LeKen Saab 900i -> T

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Eipä tuo mitään. :) On teillä ainakin tekemisen meininki kunnossa.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Saabbi läks käymää 8O
Moottorin kiinnikettä mietittii perjantaina pitkään kahen kaverin kanssa et mitenkä päin tulee ja sit kun saatiin oikein, niin ei pakosarja enää mennyt. :lol:
Eilen sitten edistyttiin aika paljon, kun toinen perjantaina olleista tuli taas säätämään satkua. Imusarja, pakosarja, moottorin kannake, sähköjä letkuja jne.
Tänään sitten menin tallille viimeisiä ruuvailuja touhuamaan ja iltapäivästä kärkkäinenkin ilmestyi paikalle.
Saatiin auto käymään ja sytytys säädettiin, lämppärin kennonkin kasasin tiivisteen kanssa ja vedet laitettiin sisään. hyvin näytti pysyvän mitä nyt yks letku oli unohtunut irti ja näköjään oon onnistunu imusarjan kiristämään sen verran kieroon että nestettä vuotaa ihan vähän sarjan päälle...
Sytytysennakko kun saadettiin säädettyä niin auto ei tahtonut oikein käydä, parin bensaletkun paikkoja vekslattiin ees taas kunnes saatiin oikein, myös motonetin bensansuodatin jota ei meinattu saada pitämään paineita aiheutti harmaita hiuksia.

Tyhmäkäynti jäi liian pienelle niin sammui jos jätti käymään tyhjää, eikä tuntunut muutenkaan käyvän aivan puhtaasti. Vähän tuntui että saisi liikaa bensaa lopussa, myös tuli tätä kirjoittaessa mieleen että kun jouduttiin toisesta virranjakajasta ottamaan uusi pyörijä niin taisivat virranjakajien kannet ja tulpanjohdot+hatut vaihtua samalla, täytyy tutkia jos olisikin noista johdoista kiinni. Kierroksia kun oli enemmän kuulosti sytyttävän kaikilla mutta jälkikäteen mietittynä en tyhmäkäynnistä ole varma sytyttikö silloin kaikilla.
Itse en tuon mekaanisen ruiskun sielunelämää ymmärrä, osaisiko joku tieturi auttaa, myös muita ideoita saa heitellä miksei käy mahdottoman hyvin.
Kyseessä siis K-jet mekaaninen ruisku ilman kattia.

Saattaisiko tuollaista aiheuttaa myös jos jäähynestettä pääse vuotamaan myös palotilaan (korkeintaan tiputtaa hiljakseen käytön aikana, ei suihkua paineella).
kärkkäinen taisi jotain kuvia räpsiä, kiitollinen olisin jos viitsit niitä myös tänne linkata. Itse en saa kuvia otettua kun ei ole tällä hetkellä mitään kuvausvälinettä. :?
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kyllä se kaikilla kävi, bensaa vain tuntui saavan liikaa. Tukehtui tyhjäkäynnillä. Oma diagnoosi voisi olla että moottori ryypytti tarpeettomasti kokoajan? Johdot ja jakajan kansi ovat samanlaiset, ei ole niistä kiinni. Kuulostaisi kyllä selkeästi erilaiselle jossei kävis kaikilla. Reagoi kaasuunkin normaalisti ja kylmä konehan kävi todella siististi, ongelmat alkoivat lämmetessä.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Mutta mehän otettiin ryypyn liitin irti ja meni huonommaksi.
täytyy tutkailla tuleeko sieltä bensaa normisuuttimista mitenkä hyvin sitähän ei tullu ku tutkittiin,pistettiin tosin se yksi letku paikalleen sen jälkeen mut ei koitettu tuleeko bensaa Vieläkään. Täytyy ihmetellä, mites se hyppylanka viritetään vai toimiiko se ees k-jetissä?
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Näinhän se kyllä olikin joo. Mutta olikohan silloin vielä se letku irti joka meni siihen lokasuojassa olevaan mustaan aparaattiin johon tuli kaksi johtoa?

Ei meikäläinen ymmärrä kun noita kaasarivehkeitä. :) Näinhän sitä tietysti oppii.

Täytyy joku päivä tutkia lisää.

Ensin tietysti se imusarja kunnolla paikalleen.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Morjensta poteroon.
Tuli touhuttua Saabista pakosarjan ja putken väliset putket kiinni ni ei enää kuulosta putkettomalta rokkirallivehkeeltä eikä tallissa tukehu pakokaasuihin. :lol:
Noh siinä koitin käytellä sekä lisäilmaluistin liitin irti, että paikallaan. Ei vaikutusta, säädin tyhjäkäynnin ruuvista kohdalleen ja tuntui pelaavan. Siinä sitten käyttelin ja polkaisin pari kertaa ja samalla paukautti putkesta pois virityksen jolla ohjasin pakokaasut ulos. Ennenkö tajusin ja sammutin huomasin, että putkesta tulee valkoista savua ja paljon... meinasi asentaja poistua tallista järjestelmällisesti ovet paukkuen, mutta maltoin kuitenkin mieleni ja aloin tutkimaan. Kiristelin imusarjan pultteja jos sattuisi sieltä välistä vuotamaan neste palotilaan ja kaikki pultit eivät mahdottoman kireällä olleetkaan ja yhdestä oli melkein kokomatkalta kierteet korkannut. Nestettä oli tullut hieman myös ulkopuolelle imusarjan kohdalta joten peli sitämyöten selvä, ompahan sentään tieto mistä vika johtuu eikä tarvitse kirota ja miettiä mikä vikana...
Helicoiliin vissiin saa eripituisia kierteitä? Omassa satsissa olevat muistaakseni vähän lyhysiä tuon korjaamiseen.

Vanteetkin hommasin joku aika sitten, perus Saab aero kolmipuolavanteet. Keskilätkät puuttuvat ja melko kärsineet, noh onhan tässä talvi aikaa nuita vanteita hifistellä.

Alkaa itseä ärsyttämään todenteolla, kun ei saa kuvia otettua. Pahoittelut taas yhdestä kuvattomasta löpinästä. :oops:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Pitäisköhän? On melko tyyriit, mutta olishan noi hienot 8-)
http://www.skruvat.fi/Blinkers-USA-modell-P12118.aspx
http://www.skruvat.fi/Sidoblinkers-P10799.aspx

Sais ihan kivan ilmeen keulalle, kun pistäis noitten kanssa 900S etuspoikan ja väkertäis jenkkiparkit. :)

E: Päivittelin aloituspostausta.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Pitäisi. 8)

Ja todennäköisesti se käyntiongelma johtuu ihan vain siitä imuvuodosta, K-jet on ilmeisesti todella tarkka että kaikki on justiinsa.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Sain jo käymään nätisti, päästää vaan sen yhen imusarjan korkatun kierteen takia vähän jäähynestettä palotilaan. teen siihen uuden kierteen jahka ehdin. pakosarjan ja putken välisen laipan kun kiristin niin ei enää kuulostanut rokkirallivehkeeltä. :D melkein kuin sähköauto nyt. :lol:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Noni :) Hyvä että ratkes sillä.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

En oo saanu käytännössä mitään aikaan mut päivitellään silti, kun keksin että tabletilla voi kuvia ottaa. :D

Aerovanteet löytyi foorumin kautta.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 2444b7.jpg

Viime viikolla kipaisin pcs:sältä keskilätkät ja kirkkaat sivuvilkut.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 653d32.jpg

Auto näyttää tällä hetkellä tältä.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 78c67a.jpg

Eilen tilailin skruvatista kirkkaat etusivuvilkut ja uuden ilmanputsarin, hetken mielijohteesta ostelin myös parit urtsipuslat. 8)

Auto edistynyt hitaasti mutta epävarmasti kaikenmaailman kiireiden takia. Viime viikonloppu meni kansi+jakopääremppaa kaverin fiiattiin tehdessä ja niin menee tämäkin näillä näkymin. Joululomalla viimeistään Saabin kimppuun. Mitenkä paksua peltiä kannattaa ostaa pohjan hitsailuja varten ja minkälaista maalia ootte päälle sutineet?
Vähän tota 16v tekniikkaa pohtinut. Onko miten iso homma laittaa trionicci ogsatkuun ja mitenkä paljon johtosarjaa tulee muokata? Kumpikos virtaa vakiona/vähän muokattuna paremmin og vai ngsatkun 16v kansi ja meneekö ristiin?
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

NGpower varmaan osaa vastailla tohon trionicci kysymykseen.

Taijettiin olla PCS:llä samaan aikaan viimeviikolla :D
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Saattaa olla, kevarilla olin liikenteessä. :)

E: Enköhän se sitten mää ollu :D Sää vissii siinä sohvalla istuskelit vai?
Viimeksi muokannut LeKe96, Ke Joulu 11, 2013 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Juu noista ostoksista vaan aattelin :D Kyllä sieltä nelaripärinät kuulu kun lähit :D
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: LeKen Saab 900i

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Jottain saatu vauhteeks aikaan :D
Helicoilin väänsin imusarjan korkanneeseen kierteeseen ja kaverit oli hitsailemassa noi pari reikää umpeen. Putsailin lattiasta vähänn äänieristematon liimajäämiäkin jarrukliinerillä ja siihen toi touhu aikalailla jäi. Kovin hittaasti etenee, kun vaa paskaa jauhetaan ja touhutaan näön vuoks siinä sivussa :D
Mutta mutta isketääs pari kuvaa, niin ei tule kovin tylsää päivitystä.

Takakaaren paikka
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 52c752.jpg

Ajoramppitsydeemit
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... f2e28f.jpg

Kaveri hitsailee reikää kuskin jalkatilasta.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 27561f.jpg

Yleiskuvatus ja asentaja itse, huomioi tyylikäs hiihtopipo. 8)
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 4f0ff3.jpg

Kyllä siitä taitaa vielä auto tulla. :mrgreen:
ps. Kauppoja tehty b212 imusarjasta ja kannesta.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Vastaa Viestiin