaman jarruletkuja
Noita poppeja yms. Pikkuhärpäkettä vielä tiettyynpisteeseen asti jaksaa ulkona asennellakkin (ainakin itse joutunut ennen työpaikan vaihtumista).
En sitä sano että niitäkään ei ole, jotka tekee pihassa vaikka kytkinrempan, tiedän yhden tapauksen jossa tehtiin og kolkkiin jakoremppa pressutallissa! :lol:

Tietysti niitäkin löytyy, jotka ensimmäisenä tuuppaa autoon tehokkaimman softan kiinni ja revittää kesässä paskaks, sitten joku jakseliaampi tuon taas korjaa :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

olet oikeassa.suurempi saavutus se on loskassa/pakkasessa autoa laittaa kuin lämpimässä sisätiloissa. nyt on vehe myllytetty ja vahattu kesänrientoihin.oli taas kova työ ja kulmahiomakone savusi.mutta lopputulos palkitsee.
http://aijaa.com/myFflC

http://aijaa.com/ftjRTv

http://aijaa.com/xp4s9t

http://aijaa.com/1MCaeC
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllä kiiltää. Tuokin savotta vielä edessä, kunhan saa ensin pikku sanomiset laitettua. Kun ei sitä tallia ole, jää ilmojen haltijan armoille. Jos ny kumminkin pesis Hesan reissun jälkeen, kun on keli vielä plussalla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Komea on kiilto! Omakin punainen 5D ässä kiilteli aikoinaan yhtälailla, vähän on kyllä vanhaa kunnon og-turboa ikävä :|
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

aeroon kokeiltu kesäkumeja.ajoja ei ole, joten olkoot jo alla odottamassa kesää.
http://aijaa.com/DhnhoY
Viimeksi muokannut peltimies, Ti Maalis 05, 2013 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Aika korkea profiili? Ottaakohan kiinni kaariin? Mulla oli 16" SuperAeroissa 205/50 kumit ja nekin meni takana aika läheltä kaarta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

niin on.(205-60-16) ,mutta laskuri antaa tämän oikeaksi joko 60 tai 55.mutta vaihdan renkaat kyllä matalampiin,ihan jo näön takia.tämän takia kokeilin vanne settia alle.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tuohan on hieno noilla renkailla :D Nykyään ei näe mitään muuta kuin matalaprofiilia ja vielä matalampaa profiilia, tuo näyttää siltä että se olisi voinut olla samannäköisenä liikenteessä 90-luvun alussakin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja Cruor »

peltimies kirjoitti:niin on.(205-60-16) ,mutta laskuri antaa tämän oikeaksi joko 60 tai 55.mutta vaihdan renkaat kyllä matalampiin,ihan jo näön takia.tämän takia kokeilin vanne settia alle.
Mikäs laskuri näin antaa? Satkun vakiokokohan on 195/60R15 (renkaan halkaisija 61.5cm) kun taas 205/60R16 = 65.2cm.

Taitaa paksuin rengas mikä mahtuu pyörimään olla 205/50R16 noilla vanteilla. On myös lähimpänä oikeaa koko kyseiseen autoon, halkaisija 61.1cm.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Toi 16" vannekkin hukkuu tollasen uimarenkaan sisään, eli vanne näyttää pienemmältä mitä on..

Kyllä se 205/50-16 on ehdoton ainakin mitä omaan satkuun tulee, tietty 55 profiili avaa moninverroin enemmän vaihtoehtoja, mutta se riski on että raapasee pian takaa kaarilistan mukaansa :(
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja haffu »

Itselläni otti ainakin 205/55R16 Super Aeroilla takana kiinni kastiin. Toki madallettu alusta, joka vaikuttaa tuohon. Ja on aivan passeli koko ulkonäöllisesti kuin muutenkin.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

nyt ei ota helmalakanoihin kiinni per....! 195-45-16
http://aijaa.com/QHd1gj
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ootko käyttäny jo alla?
Ettei laahais helmat maas... :mrgreen:

Ittel oli joskus 195/50 tai 195/55-16 ässäs ja kyl kolisi alatukivarsien poikkipalkki maahan ja edes oli vaan sporttijouset...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
peltimies
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:44
Paikkakunta: varkaus

Re: og 900 aerolook-92

Viesti Kirjoittaja peltimies »

käytetään aikanaan.jos ei hyvät heitetään varaston perille, muitten renkaitten sekaan.
Vastaa Viestiin