SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Eilen tuli asennettua uus turbo :iin. Neo brothersilla oli hyvä tarjous td04hl-14t turbolle, vesi ja öljyletkut tuli samaan pakettiin. Nyt vielä kun saan uudet suuttimet, niin pääsen päivittämään moottoriin vähän uutta ohjelmaa, By J.Carlson
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Onko kytkimelle tehty vielä mitään? Eikös sen kanssa tule sitten seuraavaksi ongelmia, kun saat uutta softaa sisään?xJMRx kirjoitti:Eilen tuli asennettua uus turbo :iin. Neo brothersilla oli hyvä tarjous td04hl-14t turbolle, vesi ja öljyletkut tuli samaan pakettiin. Nyt vielä kun saan uudet suuttimet, niin pääsen päivittämään moottoriin vähän uutta ohjelmaa, By J.Carlson
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Kytkimen vaihdoin kesällä kun stage 1 jälkeen alkoi alkuperäinen luistaa. Tilalle tuli SPEC 515nm kytkin.
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Tämmöinen päivitys olisi kyllä houkutteleva! Tuleeko samalla etanoli softa?xJMRx kirjoitti:Kytkimen vaihdoin kesällä kun stage 1 jälkeen alkoi alkuperäinen luistaa. Tilalle tuli SPEC 515nm kytkin.
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Toi stage 1 oli jo mukava päivitys, saa nähdä miten nyt muuttuu Minä päätin että mennään vaan bensa softalla, on niin paljon ollut ongelmia ton etanolin kanssa niin halusin mennä varman päälle. Bensa vaan tuntuu niin paljon turvallisemmalta.
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Paljonko suurinpiirtein menee rahaa tuohon stage 1--> muunnokseen? osat, softat yms.
Itselläkin tuo jcarlsonin stage 1 ja pelkkää positiivista sanottavaa siitä! Toivottavasti vaan kestää tuo kytkin...tai sitten ei ja pakko tehdä samat kuin sinä
Itselläkin tuo jcarlsonin stage 1 ja pelkkää positiivista sanottavaa siitä! Toivottavasti vaan kestää tuo kytkin...tai sitten ei ja pakko tehdä samat kuin sinä
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
No minulla nyt stage 1 seuraavaan päivitykseen on mennyt noin 3650€. Riippuu tietysti mitä ite haluaa.
Ferrita 3" Downpipe ja Maptun 2,5" catback 1100€
Spec 515nm kytkin asennettuna osat 1200€ + työ 400€ = 1600€
Turbo + vesi ja öljy letkut 407€ oli neo brothersilla tarjouksessa jouluna. Täällä maksaa sama paketti noin 700-800€
Suuttimet 400€, mutta riippuu vähän mitä haluaa, minulle tulee Aeron suuttimet, mutta 2007--> vuosimallin suuttimet käy hyvin myös, ja maksaa johtosarjan kanssa noin 200€
Softan hintaa en vielä tiedä, arvelisin että noin 150-200€
Varmaan löytyy halvemmalla osia jos tilaa enemmän ulkomailta, ite hain Putkiston Ruotsista Maptunilta, ja turbon tilasin Neo brothersilta. Kytkin tulee Maptunilta ja suuttimet luultavasti Pro-carserviceltä.
Mitä katsellut niin alkuperäinen kytkin tahtoo pettää ensimmäisen vuoden aikana stage 1 kanssa. Moni vaihtanut aeron kytkimeen, mutta sekään ei kestä kun 450nm asti. Ite halusin mennä varman päälle ja laittaa heti kovemman kytkimen niin ei ainakaan siitä jää kiinni
Ferrita 3" Downpipe ja Maptun 2,5" catback 1100€
Spec 515nm kytkin asennettuna osat 1200€ + työ 400€ = 1600€
Turbo + vesi ja öljy letkut 407€ oli neo brothersilla tarjouksessa jouluna. Täällä maksaa sama paketti noin 700-800€
Suuttimet 400€, mutta riippuu vähän mitä haluaa, minulle tulee Aeron suuttimet, mutta 2007--> vuosimallin suuttimet käy hyvin myös, ja maksaa johtosarjan kanssa noin 200€
Softan hintaa en vielä tiedä, arvelisin että noin 150-200€
Varmaan löytyy halvemmalla osia jos tilaa enemmän ulkomailta, ite hain Putkiston Ruotsista Maptunilta, ja turbon tilasin Neo brothersilta. Kytkin tulee Maptunilta ja suuttimet luultavasti Pro-carserviceltä.
Mitä katsellut niin alkuperäinen kytkin tahtoo pettää ensimmäisen vuoden aikana stage 1 kanssa. Moni vaihtanut aeron kytkimeen, mutta sekään ei kestä kun 450nm asti. Ite halusin mennä varman päälle ja laittaa heti kovemman kytkimen niin ei ainakaan siitä jää kiinni
Viimeksi muokannut xJMRx, Su Tammi 19, 2014 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Moro, tässä vähän huono video, kuuluu paljon paremmin kun on ajelulla.turbobaas kirjoitti:Eli keskivaimentimen tilalle tuikkasit 2,5 putkea? Onko sulla autossa vakio takavaimennin vai jokin muu? (Videota kehiin !)
Paljon savua, en tedä johtuuko kylmästä ilmasta tai ku eilen asennin uuden turbon ja muutenkaan ei ole ohjelmaa vielä päivitetty uudelle putkelle ja turbolle.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/676 ... WA0000.mp4
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Kyllähän sitä lisähintaa näköjään mukavasti tulisi! Onkos tuossa mikä vaihteisto? 5v man?
Sent from my LT26i using Tapatalk
Sent from my LT26i using Tapatalk
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Kyllä näihin aina saa rahaa menemään, vähän liikaakin välilläsupersaab kirjoitti:Kyllähän sitä lisähintaa näköjään mukavasti tulisi! Onkos tuossa mikä vaihteisto? 5v man?
Sent from my LT26i using Tapatalk
5 vaihteinen manuaali kyllä!
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Älä hyvä mies juttele tosissas noin hassuja juttujaxJMRx kirjoitti:..Minä päätin että mennään vaan bensa softalla, on niin paljon ollut ongelmia ton etanolin kanssa niin halusin mennä varman päälle. Bensa vaan tuntuu niin paljon turvallisemmalta.
Ilman muuta kannattaa päivittää alko-ohjelma kun joka tapauksessa menet tietokoneeseen kiinni. Tarvitset vain toisen ecun ja idm:n(auton iästä riipuen) sekä tulpat. Vaasan velho kyllä kertoo tarvittavat osanumerot.
On meinaan semmoinen ero E95 vs. RE85 että kun kerran etanolia kokeilet, niin etpä enään bensalla viitti ajaa. Saa termi alavääntö ihan uuden merkityksen näissä ei diesel moottoreissa.
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Onhan siinä huomattava ero väännössä RE85 kanssa, mutta monella ollut ongelmia niin siks haluan mennä bensa softalla. Olen kyllä J.Carlsonin kanssa jutellut siitä alko softasta ja ekaks oli tarkoitus se tehdä, mutta sitten muutin mieltäHdjanne kirjoitti:Älä hyvä mies juttele tosissas noin hassuja juttujaxJMRx kirjoitti:..Minä päätin että mennään vaan bensa softalla, on niin paljon ollut ongelmia ton etanolin kanssa niin halusin mennä varman päälle. Bensa vaan tuntuu niin paljon turvallisemmalta.
Ilman muuta kannattaa päivittää alko-ohjelma kun joka tapauksessa menet tietokoneeseen kiinni. Tarvitset vain toisen ecun ja idm:n(auton iästä riipuen) sekä tulpat. Vaasan velho kyllä kertoo tarvittavat osanumerot.
On meinaan semmoinen ero E95 vs. RE85 että kun kerran etanolia kokeilet, niin etpä enään bensalla viitti ajaa. Saa termi alavääntö ihan uuden merkityksen näissä ei diesel moottoreissa.
Itsellä 2005 vuosimallin niin en tarvitse kun suuttimet, tulpat ja uudemman boxin mitä Carlsonilla taitaa olla kotona jos tarvetta. Mutta mennään nytten silti Bensa softalla, ja jos sitten kyllästyn niin tiedän millä saan vähän lisää potkua saabiin
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Tänään kävin vihdoin hakemassa uudet suuttimet, huomenna vois katsella jos sais asennettua ne, samalla irroittaa Ecu ja lähettää Carlsonille ohjelman päivitykseen.
Odotan innolla kun tulee hyvät kelit ja saa kesärenkaat alle, pääsee kokeileen miten se auto kulkee uudella ohjelmalla. Pitäis tulla noin 250-260 hp ja 370-380nm Bensa softalla millä nyt aluks ajattelin mennä.
Katsotaan sitten kesällä jos tuntuu siltä että tarvitsee "vähän" lisää sitä potkua niin vois harkita sitä Biopower softaa, sillä sais sen 260-270hp ja 420-430nm
Odotan innolla kun tulee hyvät kelit ja saa kesärenkaat alle, pääsee kokeileen miten se auto kulkee uudella ohjelmalla. Pitäis tulla noin 250-260 hp ja 370-380nm Bensa softalla millä nyt aluks ajattelin mennä.
Katsotaan sitten kesällä jos tuntuu siltä että tarvitsee "vähän" lisää sitä potkua niin vois harkita sitä Biopower softaa, sillä sais sen 260-270hp ja 420-430nm
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
Mikset softauta jo valmiiksi myös viinalle, ja sitten vaan lyöt viinaa tankkiin kun siltä tuntuu ?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: SAAB 9-3 sportsedan vector 1.8t
No kyllä se kävi mielessä, mutta tällä hetkellä lomautettuna niin ei ole oikeen varaa hankkia uutta Ecua, kun tarvitsen sen 07 ylöspäin. Eihän se ole kun jonkin 300€ mutta silti Pitää katsoa sitä kun pääsee taas töihin. Talvella se RE85 on silti vähän turhaa ku ei ajele pitkiä matkoja. Kesällä siitä on enemmän hyötyä.
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4