Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Koneesta rupesi kuulumaan ikävää ujellusta kaasuläppäkotelolle menevän putken
maalauksen jälkeen. Huomenna tietää enemmän kun auto pääsee pajalle..
Video aukee kuvaa klikkaamalla.

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Sulla on kyllä öljysihti+pohja putsattu, mutta silti tuo kuulostaa tukkeutuneelta sihdiltä -> öljypumppu huutaa hoosiannaa kun yrittää imeä öljyä sihdin läpi.

Tuskin siitä kuitenkaan kysymys on mutta siltä se äkkiseltään kuulostaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Älä älä nyt maalaa piruja seinille... Mun tuurilla tuo kone laukee juuri kun oon huomenna sitä pajalle viemässä :lol: Tosiaan on sihti putsattu pariin otteeseen 10tkm aikana,
eikä siellä ollut silloinkaan sihdissä juuri mitään...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tänään tuli laitettua talvirenkaat alle. Renkaat on MARSHAL (KUMHO) KW22 - 225-40-18 92T
ja tilasin ne rengasturusta hintaan 568€. Alunperin piti laittaa pinnatut Nordic master 3
, mutta on ollut parin viime renkaat vyövammaset, niin päätin laittaa ihan oikeat renkaat.
Nuo kumhot oli netin halvimmat nasta renkaat, joten tuskin kaikista parhaimmat ne ei ole.
Nokian hakkapeliitta 8 olis maksanut tuplasti enemmän. :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tänään tuli käytyä ihmettelemässä koneen ujellus ääntä. Sen verran onnistuttiin
että ääni on nyt todella vaimea. Sylintereistä tarkastettiina paineet ja ykköspytty
oli hieman väljä kuulema. Nugge suihkautteli jotain ihme ainetta sinne ja lopulta paineet
oli kaikissa samat. Olisko lukema ollut 13?? :D Öljyt ja suodattimetkin tuli vaihdettua
samalla. Pätkiminen vedossa lähti pois ja auto kulkee taas yhtä hyvin kun ennenkin.
Myös koneen ääni (rallatus) hiljeni helvetisti ja kone käy tosi hiljaa ja hyvin.
Kaikennäkösiä tiivisteitä tuli myös vaihettua. Suuri kiitos kuuluu Nuggelle!
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tuli asennettua ahtopainemittari, pikkusen vielä vaiheessa...

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Siisti asennus. Ootko huomannu, että pitääkö toi ag:n mittari ääntä pakkasilla? Oma toimi kesällä hyvin, talvella kuului jotain sirinää mittarista.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Ei se kyllä pidä mitään ääntä mun mielestä. Ihan hyvin on toiminut..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Mites noi mittariston viisarit näyttää noin roikkuvan? Vai johtuuko kuvakulmasta?
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Tuo videon ulina kuulosti täsmälleen samalta, kuin gm:n öljynsuodatin alkaa pitää omassa autossani reilun 5000km ajon jälkeen.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Oikeessa olet. Kerran purin sen ja tuli laitettua väärään asentoon neulat.
nyt näyttää vähän alakanttiin. En oo kerennny vielä säätämään niitä oikein.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Yks vaihtoehto ois laittaa toimiva, räpeltämätön Aeron mittaristo ton paikalle ;)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mitäs eroa on aeron mittaristolla?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

villi veikkaus, olisko turbomittari?
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Ei siinä pitäs muuta olla kun tosiaan se tjuuurpomittari.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Vastaa Viestiin