Pahin on tuo kuskin penkki. Siinä on vasemmalla puolella kuskin istuimen keinonahka rikki ja itse istuimen kankaat erittäin kuluneet ja likaiset (oikeaa adjektiiviä en viitsi käyttää)

Toinen ongelma on, että löytämäni ”varaosat kuskin penkkiin olivat nyt purun jälkeen myös aika ongelmaisia. Pikkureikiä, kulumia ja keinonahkoissa viiltoja? Vein nuo purkamani istuimien päälliset pesulaan ja sain sieltä tietysti odottamani vastauksen? ”Voipi olla, että osasta ei pesun jälkeen ole jäljellä kuin muistot”. Voitte siis arvata, että ensi viikon perjantaina voi pieni sauhu nousta, kun menen noita hakemaan.

Kolmas ongelma on takapenkin vasen sivuverhoilu. Sen etureunan tukipahvi on murtunut pahasti yläreunasta ja oletan, että joudun tuon askartelemaan uudeksi. Siis käsityötä on Ristolle tiedossa! En valita, enkä väitä, ettenkö ennakkoon tiennyt näiden ongelmien minua odottavan.
Minullahan oli silloin jo autoa hakiessa tiedossa, että kuskin puolen ovipahvissa oli varmaan vanhalla roikkalampulla poltettu reikä. Tuon ongelman olen nyt ohittanut toistaiseksi -75 mallin hyvin siisteillä ovipahveilla.
Olen nyt löytänyt vasemman oven -76 mallin ovipahvin. Valitettavasti sen pohjapahvissa on myös ongelmia? Siksi päätin tänään tutustua tuollaisen ovipahvin rakenteeseen? Tuon oven sivupahvi on mielenkiintoinen rakenteeltaan? Tuon pinnassa olevan keinonahan alta löytyi 3 mm:n pehmikkeenä kuitukangas. Pahvin yläreunan tueksi on laitettu 3 sentin kovalevylista. Lisäksi pinnassa on erilaisia stanssauksia? Tuo pinta on liimattu pohjapahviin kiinni noiden stanssien, oven vetimen, ikkunan nostimen ympäriltä kontaktiliimalla. Samoin noin 10 mm:n leveydeltä reunoilta ympäri pahvin. Tämän liimauksen jälkeen reunat on käännetty pahvin taakse ja nidottu 3 mm:n niiteillä. Siis jos tuollaisen sivupahvin haluat entisöidä, niin valmistaudu pieneen kironmenoon ja askarteluun! Heh heh!!!