900c Combi Coupe MY89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Muistelen että vihreässä vanhoilla 195/65R15-kesärenkailla ohjaus laitaan käännettynä rupesi kuulumaan outoa rapinaa, mutta toki kyse saattoi olla kaikista niistä etupään osista joita sittemmin on vaihdettu, ja ne renkaatkin olivat jo lievästi sanottuna epämääräisessä kunnossa.
Pientä dilemmaahan tämä sitten aiheuttaa sillä talvirenkaistani en aio luopua kun tuntuivat niin erinomaisilta niillä vähillä ajoilla mitä niitä viime talvena pääsin kokeilemaan, joten vaihtoehdot olisi vaihtaa kesärenkaat tai ettiä jostain satkun kapeammat directionalit. No onneksi on oikeitakin ongelmia kuten lähestyvä katsastus, ettei tarvitse tällaisilla pelkästään päätään vaivata.
Pientä dilemmaahan tämä sitten aiheuttaa sillä talvirenkaistani en aio luopua kun tuntuivat niin erinomaisilta niillä vähillä ajoilla mitä niitä viime talvena pääsin kokeilemaan, joten vaihtoehdot olisi vaihtaa kesärenkaat tai ettiä jostain satkun kapeammat directionalit. No onneksi on oikeitakin ongelmia kuten lähestyvä katsastus, ettei tarvitse tällaisilla pelkästään päätään vaivata.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Kyllä nämät minulta löytyvät vanteet ovat merkintöjen perusteella ihan 15x6" ET33. Todiste tästä: https://www.dropbox.com/s/4u1ig40jp0o37 ... .11.12.jpgRattivaihde kirjoitti:Mieluiten kyllä pistäisin ympärille 185/65R15:set, kun sekä uudet nastat että kohtuukuntoiset kesärenkaat ovat tuota kokoa ja ne tuntuvat hyvin autoon sopivilta. Vähän epäselvyyttä on siitä minkälevyiset nuo directionalit nyt sitten oikein ovat, kun täälläkin mainitaan 15x5,5" ja 15x6,5". Tuo jälkimmäinen ainakin voisi olla jo vähän epäilyttävä pari 185-leveälle renkaalle...ei sillä että tietäisin näistä asioista muuta kuin mitä olen netistä lukenut.
185/65R15 on muuten halkaisijaltaan tasan sentin 205/55R16:sta pienempi. Tärkeä juttu kun mulla kerran on tuo kuuluisa turbon alusta valtavine madalluksineen...
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ohoh, ohoh... Pitääpä harkita vakavasti.
On meinaan lievästi törkeän näköiset nuo nykyiset nastojen peltivanteet, pitää napata kuva ku käy tallilla...
On meinaan lievästi törkeän näköiset nuo nykyiset nastojen peltivanteet, pitää napata kuva ku käy tallilla...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Jos kuitenki rahaa haluais muuhunki laittaa kuin vanteet + rahti + renkaiden muljaus ristiin, niin pelleistä saa oikeasti tosi fiksut, kun ottaa käteen teräsharjan ja vetää jollain Hammeriten direct to rustilla tjsp. Kestää talven. Ruosteisia pellejä ja kulahtaneita aluja on maailma piukas, mut siistejä (meikattuja) pellejä harvalla. Vaikka pellit onki ankeen näköset jo lähtökohtasesti, niin niitäkin voi siistiä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Juu kyllähän niistä helpolla saa riittävän siistit, varsinkin kun nuo pölykapselit on erittäin peittävät, mutta laskeskelen että olisiko varaa vähän panostaakkin. Sitä ei kyllä varmaan tiedä ennen katsastuksesta läpi pääsemistä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Sininen auto + valkoset pellit = 5/5
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
No pölärit on just niinku joku laminaattilattia (siis kuvioiutuna parketiks, laataks yms) tai hiilariteippi. Yritetään feikata halvalla jotain, mitä ei oikeasti ole. Kanna ylpeänä siistejä pellejä, älä pilaa niitä millää ysäripöläreillä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ne on orkkislookkia, tehtaan linjaa! Sopii erinomaisesti mukaturboon.
En ihan mitä tahansa kapseleita pitäisikään mutta nuo ovat mun silmään erittäin nätit, ja sopii paremmin tuohon mustalista-90-lukulookkiin kuin kromikapselit jotka on kromilistaisessa vihreässä.
En ihan mitä tahansa kapseleita pitäisikään mutta nuo ovat mun silmään erittäin nätit, ja sopii paremmin tuohon mustalista-90-lukulookkiin kuin kromikapselit jotka on kromilistaisessa vihreässä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Mä oon kans pähkäillyt, että mitähän tekis ässän kanssa kun talvi tulee. Asiallisia renkaita on kyllä pelleillä, ei siinä mitään. Mutta sitten ei ookaan muuta kuin pillereitä ja nehän ei vaan kerta kaikkiaan turbohauen alle sovi.
No, täytyy kattoa josko sitä tekis vaikka Somerolla jotain löytöjä.
No, täytyy kattoa josko sitä tekis vaikka Somerolla jotain löytöjä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Kato perhana, sehän on ensi lauantaina. Tämän siitä saa kun ei lue Saabistia heti tuoreeltaan... Pitääköhän tulla 130 kilsan päähän ostamaan valokatkaisijaa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Tälle saagalle poikkeuksellisesti ny on vuorossa faktapitoinen oheistarinaton kertaus illan tapahtumista:
- Siniseen vaihdettiin reaktiotangon etupusla, uusi pusla on siis tangossa mutta tanko vielä takakontissa kun talliaika loppui ja yhdestä mutterista lähti kierteet, laitetaan paikalleen huomenna.
- Edellisestä johtuen lähdin vihreällä Helsingin reissulle ja takaisin tullessa viime aikoina hiljaa rullatessa kuulunut pieni hankaava ääni yltyi kunnon mekkalaksi taajamanopeuksilla ja Tuusulanväylällä takaisintullessa satasen nopeudessa rupesi koko auto täristämään aika huomattavasti, tämä loppui maantielle ja 80:n vaihtaessa. Myöhemmin havainnoin että yli seitsemässäkympissä ääni häviää ja siitä hidastaessa palaa kuudessakympissä kuin salaman iskusta, ja perillä Järvenpäässä totesin että oikea etuvanne hehkuu lämpöä.
- Tätä tutkitaan kun ehditään, luultavasti samalla kun sinisestä korjataan katsastusta varten ruosteet, joita tämänpäiväisen tarkkuushavainnoinnin perusteella on takapyöränkoteloissa neljä vähän kolikkoa isompaa pehmeää ei vielä läpi -kohtaa ja kuskin puolen vetarintunnelin pohjassa parin sentin pituinen ja puolen levyinen "siisti" reikä.
- Aiemmin tässä kuussa vaihdettu siniseen nastarenkaat ja "korjattu" siitä valokatkaisija (= avattu ja käännetty valoasentoon, nyt voi vaihtaa haluttaessa parkeille mutta päivävaloasento on no go ellei halua sen jälkeen taas purkaa).
- Siniseen vaihdettiin reaktiotangon etupusla, uusi pusla on siis tangossa mutta tanko vielä takakontissa kun talliaika loppui ja yhdestä mutterista lähti kierteet, laitetaan paikalleen huomenna.
- Edellisestä johtuen lähdin vihreällä Helsingin reissulle ja takaisin tullessa viime aikoina hiljaa rullatessa kuulunut pieni hankaava ääni yltyi kunnon mekkalaksi taajamanopeuksilla ja Tuusulanväylällä takaisintullessa satasen nopeudessa rupesi koko auto täristämään aika huomattavasti, tämä loppui maantielle ja 80:n vaihtaessa. Myöhemmin havainnoin että yli seitsemässäkympissä ääni häviää ja siitä hidastaessa palaa kuudessakympissä kuin salaman iskusta, ja perillä Järvenpäässä totesin että oikea etuvanne hehkuu lämpöä.
- Tätä tutkitaan kun ehditään, luultavasti samalla kun sinisestä korjataan katsastusta varten ruosteet, joita tämänpäiväisen tarkkuushavainnoinnin perusteella on takapyöränkoteloissa neljä vähän kolikkoa isompaa pehmeää ei vielä läpi -kohtaa ja kuskin puolen vetarintunnelin pohjassa parin sentin pituinen ja puolen levyinen "siisti" reikä.
- Aiemmin tässä kuussa vaihdettu siniseen nastarenkaat ja "korjattu" siitä valokatkaisija (= avattu ja käännetty valoasentoon, nyt voi vaihtaa haluttaessa parkeille mutta päivävaloasento on no go ellei halua sen jälkeen taas purkaa).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ny on sitten ruosteita tutkittu vähän tarkemmin, ja yllätys yllätys päällisin puolin kattelut osoittautuivat jälleen kerran varsin suuntaa-antaviksi. Kuskin puolen vetarintunneli on varsinainen työmaa, ja saman puolen taaemmassa tunkinpaikassa on myös selvärajainen reikä, mutta sen sijaan takapyöränkoteloissa joita olin etukäteen pelännyt pehmeäntuntuiset kohdat osoittautuivat vain irtonaiseksi massaksi. Samaa vikaa oli myös pelkääjän puolen etummaisessa tunkinpaikassa, näistä otettiin irtonaiset massat irti, putsattiin pintaruosteet ja pistettiin maalia ja uutta massaa päälle.
Vetarintunnelia putsailtiin ja mallailtiin mutta alatukivarsi täytyy irroittaa ja sitä silmälläpitäen oltiin vääränlaisella nosturilla, samoin tunkinpaikkaan on paikkapala valmiina, näiden parissa jatketaan sitten huomenna tai viikonloppuna (viimeinen katsastuspäivä on maanantai...). Tankinluukun saranaakin yritin jälleen suoristella mutta paskanmarjat, toinen sen kiinnityksen pikkupulteista päätti jäädä pyörimään tyhjää. Tähän kuitenkin löytyy kuulemma sopivat papukaijapihdit samalta ihmiseltä jota saa kiittää kaikesta muustakin tämän projektin tiimoilta... Kun sitä vetarintunnelia ensin ruvettiin koputtelemaan tuli jo mieleen että onkohan seuraava osoite Kuusankoski, mutta lopputulemana tilanne on ihan kohtuuvaloisa, kun tunkinpaikkaa lukuunottamatta muu alusta ja ovet ovat niin hyvässä kunnossa. Kun nuo mädät nyt hoidetaan niin voipi mennä pari vuotta ilman minkäänlaisia hitsailuja.
Sitä paitsi alan olemaan aina vain varmempi että mieluummin korjaan ja korjautan tätä autoa kuin ostan mitään uudempaa, niin käteensopivalta ja käyttövarmalta alkaa tuntumaan tässä vaiheessa.
Edit: Ja tosiaan lisäpitkät pitää taas kiinnitellä kun ehtii, alkaa olemaan pimeää.
Edit2: Ja reaktiotanko tosiaan laitettiin takaisin paikalleen jo viime viikonloppuna. Se puoli on ny OK.
Vetarintunnelia putsailtiin ja mallailtiin mutta alatukivarsi täytyy irroittaa ja sitä silmälläpitäen oltiin vääränlaisella nosturilla, samoin tunkinpaikkaan on paikkapala valmiina, näiden parissa jatketaan sitten huomenna tai viikonloppuna (viimeinen katsastuspäivä on maanantai...). Tankinluukun saranaakin yritin jälleen suoristella mutta paskanmarjat, toinen sen kiinnityksen pikkupulteista päätti jäädä pyörimään tyhjää. Tähän kuitenkin löytyy kuulemma sopivat papukaijapihdit samalta ihmiseltä jota saa kiittää kaikesta muustakin tämän projektin tiimoilta... Kun sitä vetarintunnelia ensin ruvettiin koputtelemaan tuli jo mieleen että onkohan seuraava osoite Kuusankoski, mutta lopputulemana tilanne on ihan kohtuuvaloisa, kun tunkinpaikkaa lukuunottamatta muu alusta ja ovet ovat niin hyvässä kunnossa. Kun nuo mädät nyt hoidetaan niin voipi mennä pari vuotta ilman minkäänlaisia hitsailuja.
Sitä paitsi alan olemaan aina vain varmempi että mieluummin korjaan ja korjautan tätä autoa kuin ostan mitään uudempaa, niin käteensopivalta ja käyttövarmalta alkaa tuntumaan tässä vaiheessa.
Edit: Ja tosiaan lisäpitkät pitää taas kiinnitellä kun ehtii, alkaa olemaan pimeää.
Edit2: Ja reaktiotanko tosiaan laitettiin takaisin paikalleen jo viime viikonloppuna. Se puoli on ny OK.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ehdottomasti pidät vaan tämän kunnossa, on sen verran ryhdikäs peli. Samalla myös tyylikäs, tilava, kattoluukku, ja vanha kunnon saab. Mitä muuta sitä itseäänkunnioittava mies tarvitsee. Toimii samalla harrasteautona.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Juu sinistä hitsaillaan ny huomenna urakkaluonteisesti eli mahrollisuuksien mukaan kerralla kuntoon, töitähän siinä aiheuttaa sen alatukivarren tiputtaminen tieltä pois...
Vihreää kävin tuossa pesemässä kun oli koko kesän liat pinttyneenä pinnassa, ja tallille päästyäni totesin että matkustajan puolen jalkatilat edessä ja takana olivat litimärkiä. Ei maistunut makealta kun kokeilin, joten luultavia syyllisiä ovat jossain vaiheessa raollaan ollut ikkuna tai lämmityslaitteen ilmanottokaukalo jonka pohja oli tukossa neulasista ennen kuin putsasin sen... Vedin teollisuusimurilla suurimmat vedet pois mutta pitää ensi viikolla pistää sinne kunnon rakennuslämmitin puhisemaan samalla kun käyn lämmittämässä leivinuunia. Se jokin jumittava osa oikealla edessä on äänistä päätellen edelleen jumissa, ryyppyvaijeria ei ole vieläkään kukaan ehtinyt pistämään paikalleen ja mittaristoonkin pitäisi vaihtaa alkuperäinen nopeusmittari mittarilukeman ja mittarivirheen korjaamiseksi.
+ noin tuhat kosmeettista asiaa ja pientä ruostekorjausta.
Ny alkaa kyllä olemaan tilanne sellainen että ei vain ole aikaa, tilaa, taitoa tai energiaa laittaa tuota autoa kuntoon, eikä sille ole mitään oikeaa käyttöäkään, kun tuo sininen tosiaan hoitaa erittäin kiitettävästi sekä käyttö- että harrasteauton osia. Ja koska en ole maailman kauneimmasta (näin pesun jälkeen sen taas todella huomaa) ja fiilispitoisimmasta autosta tosiaankaan luopumassa eikä sitä kannata ulkona enempää seisottaa, alkaa nyt kunnollisen kuivan säilytyspaikan etsintä lähipiiristä. Näin tuo auto saisi olla rauhassa ainakin talvet ja luultavasti muutaman vuoden lähes ympärivuotisesti tietenkin pientä verryttelyä lukuunottamatta, ennen kuin saan itse opiskelut hoidettua ja hankittua oman tontin talleineen kaikkineen. Päätavoitteena siis kunnon huononemisen pysäyttäminen siiheksi asti kun on oikeasti mahdollisuuksia ruveta sitä parantamaan.
Mutta nykyhetkeen palatakseni, jos tuo sade joskus loppuu voisin vahata molemmat tuossa pihassa kun ovelana toin vahapurkin ja kiillotusrätit kotia tallilta.
Vihreää kävin tuossa pesemässä kun oli koko kesän liat pinttyneenä pinnassa, ja tallille päästyäni totesin että matkustajan puolen jalkatilat edessä ja takana olivat litimärkiä. Ei maistunut makealta kun kokeilin, joten luultavia syyllisiä ovat jossain vaiheessa raollaan ollut ikkuna tai lämmityslaitteen ilmanottokaukalo jonka pohja oli tukossa neulasista ennen kuin putsasin sen... Vedin teollisuusimurilla suurimmat vedet pois mutta pitää ensi viikolla pistää sinne kunnon rakennuslämmitin puhisemaan samalla kun käyn lämmittämässä leivinuunia. Se jokin jumittava osa oikealla edessä on äänistä päätellen edelleen jumissa, ryyppyvaijeria ei ole vieläkään kukaan ehtinyt pistämään paikalleen ja mittaristoonkin pitäisi vaihtaa alkuperäinen nopeusmittari mittarilukeman ja mittarivirheen korjaamiseksi.
+ noin tuhat kosmeettista asiaa ja pientä ruostekorjausta.
Ny alkaa kyllä olemaan tilanne sellainen että ei vain ole aikaa, tilaa, taitoa tai energiaa laittaa tuota autoa kuntoon, eikä sille ole mitään oikeaa käyttöäkään, kun tuo sininen tosiaan hoitaa erittäin kiitettävästi sekä käyttö- että harrasteauton osia. Ja koska en ole maailman kauneimmasta (näin pesun jälkeen sen taas todella huomaa) ja fiilispitoisimmasta autosta tosiaankaan luopumassa eikä sitä kannata ulkona enempää seisottaa, alkaa nyt kunnollisen kuivan säilytyspaikan etsintä lähipiiristä. Näin tuo auto saisi olla rauhassa ainakin talvet ja luultavasti muutaman vuoden lähes ympärivuotisesti tietenkin pientä verryttelyä lukuunottamatta, ennen kuin saan itse opiskelut hoidettua ja hankittua oman tontin talleineen kaikkineen. Päätavoitteena siis kunnon huononemisen pysäyttäminen siiheksi asti kun on oikeasti mahdollisuuksia ruveta sitä parantamaan.
Mutta nykyhetkeen palatakseni, jos tuo sade joskus loppuu voisin vahata molemmat tuossa pihassa kun ovelana toin vahapurkin ja kiillotusrätit kotia tallilta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ja sininen hitsataan siis huomenna keskiviikkona. Sunnuntaina ei ollut riittävän syvää hylsyä alatukivarren muttereille, maanantaina oli toivoton aikataulu ja eilen pulttipyssyn tuoja unohti tuoda pulttipyssyn. Itte olen siis tänään ajellut pitkästä aikaa arkiajoni tuolla vihreällä, ja samalla tehnyt seuraavia huomioita:
- kulkee tosi iloisesti, jos olisi ryyppyvaijeri kytkettynä ei olisi moottorin käytöksessä oikeastaan mitään huomautettavaa. Bensamittarin perusteella ei tunnu ihan mahdottomasti syövänkään vaikka ajeltu vain kaupungissa ja tuon ryypyn ansiosta joka liikkeellelähdössä joko rikkaalla tai laihalla. Kiihtyy, käy tyhjäkäyntiä mukavasti ym. ym.
- jarruttaessa vähän tykkäisi ottaa oikealle aka. siihen suuntaan jonka etupyörä jurisee ja lämpenee. Veikkaamme jarruja ongelman syypääksi.
- keskuslukitus on jumalallinen keksintö, ja sen tietää oikeasti vasta kun sitä ei ole. Tässä ei ole.
- ja pakoputki tietenkin kolisee edelleen takakontin pohjaan.
Lämmittelen tässä leivinuunia, vihreä seisoo tallin edustalla ja jalkatilassa hurisee samalla lämmitin kuivattamassa lattiaverhoilua vaikka melko mukavasti se on jo lämmityslaitteen jalkahikiasennollakin näemmä kuivunut.
- kulkee tosi iloisesti, jos olisi ryyppyvaijeri kytkettynä ei olisi moottorin käytöksessä oikeastaan mitään huomautettavaa. Bensamittarin perusteella ei tunnu ihan mahdottomasti syövänkään vaikka ajeltu vain kaupungissa ja tuon ryypyn ansiosta joka liikkeellelähdössä joko rikkaalla tai laihalla. Kiihtyy, käy tyhjäkäyntiä mukavasti ym. ym.
- jarruttaessa vähän tykkäisi ottaa oikealle aka. siihen suuntaan jonka etupyörä jurisee ja lämpenee. Veikkaamme jarruja ongelman syypääksi.
- keskuslukitus on jumalallinen keksintö, ja sen tietää oikeasti vasta kun sitä ei ole. Tässä ei ole.
- ja pakoputki tietenkin kolisee edelleen takakontin pohjaan.
Lämmittelen tässä leivinuunia, vihreä seisoo tallin edustalla ja jalkatilassa hurisee samalla lämmitin kuivattamassa lattiaverhoilua vaikka melko mukavasti se on jo lämmityslaitteen jalkahikiasennollakin näemmä kuivunut.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22