Pystykeulasatkun rakentelua
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Pystykeulasatkun rakentelua
Pistetäänpäs minun ensimmäisestä projektista juttua tänne foorumille kun ei näköjään loppunut into tämän parissa Alle on listattu vähän mitä tälle on tehty ja mitä tullaan tekemään. Projektia päivittelen aina kun se edistyy.
Tietoa:
-Merkki ja malli: Saab 900
-Korimalli: 2D Sedan
-Vuosimalli: 1986
-Tekniikka: B212 Turbo + Trionic 5 (Tulossa...)
-Vaihteisto: 5-vaihteinen manuaali
-Teho ja vääntö: -
Autoon tehtyä:
-Airflow korisarja (Osa palikoista itse tehty lasikuidusta)
-Astralin ralliratti + Formuling keskiö
-Hattuhylly (Itse tehty lasikuidusta)
-Kaarilevikkeet (Itse tehty lasikuidusta)
-Kattoverhuiltu uudelleen
-Keskuslukitus
-Kirkkaat etuvilkut
-Kirkkaat sivuvilkut
-Pitkät antennit takana
-Sumuvalot korisarjassa
-Sähkölasinostimet ovissa
-Sähköpeilit
-Takalasinritilä
-Takalasit tummennettu
-Takavalot ja heijastinpaneeli (Yläosat sävytetty mustaksi ja punanen valo jatkettu myös sivulle)
Tulossa:
-Akku peräkonttiin
-Alustanosien maalailua
-Avattavat takasivulasit
-B212 Turbotekniikka + Trionic 5
-"Hakuvalot" turvavöiden pistokkeisiin
-Ilmanottoaukko kuskin etulokasuojaan
-Ilmastointi
-Keskikonsolin muokkaaminen
-Kojelaudan muokkaaminen
-Kyynärnoja etupenkkien väliin
-Nahkapenkit (Saab 9000)
-Pronssilasisarja
-Sisustan värinvaihdos
-Sähköjen muokkaaminen
-Usa-mallin valot
-Uudemmat jarrut (Käsijarru taakse)
-Vanhemman mallin maski
-Ympärimaalaus
-Äänieristys
Äänentoisto: (Tulossa...)
-Soitin: Alpine TDA-7560R (Kasettisoitin)
-Signaaliprosessori: Alpine PXA-701H + RUX-C701 (Käyttölaite prosessorille)
-CD-Vaihtaja: Alpine CHA-S604
-Vahvistimet: Autosudio CB-2120i, 2 x Autosudio CB-450i
-Diskantit: UP1i
-Keskiäänet: UP2.5i
-Midbassot: DLS UP6i
-Takakaiuttimet: DLS UP6i midit ja UP1i diskantit
-Subwooferit: 2 x Peerless 8"
-Äänieristys:
Muuta: (Mitä tulee mieleen...)
-Alumiinivanteet (Aerot kesällä ja incat talvella)
-Kattoluukku
-Penkinlämmittimet edessä
-Teippisarja
-Tupakkimuovit ovissa
Tietoa:
-Merkki ja malli: Saab 900
-Korimalli: 2D Sedan
-Vuosimalli: 1986
-Tekniikka: B212 Turbo + Trionic 5 (Tulossa...)
-Vaihteisto: 5-vaihteinen manuaali
-Teho ja vääntö: -
Autoon tehtyä:
-Airflow korisarja (Osa palikoista itse tehty lasikuidusta)
-Astralin ralliratti + Formuling keskiö
-Hattuhylly (Itse tehty lasikuidusta)
-Kaarilevikkeet (Itse tehty lasikuidusta)
-Kattoverhuiltu uudelleen
-Keskuslukitus
-Kirkkaat etuvilkut
-Kirkkaat sivuvilkut
-Pitkät antennit takana
-Sumuvalot korisarjassa
-Sähkölasinostimet ovissa
-Sähköpeilit
-Takalasinritilä
-Takalasit tummennettu
-Takavalot ja heijastinpaneeli (Yläosat sävytetty mustaksi ja punanen valo jatkettu myös sivulle)
Tulossa:
-Akku peräkonttiin
-Alustanosien maalailua
-Avattavat takasivulasit
-B212 Turbotekniikka + Trionic 5
-"Hakuvalot" turvavöiden pistokkeisiin
-Ilmanottoaukko kuskin etulokasuojaan
-Ilmastointi
-Keskikonsolin muokkaaminen
-Kojelaudan muokkaaminen
-Kyynärnoja etupenkkien väliin
-Nahkapenkit (Saab 9000)
-Pronssilasisarja
-Sisustan värinvaihdos
-Sähköjen muokkaaminen
-Usa-mallin valot
-Uudemmat jarrut (Käsijarru taakse)
-Vanhemman mallin maski
-Ympärimaalaus
-Äänieristys
Äänentoisto: (Tulossa...)
-Soitin: Alpine TDA-7560R (Kasettisoitin)
-Signaaliprosessori: Alpine PXA-701H + RUX-C701 (Käyttölaite prosessorille)
-CD-Vaihtaja: Alpine CHA-S604
-Vahvistimet: Autosudio CB-2120i, 2 x Autosudio CB-450i
-Diskantit: UP1i
-Keskiäänet: UP2.5i
-Midbassot: DLS UP6i
-Takakaiuttimet: DLS UP6i midit ja UP1i diskantit
-Subwooferit: 2 x Peerless 8"
-Äänieristys:
Muuta: (Mitä tulee mieleen...)
-Alumiinivanteet (Aerot kesällä ja incat talvella)
-Kattoluukku
-Penkinlämmittimet edessä
-Teippisarja
-Tupakkimuovit ovissa
Viimeksi muokannut pullasorsa, To Touko 24, 2018 21:54. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Jotenkin omaan silmään vähän erikoisemman näköinen noiden teippausten ansiosta, Siis hyvällä tavalla
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tuossa on kyllä asennetta. Tämä pitäs liittää tuonne Pelastakaa satkuja osioon. Hyvä.
Noin se vaan taas yksi 900 pelastuu!
Tätä seurataan.
Noin se vaan taas yksi 900 pelastuu!
Tätä seurataan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kiva jos jotakin edes kiinnostaa seurata tämän edistymistä
Kieltämättä omasta mielestäni tuo on hienomman näkönen noiden tarrojen kanssa kuin ilman. Taitaa olla hieman harvinaisempi tarrasarja kun ei ole aikaisemmin tullut vastaan. Netissäkin on tullut törmättyä vain kahteen vastaavanlaisilla tarroilla varustettuun saabiin. Harmi vaan, että pitää käydä teetättämässä tuohon kuskinpuolelle tuo takimmaisin tarra hitsuu hommien takiaJotenkin omaan silmään vähän erikoisemman näköinen noiden teippausten ansiosta, Siis hyvällä tavalla
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Pipon nosto täältäkin Nätin pelin oot itelles väsänny. Pystäri + "beige" väri on jo harvoin näkyvillä oleva ilmestys. Et haluis hitsata munkin projektia sopuhintaan?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Juu kiitoksia vaan. Se värihän on oikeasti metallinhohtopronssi kirkkaalla lakalla Tuo väri vaan ei pääse oikeuksiinsa noissa kuvissa. Luonnon valossa paljon paremman näkönen.
Ei kyllä oikein nappase nuo hitsuu hommat ihan heti muutaman kuukauden hitsuun jälkeen
Ei kyllä oikein nappase nuo hitsuu hommat ihan heti muutaman kuukauden hitsuun jälkeen
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
teippaukset kuntoon sit..eiks juu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Juu tuota tarran teetätystä tuli kysyttyä viimevuoden puolella kadun toisellapuolella sijaitsevasta yrityksestä. Sanoivat, että heillä ei ole tuolla kuviolla olevaa tarraa, mutta pystyvät kuitenkin tulostamaan kunhan ensin piirtää tietokoneella vastaavanlaisen. Hinnaksi sanoivat muistaakseni 40-60€ neliömetri (pienin tarra koko mitä myyvät). Jos he piirtävät koneella saman kuvion niin hinta piirustustöineen olisi noin 80-100€. Tarran kuvion skannasin tuosta tankinluukusta ja sen tarran muodon piirsin kontaktimuoviin ennen kaaren rälläköintiä. Pitää käydä kysymässä tuota tarraa sitten kun on kelit lämmenny ja kylki maalattu.
Vaan asiasta seuraavaan. Tuli tuossa äsken haettua tuo kattoverhoilu tuolta varastosta. Oli vaan vähän kosteahko joten verhoilu siirtyy huomiseen tai viikonlopuksi.
Sitten kuvia tuosta sisustasta.
Siinä olisi pari kuvaa lasikuituisesta hattuhyllystä. Ei pitäisi ainakaan kovin helposti retkahtaa
Tuli tuossa talven aikana verhoiltua nuo kaiutinritilät kojelaudasta samalla kaiutinkankaalla mitä hattuhyllyssäkin olevat ritilät. Saa nähdä miten käytännössä toimii nuo lasin tuuletus suulakkeet, että ehkäseekö miten paljon ilmavirtaa. Ainakin käellä tuntee jonkinlaisen ilma virtauksen, mutta sitten kun joskus ikkuna on huurussa niin en tiedä riittäkö puhallus teho huurteen poistamiseen.
Sitten pari kuvaa diskantti asennuksista. Oli ehkä järkevin tapa peittää sähköpeilien laiton jälkeen käsisäätöisten peilien jättämät reiät
Vaan asiasta seuraavaan. Tuli tuossa äsken haettua tuo kattoverhoilu tuolta varastosta. Oli vaan vähän kosteahko joten verhoilu siirtyy huomiseen tai viikonlopuksi.
Sitten kuvia tuosta sisustasta.
Siinä olisi pari kuvaa lasikuituisesta hattuhyllystä. Ei pitäisi ainakaan kovin helposti retkahtaa
Tuli tuossa talven aikana verhoiltua nuo kaiutinritilät kojelaudasta samalla kaiutinkankaalla mitä hattuhyllyssäkin olevat ritilät. Saa nähdä miten käytännössä toimii nuo lasin tuuletus suulakkeet, että ehkäseekö miten paljon ilmavirtaa. Ainakin käellä tuntee jonkinlaisen ilma virtauksen, mutta sitten kun joskus ikkuna on huurussa niin en tiedä riittäkö puhallus teho huurteen poistamiseen.
Sitten pari kuvaa diskantti asennuksista. Oli ehkä järkevin tapa peittää sähköpeilien laiton jälkeen käsisäätöisten peilien jättämät reiät
Viimeksi muokannut pullasorsa, Ti Touko 07, 2013 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tämmöisiä kuvia katellessa saa uutta intoo ja voimaa omiin puuhasteluihin.....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Mitenkäs multa on mennyt tää ihan kokonaan ohi Mutta tosiaan katselin tätä kun oli myytävänä että aivan pirun komeat teippaukset+pystykeula, kattoluukku kaksovinen, kultanen ymsymsym. Ehdottomasti teetätä tuo tarrasarja uudestaan ja lätkäse kylkiin kiinni!
Edit: Niin näköjään teetkin. Mahtava peli! Kyllä kelpaa ajella kunhan on taas kilvissä.
Edit: Niin näköjään teetkin. Mahtava peli! Kyllä kelpaa ajella kunhan on taas kilvissä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kiitoksia vaan kommenteista Ärsyttävä vaan tuo vesisade kun ei pääse ulos hiomaan tuota kattoo Jospa se viikonloppu näyttäisi vähän aurinkoisemmalta.
Kyllähän tuo kieltämättä olisi jo hinku päästä tuolla ajelemaan, mutta kun ajokortin saan aikaisintaan kesäkuussa.kärkkäinen kirjoitti:tosiaan katselin tätä kun oli myytävänä että aivan pirun komeat teippaukset+pystykeula, kattoluukku kaksovinen, kultanen ymsymsym.
Mahtava peli! Kyllä kelpaa ajella kunhan on taas kilvissä.
Viimeksi muokannut pullasorsa, La Heinä 09, 2016 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Itselläni saman tyyppinen projekti mutta kaveri ajoi sen ojaan niin tuli enempi töitä.. Mutta tuo tarrasarja passaa ku nenäpäähän! samoin nuo pallo diskantit ovissa ja etukaijuttimien päällystäminen. Kyllä ne lämpöset kelit vielä tulee!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Aivan. Tulee olemaan mahtava peli ajella, vuodenajasta riippumatta. Vaikka olisi kuinka paska päivä, mutta kun istun nopan rattiin, laitan mankasta soimaan radio nostalgian ja lähden kruisailemaan niin äkkiä huolet unohtuu ja suunpielet nousee hymyyn. Tästä satkusta puhumattakaan, yhtä kaasarisatkua koeajaneena voin todeta että varmasti äärettömän hyvä auto....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Juu on tuota sinun kuten kärkkäisenkin projektia jonkin verran tullut serattua Paska tuuri kyllä kävi sulle tuon auton kanssa. Toivottavasti kuitenkin saat vielä soivan pelin tuosta...szwuxi kirjoitti:Itselläni saman tyyppinen projekti mutta kaveri ajoi sen ojaan niin tuli enempi töitä..
Kesällä vois kattoo jos tuosta peltoautosaabista laittais nuo ruiskuvermeet tähän. Ja odottelis tuolla tallin perällä nuo ohjaustehostimen vermeetkin...
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Noniin nyt olis sitten tuo kattoverhoilukin liimattu. Pitää kattoo milloin saa autoon kiinni. Alkoihan tuo pikkusen jo tympiä kun koko alkuviikon työnti vettä eikä päässy hiomaan tuota. Sitten kun katto oli hiottu niin liimaus vaiheessa loppu sitten liimakin ja kaupat tietysti kiinni. No tänään sitten saatiin liimattua tuo loppuun ja itse olen kyllä ihan tyytyväinen lopputulokseen.
Siinä katto hiottuna.
Ja sitten verhoiltuna.
Laitetaan sitten tuosta hattuhyllyn teostakin jotain jos jotakin sattuu kiinnostamaan. Tuo hattuhyllyhän tuli tehtyä viime kesänä peltoautoon, mutta laitoin sen nyt kuitenkin tähän kyseiseen autoon.
Sitten joitain kuvia tuosta hattuhyllyn teosta.
Hattuhylly tuettu puurimoilla alapuolelta.
Siinä ensimmäinen kerros valettu lasikuitua. Noita kerroksia tuli laitettua yhteensä kolme.
Ja siinä se olisi leikeltynä. Turvavöiden ja kaiuttimien reiät puuttuu vielä tuossa kuvassa ja joutui sitä vielä hieman leikkelemään sovitus vaiheessa.
Laitetaan sitten samalla noiden c-pilareiden verhoilustakin kuvia.
Katotaan kerkeekö huomenna tehdä mitään tuon auton parissa.
Siinä katto hiottuna.
Ja sitten verhoiltuna.
Laitetaan sitten tuosta hattuhyllyn teostakin jotain jos jotakin sattuu kiinnostamaan. Tuo hattuhyllyhän tuli tehtyä viime kesänä peltoautoon, mutta laitoin sen nyt kuitenkin tähän kyseiseen autoon.
Sitten joitain kuvia tuosta hattuhyllyn teosta.
Hattuhylly tuettu puurimoilla alapuolelta.
Siinä ensimmäinen kerros valettu lasikuitua. Noita kerroksia tuli laitettua yhteensä kolme.
Ja siinä se olisi leikeltynä. Turvavöiden ja kaiuttimien reiät puuttuu vielä tuossa kuvassa ja joutui sitä vielä hieman leikkelemään sovitus vaiheessa.
Laitetaan sitten samalla noiden c-pilareiden verhoilustakin kuvia.
Katotaan kerkeekö huomenna tehdä mitään tuon auton parissa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"