saab 900 turbo xfj-313

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
nufe
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Marras 02, 2013 18:01
Paikkakunta: hirvensalmi

saab 900 turbo xfj-313

Viesti Kirjoittaja nufe »

Täältä foorumilta joskus tutuksi tullut saab 900 turbo. Siirtyi harrastajan käsiin hirvensalmelle. Olis kiva saada historia tietoa auton vaiheista maailmalla.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: saab 900 turbo xfj-313

Viesti Kirjoittaja qaw »

Auto oli mulla ainakin jossain välissä. Sitä ennen se oli turkulaisella harrastajalla, jolla oli autoon murtauduttu ja stereot viety ja siinä yhteydessä oli vahvistimen virtajohto opäässyt maihin ja tämän seurauksena sisusta osittain palanut.

Itse vaihdoin siihen sisustan -89 900i:stä, poislukien penkit, joista etupenkit tuli tonnarista ja takapenkki vanhemmasta turbo-satkusta. Tuulilasi oli myös haljennut, joten vaihdettiin.

Asensin autoon joitakin stereovehkeitä, Lesjöforsin madalusjouset, ilmapussit taakse ja JT:n 3" putkiston 3" katilla. Muistaakseni kannentiiviste ja vaihdelaatikko myös vaihdettiin.

Tuolla kuvia:

http://qaw.1g.fi/kuvat/sos.net/autot/feeniks/

Tämä on ehkä kaikista eniten omistamistani yli 20 Saabista jäänyt harmittamaan, että miksi myin... että jos olet joskus luopumassa, niin vihjasehan :mrgreen:


EDIT: löytyi näköjään vanha rakentelutopiccikin, kun auton nimellä "feeniks" pisti hakua.

eli tuolla -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=feeniks
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
nufe
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Marras 02, 2013 18:01
Paikkakunta: hirvensalmi

Re: saab 900 turbo xfj-313

Viesti Kirjoittaja nufe »

Moi! Pesin tuossa feeniksin ja tosi nätti kiiltävä pinta vielä, mutta ovet happamat ja alustassa jonkin verran hitsattavaa. Aika tekee tehtävänsä. Kantta jokunen vuosi sit oli laitettu ja viilattu ja radallakin ajettu, selvitin silloin kun auto tuli minulle. Aika pirteä oloinen on edelleen. Maski oli vaihtunut sinun tekemän jälkeen vakioksi, mutta ilmanotto suojat on paikoillaan vielä ne samat. Takaluukun kansi on hapan ja täysin matta. Pelastettavissa vielä kuitenkin, ei niin paha ruosteiltaan.
Vastaa Viestiin