Pystykeulasatkun rakentelua
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Ja itse kyllä kehoitan laittamaan ne valonpesimet sinne. Vähäkin sellainen keli, että kura lentää niin nuo pystärin umpiot ovat aika nopeasti ummessa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Joo onhan ne valonpesimet tulossakin takasin kuten aikaisemmin taisin jo mainita, että antaa olla tuollein kunnes saa laitettua sen toisenkin pesimen kuntoon ja pistää sitten paikoilleen. Eihän niiden purkamisessa ja mekanismien herkistelyssä olisi muuten mitään järkeä ollut. Pitäis vaan eka käydä purkamassa sitä toista Saabia.
Niin oishan se alkuperäinen aina alkuperäinen, mutta eipä tuota raski toista rattia tuohon enää ostaa ja kyllä tuo ainakin minun mielestäni käy tuohon autoon. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsiristos kirjoitti:Ihan oikeasti, eihän tuollainen ratti 900 Saabiin kuulu. Katteleppas oman Saabisi aikakauden esitettä ja siinä olevia alkuperäisiä lisätarvikkeita. Siellä on esillä Saabiin oikea ratti!
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitäkärkkäinen kirjoitti:Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tuo ratti on likipitäen kuin aito nardin Saab varaosanumerolla oleva.
aito nardinratti saab-varaosanumerolla
aito nardinratti saab-varaosanumerolla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kiitos kehuista!
Vaan asiasta seuraavaan. Tuli eilen käytettyä huvikseen noita korisarjan osia paikoillaan Tosin sähköteipillä kiinni, mutta saapahan jotain osviittaa tulevasta kuosista. Pitäis vaan saada ensin ne lasikuitu kopiot noista kaarista ja etu- ja takapuskurista tehtyä. Noita alkuperäisiä kaaria kun ei kehtaa lähteä leikkelemään, jos sattuu menemään pilalle ja etupuskurikin on muutamasta kohti jo halki kunnolla. Ja kyllähän se on hyvä, että jää vielä sitten tuosta etupuskurista muotti, jos sattuu itse tökkäämään sen johonkin. Takapuskuria en käyttänyt vielä paikallaan kun siinä ei ole koukun reikää enkä jaksanut rueta sitä tekemäänkään. Tekee sen sitten lasikuitukopioon niin jää reijittämätön alkuperäinen puskuri sitten tallin perälle talteen. Tiedä vaikka joskus tarvii?
Vaan sitten niitä kuveja
Samaa mieltä. Ei tuohon oikein mitkään nykyajan tarvikeratit välttämättä istuisi noin hyvin. Taitaa vaan olla tämä ratti hommakin mielipide kysymys niin kuin esim nuo vanteet. Toiset ostaa mielestään hyvännäköset tarvikevanteet ja toisille kelpaa vain alkuperäisvanteet. Mutta itsellehän näitä pääsääntöisesti rakennellaan eikä kaikkien mielipiteitä voi miellyttää. Toki se on kiva kuulla toisten eriävätkin mielipiteetduuduu kirjoitti: Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä
Vaan asiasta seuraavaan. Tuli eilen käytettyä huvikseen noita korisarjan osia paikoillaan Tosin sähköteipillä kiinni, mutta saapahan jotain osviittaa tulevasta kuosista. Pitäis vaan saada ensin ne lasikuitu kopiot noista kaarista ja etu- ja takapuskurista tehtyä. Noita alkuperäisiä kaaria kun ei kehtaa lähteä leikkelemään, jos sattuu menemään pilalle ja etupuskurikin on muutamasta kohti jo halki kunnolla. Ja kyllähän se on hyvä, että jää vielä sitten tuosta etupuskurista muotti, jos sattuu itse tökkäämään sen johonkin. Takapuskuria en käyttänyt vielä paikallaan kun siinä ei ole koukun reikää enkä jaksanut rueta sitä tekemäänkään. Tekee sen sitten lasikuitukopioon niin jää reijittämätön alkuperäinen puskuri sitten tallin perälle talteen. Tiedä vaikka joskus tarvii?
Vaan sitten niitä kuveja
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Ihan oikeassa olet, itselleen jokainen näitä autoja rakentelee! Jatka vaan iloisin ja reippain mielin hyvän harrastuksen parissa.
Oma ajatukseni näissä autojen entistämisessä on tällainen ikämiehen ajatus. Se perustuu omiin kokemuksiin näistä vanhoista autoista, sellaisista mitkä omassa tallissa aikoinaan on ollut. Silloin kun tuo autosi on ollut uusi, niin tarvike tarjonta oli pienempää, mitä Se nyt on. Ja silloin käytettiin usein juuri auton valmistajan lisätarvikeosia, mitkä noista vanhoista esitteistä myös nykyisin on katseltavissa. Tämä nyt oli tälläinnen pikkuinen historiakertaus, ei kannata välittää! Rakentelu ja sen suunnittelu on kiehtovaa hommaa.
Terveisin Risto
Oma ajatukseni näissä autojen entistämisessä on tällainen ikämiehen ajatus. Se perustuu omiin kokemuksiin näistä vanhoista autoista, sellaisista mitkä omassa tallissa aikoinaan on ollut. Silloin kun tuo autosi on ollut uusi, niin tarvike tarjonta oli pienempää, mitä Se nyt on. Ja silloin käytettiin usein juuri auton valmistajan lisätarvikeosia, mitkä noista vanhoista esitteistä myös nykyisin on katseltavissa. Tämä nyt oli tälläinnen pikkuinen historiakertaus, ei kannata välittää! Rakentelu ja sen suunnittelu on kiehtovaa hommaa.
Terveisin Risto
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tää projekti se vaan yllättää kokoajan. Ai että...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Siinäs jäbät näette eikun paranee vaan......
Tässä on sitä tekemisen riemua ihan niinkuin Ristos sanoi tällai vanhana ukkona oikee kaiholla muistelee kun oli itsellä tuo meininki,ei haitannut rapakot ja syksymyrskyt jos oli tarve mennä Saabin alle,tässä on sitä. Nykyisellään ottaa vaan vilttiä jaloille ja laittaa puita uunin ja ihmettelee toisten projektien edistymistä.
Tässä on sitä tekemisen riemua ihan niinkuin Ristos sanoi tällai vanhana ukkona oikee kaiholla muistelee kun oli itsellä tuo meininki,ei haitannut rapakot ja syksymyrskyt jos oli tarve mennä Saabin alle,tässä on sitä. Nykyisellään ottaa vaan vilttiä jaloille ja laittaa puita uunin ja ihmettelee toisten projektien edistymistä.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kyllä Se oli upea projekti tuo Paavon auto! Noista kuvista on apua monelle!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Arvata saattaa mistä tuli tuo takavalojen sävytys idea Tuli aikoinaan itsekkin seurattua tuota projektia innolla. Jostain kun löytäis samanlaisen Bridge takaspoilerin kuin tuossa niin alkais näyttää hyvältä. Pitää varmaan jossain vaiheessa käydä ostamassa uretaanivaahtoa ja rueta askartelemaan vastaavaa itse.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tutun oloista meininkiä.
https://picasaweb.google.com/paavo.pohj ... 00Projekti
Mutta kiitokset kehuista ja muistakin kommenteista!
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Nonii Saabbikin sai kilvet ja vuoden leiman
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Nätti pystäri tulossa... Itsellä oli ammoin ekana Saabina -83 900gls jossa samanlainen teippaus. Nostalgiaa. Onko tuossa vielä vanha pultijako? Tuohon tyyliin sopisi myös Inca-vanteet kuin nappi silmään.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Onse kyllä komea...