900 CD museointi
900 CD museointi
Avantaanpas pieni projektipäiväkirja tällekin.
13 vuotta sitten tuli hankittua puoli-ilmaiseksi hyvässä kunnossa oleva laivastonsininen pitkä satku vuosimallia 84, kilsoja tuolloin vain 209 000. Koska auto on valmistettu ja rekisteröity jo 83 vuoden puolella, menee se ikänsä puolesta jo museorekisteriin. Auto on 8-tappitekniikalla ja manuaalilootalla. Kilsoja on tällä hetkellä maltilliset 256 000. Itse on ajeltu sillä vain kesäisin. Auto säilynyt harvinaisen hyvin, sitä ei tarvitse edes maalata uudelleen. Autolle on tehty pieniä remppoja jo vuosien kuluessa, kuten ilmastoinnin korjaus (vaihto), kampiakselin hihnapyörän vaihto, kytkinremppa, bensapumpun vaihto, turbon vaihto, pakosarjan vaihto, startin vaihto jne.
Tänä talvena tehtyä:
-Katto- ja C-pilareiden verhoilujen uusiminen.
-Repsikan sähköikkunan moottorin kunnostus
-Vasemman takamatkustajan oven alareunan ja vastaavan korin kohdan ruostekorjaus
-Ruiskuputkien vaihto parempaan
-Välikonsolin vaihto reiättömään
-Valonpesureiden vaihto toimiviin.
-Konetilan osittainen maalaus
-Hattuhyllyn korjaus
-Parin oviverhoilun lievä korjaus
-Etuvilkkujen lasit vaihdettu
Vielä pitäs tehdä ainakin:
-Konepellin maalaus (piti vaihtaa parempaan)
-Maalipinnan myllytys (katto on haalistunut)
-Moottorin pesu
-Letkuklemmareiden vaihtoja alkuperäisiin sini/punarunkoisiin
-Ruiskun johtosarjan siistintä
-Tulpanjohtojen vaihto originaalin kaltaisiin
-Renkaiden vaihto oikeille vanteille
-Vetoakselitunneleiden yläreunojen vahvistushitsaus (ovat vääntyneet)
-Penkkien ja verhoiluiden puhdistus
Puuttuvia pisteosia:
-Tod. näk. alkuperäisen Grundig autostereon tuning-nänni uupuu, kansikin on kadonnut.
-Taaimmaisen sisävalon (katon takareunassa keskellä) katkaisija puuttuu.
Aika helpolla tuon kanssa pääsee kyllä. Tavoitteena ois saada tuo vappuun mennessä museorekisteröityä. Pitää yrittää laitella kuvia lähiaikoina.
13 vuotta sitten tuli hankittua puoli-ilmaiseksi hyvässä kunnossa oleva laivastonsininen pitkä satku vuosimallia 84, kilsoja tuolloin vain 209 000. Koska auto on valmistettu ja rekisteröity jo 83 vuoden puolella, menee se ikänsä puolesta jo museorekisteriin. Auto on 8-tappitekniikalla ja manuaalilootalla. Kilsoja on tällä hetkellä maltilliset 256 000. Itse on ajeltu sillä vain kesäisin. Auto säilynyt harvinaisen hyvin, sitä ei tarvitse edes maalata uudelleen. Autolle on tehty pieniä remppoja jo vuosien kuluessa, kuten ilmastoinnin korjaus (vaihto), kampiakselin hihnapyörän vaihto, kytkinremppa, bensapumpun vaihto, turbon vaihto, pakosarjan vaihto, startin vaihto jne.
Tänä talvena tehtyä:
-Katto- ja C-pilareiden verhoilujen uusiminen.
-Repsikan sähköikkunan moottorin kunnostus
-Vasemman takamatkustajan oven alareunan ja vastaavan korin kohdan ruostekorjaus
-Ruiskuputkien vaihto parempaan
-Välikonsolin vaihto reiättömään
-Valonpesureiden vaihto toimiviin.
-Konetilan osittainen maalaus
-Hattuhyllyn korjaus
-Parin oviverhoilun lievä korjaus
-Etuvilkkujen lasit vaihdettu
Vielä pitäs tehdä ainakin:
-Konepellin maalaus (piti vaihtaa parempaan)
-Maalipinnan myllytys (katto on haalistunut)
-Moottorin pesu
-Letkuklemmareiden vaihtoja alkuperäisiin sini/punarunkoisiin
-Ruiskun johtosarjan siistintä
-Tulpanjohtojen vaihto originaalin kaltaisiin
-Renkaiden vaihto oikeille vanteille
-Vetoakselitunneleiden yläreunojen vahvistushitsaus (ovat vääntyneet)
-Penkkien ja verhoiluiden puhdistus
Puuttuvia pisteosia:
-Tod. näk. alkuperäisen Grundig autostereon tuning-nänni uupuu, kansikin on kadonnut.
-Taaimmaisen sisävalon (katon takareunassa keskellä) katkaisija puuttuu.
Aika helpolla tuon kanssa pääsee kyllä. Tavoitteena ois saada tuo vappuun mennessä museorekisteröityä. Pitää yrittää laitella kuvia lähiaikoina.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD museointi
Hieno projekti, kansa tahtoisi varmaan nähdä muutaman kuvan! Tämä on sydäntä lähellä erityisesti siitä syystä että itsellä on myös edellisenä syksynä rekisteröity MY84 CD, joka poikkeaa ilmeisesti vain värin ja vaihteiston tyypin osalta. Onko sinun autossasi jo cruise ja sähkölasit takana?
Re: 900 CD museointi
Joo, cruise ja sähkölasit taakse löytyy. Takana on varren päässä olevat lukuvalot ja jalkatuet. Autossa on ollut luonnollisesti puhelinkin, mallista ei ole hajua. Pitää viikonloppuna koittaa nappailla kuvia.
Auton historiahan on aika erikoinen; se oli joensuulaisella korjaamolla kanissa 1995-2001. Auto oli ollut bensapumppurempassa ja omistaja oli "kadonnut". Sitä myytiin meille ensin varaosiksi, mutta saatiin pienen taistelun jälkeen paperihommatkin siitä kuntoon ja auto vaihtoi omistajaa 2000 markalla. Auto oli seisonut lämpimässä maataloushallissa ja sen päällä oli kuuden vuoden rasvapölykerros. Lian alta paljastui pääosin erinomainen maalipinta. Ensiajo oli vähän pettymys, startti pyöritti todella hitaasti, ohjaustehostin ei toiminut kuin toiselle puolelle ja toinen etupyöränlaakeri oli totaalikaputt. Nykyään pikkujuttuja, mut tuohon aikaan ei ollut muita korjaustiloja kun kerrostalon parkkipaikka... Noh, auto saatiin keväällä jo ajokuntoon, ja sillä osallistuttiin 2001 kansainväliseen Saab-kokoontumiseen Ellivuoressa. Vuodesta 2006 autoa onkin taas säilytetty lämpimassä tallissa ja sillä on ajeltu satunnaisesti kesäisin.
Ai niin muuten, eihän keltään löytyisi finlandian lipputankotellinkejä etulokasuojiin?
Auton historiahan on aika erikoinen; se oli joensuulaisella korjaamolla kanissa 1995-2001. Auto oli ollut bensapumppurempassa ja omistaja oli "kadonnut". Sitä myytiin meille ensin varaosiksi, mutta saatiin pienen taistelun jälkeen paperihommatkin siitä kuntoon ja auto vaihtoi omistajaa 2000 markalla. Auto oli seisonut lämpimässä maataloushallissa ja sen päällä oli kuuden vuoden rasvapölykerros. Lian alta paljastui pääosin erinomainen maalipinta. Ensiajo oli vähän pettymys, startti pyöritti todella hitaasti, ohjaustehostin ei toiminut kuin toiselle puolelle ja toinen etupyöränlaakeri oli totaalikaputt. Nykyään pikkujuttuja, mut tuohon aikaan ei ollut muita korjaustiloja kun kerrostalon parkkipaikka... Noh, auto saatiin keväällä jo ajokuntoon, ja sillä osallistuttiin 2001 kansainväliseen Saab-kokoontumiseen Ellivuoressa. Vuodesta 2006 autoa onkin taas säilytetty lämpimassä tallissa ja sillä on ajeltu satunnaisesti kesäisin.
Ai niin muuten, eihän keltään löytyisi finlandian lipputankotellinkejä etulokasuojiin?
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD museointi
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900 CD museointi
Ei ainakaan tuo HRP.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900 CD museointi
Taitaa olla tämä.
https://picasaweb.google.com/1020551543 ... 8322743746
https://picasaweb.google.com/1020551543 ... 8322743746
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 CD museointi
löytyy lipputangot tellinkeineen ,mut ei myynnissä. näitähän oli klubikaupassa vuosia sitten myynnissä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 CD museointi
Saattais löytyy lipputankot. Hintaa noille on paha keksii mut tonnari kaipais nahkarattii...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900 CD museointi
Joo, HSA on kyseessä. Alla oleva lätäkkö aiheutui muuten rikkinäisestä paisarinkorkista
Hyvä että muut laittaa kuvia, kun ei itse tunnu ehtivän. Viikonloppu pyörähti sukulaisen 900:n kimpussa. Siitä hajos perä korpeen kertalaakista ja piti hakee auto narun perässä Tuusniemeltä Joensuuhun ja laatikko Kuopiosta. Eli classic-900:n klassinen vaihteistojumppa toisin sanoen.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD museointi
Tässä pari kuvaa projektin yksityiskohdista.
Kattoverhoilu uusittuna:https://www.dropbox.com/s/ttr3sj2bly88j1d/IMG_7707.JPG
Oven ja korin ruostevauriot (jotka on nyttemmin korjattu):
https://www.dropbox.com/s/d2edeoetrg8v72u/IMG_7709.JPG
https://www.dropbox.com/s/1oix9wrr2g4jxjy/IMG_7708.JPG
Oven kuvassa näkyy hyvin, miten oven runkoa on jatkettu. Ulkopelti on yhdestä palasta. Karmi on kahdesta, ja se näkyy myös peilauksena ulospäin. Kattopelti on hitsattu taitavasti kahdesta palasta jatkuvalla saumalla. Hitto kun siitä unohtui ottaa kuva, kun verhoilu oli poissa.
Hmm, minkähän takia toi img-toiminto ei pelaa, sanoo että kuvan koon määrittely ei onnistu. Noh, onnistuu kai se näinkin urlina.
Kattoverhoilu uusittuna:https://www.dropbox.com/s/ttr3sj2bly88j1d/IMG_7707.JPG
Oven ja korin ruostevauriot (jotka on nyttemmin korjattu):
https://www.dropbox.com/s/d2edeoetrg8v72u/IMG_7709.JPG
https://www.dropbox.com/s/1oix9wrr2g4jxjy/IMG_7708.JPG
Oven kuvassa näkyy hyvin, miten oven runkoa on jatkettu. Ulkopelti on yhdestä palasta. Karmi on kahdesta, ja se näkyy myös peilauksena ulospäin. Kattopelti on hitsattu taitavasti kahdesta palasta jatkuvalla saumalla. Hitto kun siitä unohtui ottaa kuva, kun verhoilu oli poissa.
Hmm, minkähän takia toi img-toiminto ei pelaa, sanoo että kuvan koon määrittely ei onnistu. Noh, onnistuu kai se näinkin urlina.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD museointi
No olipas laho.
Oliks kuvat alle 600 pikselii leveitä?
Oliks kuvat alle 600 pikselii leveitä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900 CD museointi
Sain Trafilta auton historiatiedot. Auto on ensirekisteröity 14.12.1983 Finlayson Oy:lle. Finlaysonilla finkku on ollut reilut pari vuotta, ja vuodesta 86 auto on ollut yksityishenkilöillä tai autoliikkeillä. Auto käväisi pohjoisessa Oulun tienoolla nuorena, ja palasi Hämeeseen Forssan seudulle, josta se 1993 päätyi autoliikkeeseen Joensuuhun. Meidän (allekirjoittaneen ja Koistisen Paavon) nimiin auto tuli huhtikuussa 2001.
Auton kunnostus on edennyt pikkuhiljaa. Maalipinta alkaa olla myllytetty, sisätilat siistitty, ja kojelaudan kytkinpaneeli tuli vaihdettua siistimpään. Lämppärin hanakin tuli vaihdettua. Mankka on edelleen hakusessa, originaali-Grundigista yksi kanava on säröytynyt. Orkkis-Clarionin kun löytäis jostain taajuuskorjaimen kera, niin vot.
Auton kunnostus on edennyt pikkuhiljaa. Maalipinta alkaa olla myllytetty, sisätilat siistitty, ja kojelaudan kytkinpaneeli tuli vaihdettua siistimpään. Lämppärin hanakin tuli vaihdettua. Mankka on edelleen hakusessa, originaali-Grundigista yksi kanava on säröytynyt. Orkkis-Clarionin kun löytäis jostain taajuuskorjaimen kera, niin vot.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD museointi
Clarionit löytyy taajuuskorjaimineen.
Jos kiin.ota yhteyttä.
Jos kiin.ota yhteyttä.
Re: 900 CD museointi
Päivitetääs tämäkin, eli museoleima tuli ennen pääsiäistä.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD museointi
Onnea tapauksen johdosta! Samaa tietä koetetaan tulla oman CD:n kanssa