Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *moottoriremppa*
Sunnuntaina n. 19 aikoihin oli vehkeet nipussa ja käynnissä. 30km sisäänajoa 10w40 super mineralit sisällä ja öljynvaihto.
Seuraavan 1000km sisäänajon öljyksi tuli paras 5w40 Motox Full-syn. Kyllä nyt saabin kelpaa!
Hain Aeron Leppäkoskelta lainaamaan Kiggeniä ja matka-ajon kulutuslukema sidissä oli maltilliset 15l/100km. Lämpöanturin tarkistinkin jo aikaisemmin (ennen koneremppaa) ja swappasin käytettyyn. Hain sitten suosiolla uuden Boschin tarvikelambdan Ad-Varaosasta 91€.
Kunnon karvaperseliitos, lambdan johtoja kun ei saisi juottaa...
Pcsltä asennussarjaa tälle ootellessa:
Ja motivaatiota takakontin ruoskimiseen:
Neobrossiltakin pitäisi tällä viikolla saapua -01 9-3 Aeron kippaavat etupenkit. Saa matkustajalle 3 muistipaikkaa ;D.
Seuraavan 1000km sisäänajon öljyksi tuli paras 5w40 Motox Full-syn. Kyllä nyt saabin kelpaa!
Hain Aeron Leppäkoskelta lainaamaan Kiggeniä ja matka-ajon kulutuslukema sidissä oli maltilliset 15l/100km. Lämpöanturin tarkistinkin jo aikaisemmin (ennen koneremppaa) ja swappasin käytettyyn. Hain sitten suosiolla uuden Boschin tarvikelambdan Ad-Varaosasta 91€.
Kunnon karvaperseliitos, lambdan johtoja kun ei saisi juottaa...
Pcsltä asennussarjaa tälle ootellessa:
Ja motivaatiota takakontin ruoskimiseen:
Neobrossiltakin pitäisi tällä viikolla saapua -01 9-3 Aeron kippaavat etupenkit. Saa matkustajalle 3 muistipaikkaa ;D.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Pesin ja puunasin. Oikeassa ovessa näkyy betonipilarin jättämät jäljet edellisen omistajan ajalta... Hinkkasin valkoiset maalit pois KorreK Kliinerillä.
Klubikilventausta piti asentaa, mutta pääsi unohtumaan .
Klubikilventausta piti asentaa, mutta pääsi unohtumaan .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Nätti kärry
Onko toi spoikka orkkis, ja nimenomaan cabben orkkis, vai sovitteletko jonkun muun?
Onko toi spoikka orkkis, ja nimenomaan cabben orkkis, vai sovitteletko jonkun muun?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Juu se on 9-3 cabben orggisspoikka. Mm. Aeroissa samanlaista.
Löyty englannin Ebaystä, hintakin oli sopiva, n. 160e toimitettuna.
Löyty englannin Ebaystä, hintakin oli sopiva, n. 160e toimitettuna.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Pitänee itekki alkaa selaan. Jotenki toi perä on orvon näkönen ja muotoilultaan epäonnistunut ilman lintulautaa. Olis pitäny olla vakiovarusteena...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Takakilven ilmiömäinen keskitys juoruaa tuontiautoksi.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
No, onneksi vielä saa jälkeenpäinkin "vanhanmallin" kilpiä. =)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Sitten ois vähän parempaa penkkiä paikallaan. Apua johtojen vetoon löyty tästä topikista: http://www.saablink.net/forum/customizi ... /27647.htm
Lattaraudasta tehdyt adapterit, kiinnitys 10.9 uppokantapulteilla:
Penkit vastaa nyt alustan ominaisuuksia, aikaisemmin meinasi tippua...
Tuuliohjainkin tuli laitettua:
Vasemmanpuolen penkin selkänojassa jotain ongelmaa, ei taitu tuosta enempää taaksepäin. Moottorin ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu. Eteenpäin taittuu, jos ei nojaa selkänojaan, jotain hassua siinäkin siis...
*Korjattu, oli ilmeisesti kippimekanismi osittain auki*
Lattaraudasta tehdyt adapterit, kiinnitys 10.9 uppokantapulteilla:
Penkit vastaa nyt alustan ominaisuuksia, aikaisemmin meinasi tippua...
Tuuliohjainkin tuli laitettua:
Vasemmanpuolen penkin selkänojassa jotain ongelmaa, ei taitu tuosta enempää taaksepäin. Moottorin ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu. Eteenpäin taittuu, jos ei nojaa selkänojaan, jotain hassua siinäkin siis...
*Korjattu, oli ilmeisesti kippimekanismi osittain auki*
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Ng900 Kiljunta pellin alta ja öljynpainevalo syttyy
Vika löyty. Kuvassa n. 30km puhdistuksen jälkeen ajettu imusihti:
Muuten moottori oli sisältä ehjän näköinen, paitsi jakoketju kulunut vinoon ja kiertokangenlaakereiden pinta ruvennut kuoriutumaan. Jotkut luiskat ei meinannut itekseen enää pysyä kangissa kiinni, mutta ei näkyny pyörimisjälkiä kangissa.
Kiitos coltti mielenkiintoinen juttu. Paljonkos tuolla koneella oli muuten ajettu kun tuo ääni ilmeni ja onkohan uudemmissa saab 9-3 tuo imusihti ja mistähän sen löytää ja kuinka kotikonstein putsataan.
Eipä ole itse ainakaan tullut putsailtua ja pikkuriikkinen ääni kun kierroksia enempi.
Muuten moottori oli sisältä ehjän näköinen, paitsi jakoketju kulunut vinoon ja kiertokangenlaakereiden pinta ruvennut kuoriutumaan. Jotkut luiskat ei meinannut itekseen enää pysyä kangissa kiinni, mutta ei näkyny pyörimisjälkiä kangissa.
Kiitos coltti mielenkiintoinen juttu. Paljonkos tuolla koneella oli muuten ajettu kun tuo ääni ilmeni ja onkohan uudemmissa saab 9-3 tuo imusihti ja mistähän sen löytää ja kuinka kotikonstein putsataan.
Eipä ole itse ainakaan tullut putsailtua ja pikkuriikkinen ääni kun kierroksia enempi.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Koneella oli ajettu n. 242tkm. Ongelmana oli liian harvat öljynvaihdot jossain kohdin auton elinikää, jolloin vanha öljy tarttuu joka paikkaan muodostaen karstaa.
Imusihti on öljypohjassa, myös og9-3ssa ja kaikissa ainakin -94 uudemmissa saabeissa se on niin tiheä, että karsta voi sen tukkia.
Putsausohjeet löytyy ng900/og9-3 osion sticky threadista "öljypohjan putsaus".
Imusihti on öljypohjassa, myös og9-3ssa ja kaikissa ainakin -94 uudemmissa saabeissa se on niin tiheä, että karsta voi sen tukkia.
Putsausohjeet löytyy ng900/og9-3 osion sticky threadista "öljypohjan putsaus".
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Sopii tajuntaan, että tiheä sihti kerää moskaa jos ei vaihdeta öljyjäkään.
Sitten paras arvaus tai analyysi, mistä mahtaa johtua, että ko sihdin tukkeaminen
aiheuttaa lisä ääntä?
Onkohan tuolla äänellä ja sen aiheuttajalla mitään vaikutusta koneen kestävyyteen, eli voiko ajaa normaalisti ja välttäen vaikka noita ääni kierrosalueita vai onko välittömästi putsattava?
Ei viitsisi heti varikolle mennä, nääs.
Kiitos asiallisista kommenteista so far.
Sitten paras arvaus tai analyysi, mistä mahtaa johtua, että ko sihdin tukkeaminen
aiheuttaa lisä ääntä?
Onkohan tuolla äänellä ja sen aiheuttajalla mitään vaikutusta koneen kestävyyteen, eli voiko ajaa normaalisti ja välttäen vaikka noita ääni kierrosalueita vai onko välittömästi putsattava?
Ei viitsisi heti varikolle mennä, nääs.
Kiitos asiallisista kommenteista so far.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Öljypumppu kavitoi kun imupuoli on tukossa. On vaikutusta, ja välittömästi putsattava jos haluaa välttää isomman remontin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Saabi on hukannut jäähytinnestettä pidemmän aikaa, syylärin pääty vuoti hieman.
Vanha pois ja -01 kolkin syyläri flekteineen sen tilalle. Samalla vakio välijäähdytin vaihtui og9-3 Aeron crossflow välijäähdyttimeen.
Tuli myös väsättyä hieman paremmin virtaava takapönttö tarvikkeen tilalle:
Loppui ahtojen seilaaminen...
Pari päivää aiemmin takakontin päälle hyppäsi kolkin takaspoileri.
Eilen tuli haettua ng900 Talladegan etupuskurin alahelma. Vielä kun 3 ovisen kolkin sporttihelmat löytää jostakin . Saa tarjota!
Vanha pois ja -01 kolkin syyläri flekteineen sen tilalle. Samalla vakio välijäähdytin vaihtui og9-3 Aeron crossflow välijäähdyttimeen.
Tuli myös väsättyä hieman paremmin virtaava takapönttö tarvikkeen tilalle:
Loppui ahtojen seilaaminen...
Pari päivää aiemmin takakontin päälle hyppäsi kolkin takaspoileri.
Eilen tuli haettua ng900 Talladegan etupuskurin alahelma. Vielä kun 3 ovisen kolkin sporttihelmat löytää jostakin . Saa tarjota!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab Ng900 -95 Cabriolet Sensonic *seuraavaksi parantelua*
Löyty sopiva purkuauto, niin tuli vielä päivitettyä penkit... Jospa ne nyt jättäis tuollaisiksi.
og9-3 Aeron kippaavat etupenkit ng900 kiskosovitteilla sekä 3d ng900/og9-3 takapenkki jäi ylimääräiseksi. Jos moisia mielii, laita YV
og9-3 Aeron kippaavat etupenkit ng900 kiskosovitteilla sekä 3d ng900/og9-3 takapenkki jäi ylimääräiseksi. Jos moisia mielii, laita YV
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.