Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Eiköhän sitä viimeistään kesäkuun lopulla saa taas uudelleen vetää tommonen 4-5h käsittely
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Pesua miedolla seoksella, niin pitäs vahatkin pysyä pinnassa
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
PH-neutraalilla pesuaineilla pesee, niin pysyy vahat pinnassa. Eli peuaineet, joiden ph-arvo on 6-8 on neutraaleja. Tietenkin se joskus kuluu pois vaikka millä pesis tai ei pesis ollenkaan. Mukavasti kyllä sai satku kiiltoa ylleen.
Saab 9-3 SS Aero -04
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Satkua tulee pestyä ihan liian harvoin
Mutta joo onhan toi nyt punasen näkönenki, kunhan huuhtelis noi siitepölyt vaan poikkeen.
Ei tarvi kauaa olla auton vierellä niin johan ollaan hillosilmiä ja olo niin tuskane
Mutta joo onhan toi nyt punasen näkönenki, kunhan huuhtelis noi siitepölyt vaan poikkeen.
Ei tarvi kauaa olla auton vierellä niin johan ollaan hillosilmiä ja olo niin tuskane
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Bongailtu tänään tourulassa noin 15:45, ajoit risteyksessä ohi hieman mäkkärin jälkeen. Onse kyllä vaan siisti....
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Onhan se, jos ei siitepölyä lasketakärkkäinen kirjoitti:Bongailtu tänään tourulassa noin 15:45, ajoit risteyksessä ohi hieman mäkkärin jälkeen. Onse kyllä vaan siisti....
Aika perus hoodeja ne, joten siellä päin voi nähdä kyllä satkun useastikkin
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Sunnuntaina terralle potkimaan? Itse olisi tarkoitus tulla mahdollisesti.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Kyllä ois tarkotus ilmestyä paikalle aina jos paikalle pääsee!kärkkäinen kirjoitti:Sunnuntaina terralle potkimaan? Itse olisi tarkoitus tulla mahdollisesti.
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Taitaa jäädä pelkäks kesäautoks
Km jäänyt vähäisiksi huoltojen lykkääntymisen takia...jos ois rahaa laittaa paikat kuntoon, niin sitten ei muuten pysty.
Km jäänyt vähäisiksi huoltojen lykkääntymisen takia...jos ois rahaa laittaa paikat kuntoon, niin sitten ei muuten pysty.
Viimeksi muokannut ravitonnari, La Elo 10, 2013 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Ei ehkä päde sinun autoosi, mutta kirjoitan silti: 99 -82:ssa jarrunestesäiliön korkin keskellä oleva "testinapin kupu" on kumia. Se pystyy ainakin vanhemmiten jäämään lommolle sisäänpäin. Kupu siis painaa varoitusvaloa ohjaavaa kohoa alaspäin ja valo palaa miten sattuu. Saa palautettua avaamalla korkin ja kohottamalla korkin kupin sisällä olevaa kohoa.Uudemmissa kupu on halkaisijaltaan suurempi ja läpikuultavaa muovia.
Voihan valon vilkkumiseen olla syynä oikosulku korkin anturin johdoissakin? Korkkianturivian tapauksessa valo sammusi johtoliittimen korkista irrottaessa. Johtovian tapauksessa valo voisi palaa johtoliitin irrotettunakin ja vilkkua johtoa heilutellessa. Eihän ole käsijarruun liittyvästä valosta kyse?
Voihan valon vilkkumiseen olla syynä oikosulku korkin anturin johdoissakin? Korkkianturivian tapauksessa valo sammusi johtoliittimen korkista irrottaessa. Johtovian tapauksessa valo voisi palaa johtoliitin irrotettunakin ja vilkkua johtoa heilutellessa. Eihän ole käsijarruun liittyvästä valosta kyse?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Mulla tuossa '89 kaasarisatkussa käyttöjarrun varoitusvalo alkoi vilkkumaan viime kesänä liikenneympyröissä, ja tällöin nestepinta oli vajonnut säiliössä juuri sen verran että anturi rupesi tykkäämään kyttyrää. Lisäsin ehkä parin korkillisen verran jarrunestettä niin että pinta nousi taas maksimiin (eli siihen säiliön "uritettuun" yläosaan), ja sen jälkeen on valo pysynyt vilkkumatta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Musta tuntuu et siellä on joku kosketushäiriö.. Silloin kun ajettiin kerran , niin sehän sytty kun ajo sen jyrsityn tienreunan yli..
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Mulla paloi kaksi viikkoa sitten aina ylämäisssä ja +80kmh vauhdeista alaspäin moottorijarrutuksessa, sekä nopeissa jarrutuksissa miltei kaikista vauhdeista. Nestepinta oli n. 5mm alle ylärajan, mutta valo poistui täyttämällä säiliötä. Nyt taitaa olla piirun verran yli maksimin.
Käyttöjarrun varoitusvalo kertoo vain alhaisesta jarrunestesäiliön nestepinnasta. Jos nestettä on, mutta valo palaa --> anturi valehtelee. Tällöin ei muuta vikaa jarruissa, kuin palava valo kojelaudassa.
Käyttöjarrun varoitusvalo kertoo vain alhaisesta jarrunestesäiliön nestepinnasta. Jos nestettä on, mutta valo palaa --> anturi valehtelee. Tällöin ei muuta vikaa jarruissa, kuin palava valo kojelaudassa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Ite vedelly vahauksen jälkeen tommosella perus vahashamppoolla, pysyy pinta liukkaana ja kiilto hyvänä Listoihin bläkwaxia ainaku tuntuu että haalistuu (Eli periaatteessa joka toisen pesun jälkeen, ei oo mitään maailman pysyvintä ainetta... )Jusbe kirjoitti:Pesua miedolla seoksella, niin pitäs vahatkin pysyä pinnassa
Saab 9-5 2.3tA 2006
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Ensiauto Saab 900c -89 189tkm
Vois kokella lisätä piirun verran nestettä,jos sattuukin olemaan just siinä rajamailla..
Sitten oon huolissaan jos valo rupee palamaan useemminki,
Näillä mennää...
Sitten oon huolissaan jos valo rupee palamaan useemminki,
Näillä mennää...
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89