Sivu 8/15
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Heinä 25, 2018 06:37
Kirjoittaja Saab.96
patu kirjoitti:12h saa kevyesti menemään myllytyksessä
Vielä mattamustat kumimaalit takapuskurin "alaosaan".
Jos on oikein taitava ja nopea niin vain 12 tuntia
mulla menee yleensä viikon tai kahden illat ja viikonloput
mut olenkin noviisi näissä hommissa
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Heinä 25, 2018 09:14
Kirjoittaja VKe
Mitä se tarkoittaa kun jotkut tosiaan puhuu jostain pienestä myynti-fiksauksesta
Tuostahan tulee taas uusi auto !!
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Heinä 25, 2018 11:04
Kirjoittaja Saab.96
VKe kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa kun jotkut tosiaan puhuu jostain pienestä myynti-fiksauksesta
Tuostahan tulee taas uusi auto !!
Pakkohan sitä on yrittää sitä siistiä asiallisesti että kehtaa edes myydä
Nämä hommat oli tarkoitus joka tapauksessa tehdä, nyt ne vaan tehään sitten uuden omistajan iloksi
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Heinä 25, 2018 20:37
Kirjoittaja patu
Minulla yksi kaveri on samanlainen
Myi kerran veneestään perämoottorinsa pois, niin minun piti maalaa sille koppa uusiksi ja hommattiin uudet tarrat vielä kylkeen. Pari naarmua siellä täällä, mutta arvoa ei kyllä paljoa nostanut vs. maalit, tarvikkeet/työ/ja minulle maksoi vielä siitä. Toki moottorista tuli kuin uusi! Vähän samaa vikaa tässä farkussa
Entinen tyttöystäväni eli nykyinen vaimoni jaksaa aina minua muistuttaa siitä, kun saabejamme hinkkaan. "Näitä autoja ei sitten myydä".
Ei tietenkään
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: To Heinä 26, 2018 09:21
Kirjoittaja Saab.96
Onhan se niin ettei nyt tehtyjä töitä saa "lunastettua" millään tapaa, eikä niistä pääse edes nautimaan itse
kun myy auton heti perään.
Mutta ajattelen asiaa siltä kannalta että auto olisi helpompi myydä kun se on siistissä kunnossa, vaikka siitä ei enempää saisi kun vaastaavasta jossa lokasuojat ruosteessa. Lisäksi haluan uskoa hyvään karmaan, näin ainakaan ei tarvitse potea huonoa omatuntoa kun myy autoa
kun tekisi mieli pitää se itse (mutta ei ole varaa)
Kovista helteistä huolimatta jaksoin illalla vielä kiilloittaa Saabin katon. Ajoin ensin Flexipads keltaisella (Heavy cut) laikalla ja Farekla G3 tahnalla naarmuja pois lakasta ja sitten Felxipadsin mustalla (finishing) laikalla ja Dodo Lime Prime viimeistelyainella. Lopuksi vahasin katon Soft99 Fussolla (Black). Aikas kivan kiillon siai kattoon tällä työllä, vaikka menihän tuohonkin jo melkein kolme tuntia
Nyt on jäljellä enään loppuauton vahaus ja sitten pääsee siistimään sisätiloja.
Enemmän kuvia on nähtävillä mun omilla kotisivuilla ->
http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_08.html
Missä on myös auton kaikki tiedot esillä.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ti Elo 28, 2018 14:54
Kirjoittaja Saab.96
Käytin Saabin vielä katsastuksessa, siellä huomasivat pari pikkuvikaa: oik etujousi poikki, vas koiranluu väljä, oik taka aurauksen säätötanko väljä, rek kilven valo pimeä. Nämä kun vielä korjaan niin on auto tiptop kunnossa.
Tein talliin taas tilaa ja otin auton sisään ja nostin keulan pukkien päälle. Voitelin ja puhdistin kaikki pulttien kierteet kunnolla ja sitten irroitin
molemmat etuiskunvaimentimet ja vasemman koiranluun.
Iskunvaimentimet ovat hyvässä kunnossa ja niille riittää kunnon puhdistus, oikea etujousi oli tosiaan katkennut aivan selvästi.
Sitten irroitin vielä jouset iskunvaimentimista. Nyt odottelen vain uusia osia jotka olen jo tilannut.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Elo 29, 2018 09:16
Kirjoittaja tturku
Nyt kun tolpat on irti niin samalla kääntölaakerit uusiksi? Vai oliko ne jo hiljattain vaihdettu?
Käsittämättömän tarkkaa myyntifixausta kyllä! Respect!
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Elo 29, 2018 09:23
Kirjoittaja Saab.96
tturku kirjoitti:Nyt kun tolpat on irti niin samalla kääntölaakerit uusiksi? Vai oliko ne jo hiljattain vaihdettu?
Käsittämättömän tarkkaa myyntifixausta kyllä! Respect!
Kääntölaakerit ja ylälautaset on kuin uudet, veikkaan et ne on uusittu edellisen omistajan toimesta.. En näe syytä uusia niitä. Voitelen laakerit kuitenkin uudestaan vaseliimillä (pussiin sisään vaseliiniä mukaan ja imurilla tyhjiö) jotta ne kestävät pitkälle tulevaisuuteen. Nois laakeres ei uutena ihmeenpää voitelua ole...
Pitäähän se auton olla leimattu ja siinä kunnossa että se kehtaa myydä vaikka tutulle
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Elo 29, 2018 17:22
Kirjoittaja Saab.96
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Ke Elo 29, 2018 21:27
Kirjoittaja AZP
Ne laakerit aukeaa kun kevyesti talttameisselillä saumasta kampeaa. Pääsee tunkemaan laakerin täyteen rasvaa suoraan kuulille.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: To Elo 30, 2018 05:34
Kirjoittaja Saab.96
AZP kirjoitti:Ne laakerit aukeaa kun kevyesti talttameisselillä saumasta kampeaa. Pääsee tunkemaan laakerin täyteen rasvaa suoraan kuulille.
Hyvä vinkki! Kiitos.
Pitää tänään avata nuo vielä ja varmistaa että on huolella rasvaa sisällä...
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: To Elo 30, 2018 11:21
Kirjoittaja AZP
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: To Elo 30, 2018 14:55
Kirjoittaja Saab.96
AZP kirjoitti:Ne laakerit aukeaa kun kevyesti talttameisselillä saumasta kampeaa. Pääsee tunkemaan laakerin täyteen rasvaa suoraan kuulille.
Pakko hehkuttaa tätä vinkkiä vielä. Oli juuri niin helppoa kun kerroit ja ei siellä sisällä paljoa rasvaa ollut vaikka tosissani sitä sinne yritin saada. Nyt ON rasvaa. Ihmetyttää että miten kuivat ne alunperin on, niissä ei tehtaan jäljiltä rasvaa ole kun nimeksi. Nyt nämä laakerit kestää!
Senkin huomasin että kovin heikosti on pölyltä tms toi laakeri suojattu...
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Pe Elo 31, 2018 16:57
Kirjoittaja patu
Yhdet laakerit kannattaa pitää aina voideltuna varastossa. Jos sattuu sopiva remppa eteen niin saa vaihdettua toiset tilalle. Nyt sedanissani kestänyt voideltuna n.60tkm eikä vieläkään rohise.
Liikaa ei saa laittaa rasvaa sisään. Olen vielä ottanut sen metallisen renkaan pois ja kevyen pinnan sivaltanut siihen. Ainakin SKFssä on oltava tarkkana miten päin se rengas tulee. Yläkannen ja alapuolen rengas oli erilainen. Mikä orkkislaakerin valmistaja on? Olen suosinut SKFfää kun siinä ne pikku lippa. Joten varokaa halpoja kopioita
-05 vuosimallissa oli reuna suorana mitä muistelin meidän vanhasta autosta. -08 ja -10 oli jo pikku vesilippa, minkä pitäisi estää veden valuminen laakerille ilmeisesti
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Lähetetty: Pe Elo 31, 2018 17:02
Kirjoittaja Saab.96
patu kirjoitti:Yhdet laakerit kannattaa pitää aina voideltuna varastossa. Jos sattuu sopiva remppa eteen niin saa vaihdettua toiset tilalle. Nyt sedanissani kestänyt voideltuna n.60tkm eikä vieläkään rohise.
Hitsin hyvä idea