Re: LeKen Saab 900i
Lähetetty: Ma Huhti 14, 2014 07:56
mä haluun kans tollaisen moottorin nosturin ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kojelaudan kun purin niin kahtelin että samanlaiset mittarin liittimet kuin tuossa vanhemmassa. Eikä tähän lucasia enää laiteta, trionicci odottelee hyllyllä asennusta.Mertmi kirjoitti:Mittariston tarviit tosta ässästä, kun Lucas -ruiskussa otetaan nopeustietokin huomioon... Mittariston muut sähköt ei sit välttämättä käykään siihen siun vanhempaan saappaaseen. Kannattaa tarkastaa että johdotus menee samalla tavalla. Ite varmaan nyppäisin koko kojelaudan kaikkineen jemmaan, jotta voi tarvittaessa räjäyttää/vaihtaa koko johtosarjan siltäosin.
Veikkaampa että se maali lohkon sisäpuolella on tiivistelakkaa eli reilusti laitettu, eli on sille koneelle jotain tehty joskus.LeKe96 kirjoitti:Tökitääs tätä vähä ylöspäin.
Foorumin kautta löytyi toiset takavalot ja oikeanvärinen takaluukku, jotka vaihtoivat omistajaa kätevästi vaihtokauppaperiaatteella, kimmoa:lle kiitokset!
Meinasin matkia oldskuulia törkeästi ja värjätä noi toiset takavalot kokonaan punaisiksi.![]()
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 243a89.jpg
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 8bb0a5.jpg
Eilen ässän konetta purkasin vapun kunniaksi, kun ei ollut rahaa bensaan saati kaljaan niin kökötin himassa ja purin mottia aikani kuluksi.![]()
Parit sankarit siinä alkuillasta jauhoivat paskaa ja kaivelivat nenää seuranani, Oli niistä välillä jotain apuakin. Ehkä.
Mutta niin eli, ensin purin kaiken "ylimääräisen" koneen ympäriltä, irroitin kytkimen työsylinterin (uusi lisättävä ostoslistalle) ja sitten ihmeteltiin miten laatikko irtoaa. Pultit irti ja nytkyttelyä, ei irronut aikansa kun ihmetteli huomattiin että vielä yksi pultti paikallaan. Sen jälkeen lähti kivasti.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... d3064f.jpg
Muuta kuvaa ei tästä vaiheesta oo kun kaverin puhelimella näppäämä.
Sitten vielä vauhtis irti niin sai koneen moottoripukkiin. Ensin täytyi pätkiä tosin kierretangosta pätkät joihin hitsasin toiseen päähän mutterit jotta sain pultit koneen kiinnittämiseksi, kun eihän meiltä tietenkään sopivan kokoisia pultteja löytynyt.
Koneen kun sain kiinni pukkiin niin jätkät lähti menemään ja mää jatkoin purkamista.
Kannenpurku meni nopeasti vanhasta muistista kun 8venasen kanssa tullut puljattua. On taidettu tohon turbomottiin tehdä joitain aikoja sitten kansiremppa, kun venakopan ja kannen välissä reippaasti tiivistemassaa ja kansipahvi melkeinpä kuin uusi, venoissakin näkyi vielä kun joku ne tussilla numeroinut.
Sitten vain lisää purkua, kunnes touhu stoppasi siihen ettei löydy 12-kulmaista hylsyä jolla olisi kiertokankien alapäissä olevat pultit avattua.Lohkoon jäi enää männät, kanget ja kampura. Täytyy hommata sellainen hylsy jostain että saa purettua loppuun.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 9ca7a9.jpg
Hoonausjälki pytyissä näkyy mutta myös selkeä porras tuntui sylinterin yläosassa, mitenkähän tuon kanssa alkaa etenemään? kevyt hooni, uudet m-renkaat ja kovaa ajoa vaan?
Täytyy tutkia vielä tarkemmin kunhan saa männätkin irroitettua että mitä tekee tuon kanssa. Aluksi meinasin vähemmän ajettua lohkoa, kun yksi halpa olisi tiedossa mutta sitten hiffasin että tässähän on alakertaakin rempattu kun 1. ja 2. pytyissä kakkoskoon männät ja 3. ja 4. pytyissä ykköskoon. Jännä ettei auton edellinen omistaja rempasta tiennyt kertoa.
Onko tuo normaalia että lohko sisäpuolelta väreissä vai edellinen aukoja vaan sutinut?![]()
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... c5cde7.jpg
Oli öljypohjaan jäänyt maalia kun päässyt lohkeilemaan isoina paloina irti mikä tuskin koneen ikää ainakaan pidentää...
Täytyy nyt pitää kiirettä noiden tasopintojen oikaisujen kanssa että kaveri kerkiää ennen lomia koululla tekemään eikä tarvitse koneistamolle viimeisiä rahoja kiikuttaa.
Seuraava päivitys varmaan sisältää kiroilua ja ihmettelyä lohkon suhteen ja jonkun hassun kuvan punaisista takavaloista, saas nähdä.
Kuvat näköjää vähä tummia, mikälie kameralla hätänä.