Saab NG900 muokkailua!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lapasorsa
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 13:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Kaikki nuo värit ois kyllä aika helmiä, mutta kyllä tuo vihree on kanssa. Ei oo hirveesti näkyny tuon värisiä Baaseja ainakaan omaan silmään. Hyvä siitä tulloo!
Saab 9-3 SS Aero -04
anazkin
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja anazkin »

Lapasorsa kirjoitti:Kaikki nuo värit ois kyllä aika helmiä, mutta kyllä tuo vihree on kanssa. Ei oo hirveesti näkyny tuon värisiä Baaseja ainakaan omaan silmään. Hyvä siitä tulloo!
Toivotaan parasta , pelätään pahinta. Alkuviikosta kummiskin ruvetaan töitä paiskimaan :mrgreen:
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
anazkin
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja anazkin »

Nonnii elikkäs tänään saatu hommaa sen verran eteenpäin että väri on nyt suihkittu ja vielä huutaa lakkaa :) En ois uskonu että toi eucalyptus vihree näyttää hyvältä, vaikka lakkaa ei oo vielä ees suihkittu! :mrgreen:

Tässä vaiheessa mennäään!
Kuva
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Katoskatos :) Päädyit sitten taas lopulta oikeeseen merkkiin. Asiallinen peli!
anazkin
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja anazkin »

Tänään tuli laiteltua muutama osa jo koristamaan saabia! Miltäs näyttää

Kuva
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja Bazzet »

Komia tulee! muinoin omistin parikin ng900sta ja haaveilin vastaavista muutoksista, haaveiksi jäi tuolloin ;)
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Kolkin sumarit vielä niin on hyvä :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

paljonko maksoit yli 450tkm ajetusta autosta? :oops:
#2285
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Onko sillä joku merkitys vai pelottaako se että on ajettu 450tkm tai vaikka 700tkm? Ei pätkääkään, on vaan paljon luotettavampi ja varmempi peli kun mitä nää T7 moottori paskat on mikä nyt sattuu omasta taloudestakin löytymään.

Sen verran voin sanoa et auto ei kovin kauas mennyt edelliseltä omistajalta ja ei maksanu paljon..
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
anazkin
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja anazkin »

jykä66 kirjoitti:paljonko maksoit yli 450tkm ajetusta autosta? :oops:
Joo ei ollut kallis, ja kilometrit tosiaan oli tiedossa. Ja mitä oon tän 3-4 vuoden aikana seuraillu auton toimintaa niin ei oo ollu moittimista. Tehdään aiheesta sitten vaikka oma topic jos kaikkia kiinnostaa miks ostin näin "paljon" ajetun auton
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ai onko tolla niin paljon rullattu, eipä olis ainakaa ulkopäin ihan heti uskonut.. 8O
Oma rönttä on paljon huonompi maaleiltaan vaikka ei ole "kuin" 313tkm ajettu..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
anazkin
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja anazkin »

TTH kirjoitti:Ai onko tolla niin paljon rullattu, eipä olis ainakaa ulkopäin ihan heti uskonut.. 8O
Oma rönttä on paljon huonompi maaleiltaan vaikka ei ole "kuin" 313tkm ajettu..
Näinpä ennakkoluulot pois! Vanha ja paljon ajettu on hyvä todiste siitä että ne toimii ja yleensä paljon ajetut voi olla paremmin huollettu ja puunailtu samanlaiset tuoreemmat ja vähemmän ajetut :lol:
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Toi kilsojen kuluttaminen on mun mielestä vähä kakspiippunen juttu. Kärjistetysti kaks esimerkkiä:

Vähän ajettu helmi
-ajetaan kylmällä koneella Siwaan ja takasi
-huolletaan kun sattuu ja jos ykkösboonuksia on tullu tarpeeks
-aina talvisin ilman roikkaa käyntiin. Lämppärimyyjien propaganda sanoo, et yks kylmäkäynnistys vastaa tuhatta ajokilometriä

Loppuun tuupattu kilometrirohmu
-kone aina optimilämpötilas
-ehkä jopa huolletaan, koska auto ei sais jättää välille
-tasasta maantieajoa vrt se Siwaan aina kepitelty

Ei kilsat ruostuta vaan suola. Ja kaupungissakin suolataan. Itse en pelkäisi kilometrejä vaan kaikki nää 20-vuotiaat romut on yksilöitä
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kunto merkkaa, mutta kyllä se on tullu huomattua että lähtökohtaisesti se enemmän ajettu romu on yleensä huonompi kuin vähemmän ajettu.

Mutta edelleen, todellinen kunto merkkaa :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab NG900 muokkailua!

Viesti Kirjoittaja Bazzet »

Jeppistä. Ite ostin vm -02 femmani 160 tkm ajettuna täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja nyt kilsoja 225 tkm. Parin vuoden aikana tohon oon hakannut korjauksiin niin tolkuttomasti rahaa ettei ilkee enää vaihtaa. Koko ajan jotain. arviolta 4000 euroa mennyt. Että se siitä "vähemmän" ajetun autuudesta. Itellä aikaisemmin oli ng 900 pari kpl. molemmat n. 250 tkm ajettuja sekä yksi 2002 9-3 jonka vaihdoin kun mittarissa 250 tkm. Kaikki oli siinä kunnossa että seuraava omistaja sai suoraan ajoon vaan kaupasta. Femmani on nyt loistokunnossa mutta jos olisin tiennyt ostaessani mitä tuleman pitää, olis jäänyt kauppaan.
Vastaa Viestiin