Nostellaanpas tätäkin. Uudet vanteet tuli tosiaan laitettua alle ja laittelin myös 5mm spacerit. Kivasti istuu alle ja omaan silmään ainakin sopivat autoon.
Nuo kun sain alle niin lähdin vähän ajelemaan ja kokeilemaan raapiiko kaariin ja pääsisi jälkikiristämään vielä. Takana molemmat puolet ottivat ihan pikkuisen niihin muovisiin sisälokareihin kiinni töyssyissä. Siinä sitten ajelin ja suunnittelin ratkaisua mitä teen niille.
Mutta koska mulla on kesäloma niin jatkettiin viime kesän perinnettä. Mummon päästin suojatien yli ja siitä liikkeelle lähtiessä kytkin poljin jäi lattiaan. Soitto sitten IF:in autoilijan apuun taas ja hinuria paikalle. Auto vietiin Lohjalle
merkkiliikkeen pihaan. Olettamus oli siinä vaiheessa, että kytkimen työsylinteri on väsähtänyt kun konehuoneessa ei ollut vuotoja. Kävin siinä PP-autolla kyselemässä huoltojonosta niin kuulemma menee heinäkuun loppupuoliskolle (tällöin oltiin kesäkuun loppuvaiheilla.) Facebookin "Saabistit"-ryhmässä kyselin suosituksia Lohjan lähettyvillä olevista korjausmahdollisuuksista. Hyviä vinkkejä sain korjauspaikasta ja mahdollisista vikakohteista.
Tässä alkoi jo helpottamaan olo, viikonlopuksi Tuskaan riehumaan ja sitten järkkäämään remppausta.
Tuli jo sovittua kytkinremontti Somerolla, jossa olisi osaamista ja työsylinteri valmiina. Tilailin kytkinsetin maptunilta, Biopowerin vakiokytkin aka Aeron kytkin.
Tästä alkoi sitten alamäki. En meinannut saada traileria sovittua käyttööni vaikka monesti soitin. Sieltä tuli sitten viestiä että ovat ulkomailla ja tiistaiksi tulevat Suomeen. No keskiviikoksi sovittiin trailerin vuokraus ja kaverin pakua aloin sitten kyselemään sille päivälle. Tämä kävi kaverille, saan pakun lainaan kun pääsee töistä kotiin.
Viikonloppu kaverin häissä vilahti siinä välissä ja toinen kaveri soitteli maanantaina, että hänellä on kolme työmaata tällä viikolla ja maanantai meni penkin alle kun isoimmalle jäi jotkut tarvikkeet tulematta ja joutuu tekemään loppuviikon pidempiä päiviä, koska ensi viikolla aloittaa loman. Siitä rupesin selvittämään sitten uutta vetoautoa. Päädyin vuokraamaan sellaisen 115€ tuli hinnaksi. Keskiviikko tuli, otettiin paku alle ja haettiin traileri. PP-autolle, SAAB trailerin eteen, rampit ja laudat paikoilleen. Vaijeria kun ruvettiin virittelemään auton nokkaan niin huomattiin, että vinssi on paskana. Ainoat työkalut mitä matkassa oli meisseli ja vaihtokärki sarja.
Vinssin koppa auki, sieltä oli akselin päästä mutteri, prikka ja rattaat irti sekä akseli vinossa. Sen verta saanut töissä pelata rattaiden/akselien kanssa, että tuon olisi osannut korjata jos olisi ollut aikaa ja työkaluja. Tatti otsassa soittoa trailerin vuokraajalle joka epäili, että se on edellisellä hajonnut kun vaijeri ei ollut kelattuna sisään vaan viritelty kärryn rakenteisiin. Vietiin kärry takaisin ja vuokrapaku myös. Ajattelin sitten, että ajelen auton sitten 3. Vaihteella Somerolle (+80km) vaikka väkisin.
Tämäkin suunnitelma haudattiin kun auto ei startannut. Ilmeisesti akku vetelee viimisiään, kun kerran meinasi lähteä ja muilla yrityksillä mittaristo pimeni ja mankan valot yms sammui. Varavirralla lähti heti. Siinä sitten auton käydessä pumppailin painelin kytkintä alas ja nostin aina lattiasta jalalla. Kaveria pyysin sitten kattomaan kytkimen letkua kun Fb:ssä neuvottiin, että se hinkkaantuu puhki ja vuotaa paineet. Siellä olikin sitten sellainen "neulanreikä", jota en yksin ollessani huomannut. Vähän meisselillä survaisin siihen niin sieltä rupesi tulemaan ihan kunnolla.
Eilen soitin PP-autolle, uusi letku ehtisi seuraavaksi päiväksi joten se tilattiin. Faijan kanssa hinattiin auto heidän pihaan oottelemaan remppaa. Uuden letkun hain tänään ja huomenna asentelen. Toivottavasti saan toimimaan, foorumilta olen jo opiskellut tuon kytkimen ilmaamisen.
Pitkä tekstiseinä, mutta tällästä tämä välillä on. Etanolirahaa tässä on nyt jäänyt tilille kun en ole ajellut, olen yrittänyt käyttää muihin alkoholeihin.
Loppuun pari kesäloma-muistoa