Projekti tonnari(t)
Täytyy tosiaan lähteä noista immusta ja lämpötila anturista liikkeelle. Kerran on aiemminkin mennyt immu rikki mutta silloin toimi kyllä aivan moitteetta muuten paitsi kulutti reipasta 20-30 litraa satasella. Bensanpaineen säätimessä tuskin vikaa, mutta tarkistetaan. Mietittiin josko olisi voinut tulla joku häiriö ruiskuboksiin?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
HuonostiTeePee kirjoitti: Voisiko se olla sitten tuo ruiskun lämpöanturi jonka takia seos menee rikkaalle? Mitä jos otan lämpötila anturilta johdon irti, miten koneen kuuluisi silloin käydä?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli piuha irti / lämpöanturi muuten pois pelistä, niin LH-jet ruisku olettaa koneen muistaakseni 20 asteen lämpöiseksi. Eli siis kylmänä käy huonosti (paitsi näin kesähelteillä...) ja lämmin kone käy rikkaalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
SE TOIMII!!!
Tai ainakin melkein. Testilenkki käytiin heittämässä tänään, vika oli lämpöanturissa. Muuten ihan ok mutta aina kun kierroksilta (oli sitten vähän tai vähän enemmän) päästää kaasun niin sammuu jos ei pidä kaasulla käynnissä. Startatessa tyhjäkäynti pysyy normaalina.
No niin ja sitten ajokokemukset: Tällä hetkellä ahtoja vain 0,4bar mutta liikkuu jo niillä todella ripeästi
sataseen kiihtyy erittäin pirteästä ja vielä sen jälkeenkin tuntuu liimaavan penkkiin. Säädöt ei todellakaan vielä kohdillaan... turbopotku tulee vasta 5000rpm:n jälkeen. Tuossa ensimmäistä lenkkiä ajettaessa vähän annoin monoa ja jouduin sitten pysähtymään liikennevaloihin. Katsoin peruutuspeiliin niin POLIISI takana
Mulla kun ei tuossa autossa toimi vasen takavalo, sivuvilkku roikkuu johdon päässä, molemmat etuvilkut puuttuu, molemmat sivupeilit puuttuu, jarrut lähes mitättömät ja edessä ei ole kilpeä kiinni. Olin AIVAN VARMA että nyt tulee sakot. Lähdin rauhassa valoista liikkeelle ja seuraavassa risteyksessä ryhmityin oikealle ja vilkku päälle ---> etuvilkkua kun ei ole niin vilkku vilkkuu todella nopeasti. Ajattelin että nyt viimeistään ne pysäyttää mutta EI
Ne päättikin jatkaa suoraan. Huhhuh hyvä säkä kerrankin!
Nyt olis vielä tekemistä että saataisiin pakosarjaa muokattua niin että turbo tulisi ylemmäs ja öljynpaluuputki täytyy rakentaa uudestaan ja tiivistää tälläkertaa kunnolla.
Tulee hieman kiirus kun viikonloppuna tulee koneremontin tarpeessa oleva tonnari pihaan. Piti ostaa kun halvalla sai
Laitan tänne kuvia siitä sitten kun se on enempi ajankohtaista. Tämmöstä tänään.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tai ainakin melkein. Testilenkki käytiin heittämässä tänään, vika oli lämpöanturissa. Muuten ihan ok mutta aina kun kierroksilta (oli sitten vähän tai vähän enemmän) päästää kaasun niin sammuu jos ei pidä kaasulla käynnissä. Startatessa tyhjäkäynti pysyy normaalina.
No niin ja sitten ajokokemukset: Tällä hetkellä ahtoja vain 0,4bar mutta liikkuu jo niillä todella ripeästi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nyt olis vielä tekemistä että saataisiin pakosarjaa muokattua niin että turbo tulisi ylemmäs ja öljynpaluuputki täytyy rakentaa uudestaan ja tiivistää tälläkertaa kunnolla.
Tulee hieman kiirus kun viikonloppuna tulee koneremontin tarpeessa oleva tonnari pihaan. Piti ostaa kun halvalla sai
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Ilmavuoto dumpin läpi olisi voinut olla ongelma myös. Kuten myös mikä tahansa muu vuotava kohta/liitos immun jälkeen.
Mutta tuohon sammuiluun on syynä melko varmasti tuo dumppi. Juuri tuollaisia ongelmia se aiheuttaa kun vetää todella rikkaalle päästettäessä kaasusta. Eli jos dumppi on siis väärin säädetty (=liian löysällä).
(eikö se niin ollut että vetää rikkaalle ja dumppi on liian löysä?)
Mutta tuohon sammuiluun on syynä melko varmasti tuo dumppi. Juuri tuollaisia ongelmia se aiheuttaa kun vetää todella rikkaalle päästettäessä kaasusta. Eli jos dumppi on siis väärin säädetty (=liian löysällä).
(eikö se niin ollut että vetää rikkaalle ja dumppi on liian löysä?)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Tällaista kirjoittelit toisessa topicissa aattelin et jos sulla on dumppi kiinni tonnarissa..Toimiihan se IMMunkin kanssa eikä mitään kummempia ongelmia, kunhan ei paina kytkintä silloin kun ahtoputkessa on vielä ahtoja. Tällöin moottori sammuu. Eli käytännössä pysäyttäminen kiihdytyksen jälkeen tapahtuu päästämällä kaasu ja odottamalla sekunnin-pari että ahdot laskee, sitten voidaan painaa kytkintä niin auto ei sammu. Näin ainakin mulla...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Joo kyll se sihisee nyttekkin, vaikka dumppi ei edes aukea noilla ahdoilla vielä. Mistä johtuu että ei ahda kuin 0,4bar vaikka on apc boksi kytkettynä? Kaverin autossa sama boksi antaa 1,2bar. Kokeilin irrottaa W-letkun ja silti vain 0,4bar.
En usko että se olis dumpista kiinni se ettei pysy käynnissä kun aina ennen on pysynyt hyvin, mutta nyt yhtäkkiä ei.
En usko että se olis dumpista kiinni se ettei pysy käynnissä kun aina ennen on pysynyt hyvin, mutta nyt yhtäkkiä ei.