Aihiona on tuollainen vm. 89 cc kopan tonnari, leppakopenkeillä, airflow-korisarjalla B202 moottorilla. Omistuksessani se on ollut 4 vuotta. Vuosien varrella sitä on jalostettu aika pienellä kädellä, lähinnä kuluvia osia vaihdettu ja hitsailtu aina reikää umpeen mitä on löydetty.
Tekniikka on aikalailla vakio tällä hetkellä, lukuunottamatta putkistoa, lastuja ja välijäähdytintä. Bensapumppu on Bosch -040 tankin sisällä. Mutta asialle on tulossa muutos. Tällä hetkellä haalittuna holsetin hx35 kiinteällä hukkaportilla. Se pitäisi sovitella vakiopakosarjaan, jos ei sovi nii sit alkaa tuubisarjan työstö. Pakoputkistossa hyödynnetään itsetehtyä "catback" 3tuuman putkistoa ja downpipe tullaan veistelemään 3,5tuuman putkesta.
Mietinnän alla olisi vielä nokat ja säädettävät nokkapyörät. Lähinnä imunokka pakonokan tilalle ja sillee.
Moottoriohjauksesta en ole vielä päättänyt minkälaista rautaa tulee kiinni. Vaihtoehtoina ainakin tällä hetkellä; vakio lastulla isommilla suuttimilla ja malpassilla. Tai sitten uudemman saabin trionic taikka ms3.
Kytkin vaihtunee jonkinsortin sinteriin. Mahdollisesti vaihdan vauhtipyörän jotta saa 240kytkimen. Nyt 228mm.
Alustaan olisi tarkoitus panostaa. Suunnitelmissa taakse mcpherson tyyliset kynätolpat ja asianmukaiset vahvistukset iskaritorneihin. Eteen olisi tarkoitus rakentaa kynätolpat säädettävillä yläpäillä. Tällä hetkellä edessä on kaikki mahdolliset aftermarket uretaanipuslat vaihdettu ja taakse vaihdettu vakaajaan uretaanipuslat. Tässä kun visiot jatkuvasti suurenee nii sekin voi olla mahdollista että talven aikana tiputan taka-akseliston kokonaan, hiekkapuhallan, maalaan ja teetän puslat uretaanista.
Jarrut tällä hetkellä vakiot teräspunosletkuilla. Suunnitelmissa olisi sovittaa jotkin toiset 4-mäntäset jarrusatulat.
Kori on aikalailla mätä. Siis niin mätä kun tonnari voi vaan olla. Ainoo plussa on ollut ovien alareunat mitkä oli ruosteettomat. Peltiä on mennyt paljon. Aina helmoista varapyöräkoteloon, lokareista lähtien. Mutta pikkuhiljaa sekin alkaa etenemään. Kaikki hitsaussaumat on koritinattu.
Etulokareista on leikattu ylimääräset pellit levikkeiden alta kiinni, toiveissa enemmän tilaa renkaalle. Takasisälokareitakin on vähän muokattu jottei raapisi niin pahasti.
Tarkoituksena olisi sittenkun saan peltihommat työstettyä valmiiksi, itse maalaisin auton.
Lisäilen projektipäivitystä ainakun siinä ollaan edistytty.
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1426335_10202469203554294_1534549696_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1472059_10202469203634296_1155908949_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p206x206/995538_10202469203914303_185716100_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1471981_10202469203954304_1513468375_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1463171_10202469201514243_1885967137_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1480703_10202469203234286_642805395_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1455104_10202469197194135_1763979322_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1426335_10202469201554244_1972289463_n.jpg)
![Kuva](https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/960189_10202469203354289_562988269_n.jpg)