Projekti tonnari(t)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lukittu
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Täytyy tosiaan lähteä noista immusta ja lämpötila anturista liikkeelle. Kerran on aiemminkin mennyt immu rikki mutta silloin toimi kyllä aivan moitteetta muuten paitsi kulutti reipasta 20-30 litraa satasella. Bensanpaineen säätimessä tuskin vikaa, mutta tarkistetaan. Mietittiin josko olisi voinut tulla joku häiriö ruiskuboksiin?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vika ei ollut immussa. Seuraavaksi lämpöanturin kimppuun...
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

katoppa kaasuläppäanturin asento. ja ahtoletkun onko täysin tiiviit
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kaasuläpänasento anturi on kunnossa ja ahtoputkissa ei ole vuotoja. Samoin kaikki alipaineletkut ovat kiinni. Voisiko se olla sitten tuo ruiskun lämpöanturi jonka takia seos menee rikkaalle? Mitä jos otan lämpötila anturilta johdon irti, miten koneen kuuluisi silloin käydä?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

TeePee kirjoitti: Voisiko se olla sitten tuo ruiskun lämpöanturi jonka takia seos menee rikkaalle? Mitä jos otan lämpötila anturilta johdon irti, miten koneen kuuluisi silloin käydä?
Huonosti :)
Eli piuha irti / lämpöanturi muuten pois pelistä, niin LH-jet ruisku olettaa koneen muistaakseni 20 asteen lämpöiseksi. Eli siis kylmänä käy huonosti (paitsi näin kesähelteillä...) ja lämmin kone käy rikkaalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Selevä! Täytyy jaksaa vaihtaa tänään se lämpöanturi.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

SE TOIMII!!! :D


Tai ainakin melkein. Testilenkki käytiin heittämässä tänään, vika oli lämpöanturissa. Muuten ihan ok mutta aina kun kierroksilta (oli sitten vähän tai vähän enemmän) päästää kaasun niin sammuu jos ei pidä kaasulla käynnissä. Startatessa tyhjäkäynti pysyy normaalina.

No niin ja sitten ajokokemukset: Tällä hetkellä ahtoja vain 0,4bar mutta liikkuu jo niillä todella ripeästi :) sataseen kiihtyy erittäin pirteästä ja vielä sen jälkeenkin tuntuu liimaavan penkkiin. Säädöt ei todellakaan vielä kohdillaan... turbopotku tulee vasta 5000rpm:n jälkeen. Tuossa ensimmäistä lenkkiä ajettaessa vähän annoin monoa ja jouduin sitten pysähtymään liikennevaloihin. Katsoin peruutuspeiliin niin POLIISI takana :D :D :D Mulla kun ei tuossa autossa toimi vasen takavalo, sivuvilkku roikkuu johdon päässä, molemmat etuvilkut puuttuu, molemmat sivupeilit puuttuu, jarrut lähes mitättömät ja edessä ei ole kilpeä kiinni. Olin AIVAN VARMA että nyt tulee sakot. Lähdin rauhassa valoista liikkeelle ja seuraavassa risteyksessä ryhmityin oikealle ja vilkku päälle ---> etuvilkkua kun ei ole niin vilkku vilkkuu todella nopeasti. Ajattelin että nyt viimeistään ne pysäyttää mutta EI :P Ne päättikin jatkaa suoraan. Huhhuh hyvä säkä kerrankin!

Nyt olis vielä tekemistä että saataisiin pakosarjaa muokattua niin että turbo tulisi ylemmäs ja öljynpaluuputki täytyy rakentaa uudestaan ja tiivistää tälläkertaa kunnolla.

Tulee hieman kiirus kun viikonloppuna tulee koneremontin tarpeessa oleva tonnari pihaan. Piti ostaa kun halvalla sai :wink: Laitan tänne kuvia siitä sitten kun se on enempi ajankohtaista. Tämmöstä tänään.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

onkos sulla se dumppi sielä paikoillaan josta toisessa topicissa kerroit..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Dumppi on kiinni. Miten niin?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ilmavuoto dumpin läpi olisi voinut olla ongelma myös. Kuten myös mikä tahansa muu vuotava kohta/liitos immun jälkeen.

Mutta tuohon sammuiluun on syynä melko varmasti tuo dumppi. Juuri tuollaisia ongelmia se aiheuttaa kun vetää todella rikkaalle päästettäessä kaasusta. Eli jos dumppi on siis väärin säädetty (=liian löysällä).
(eikö se niin ollut että vetää rikkaalle ja dumppi on liian löysä?)
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Toimiihan se IMMunkin kanssa eikä mitään kummempia ongelmia, kunhan ei paina kytkintä silloin kun ahtoputkessa on vielä ahtoja. Tällöin moottori sammuu. Eli käytännössä pysäyttäminen kiihdytyksen jälkeen tapahtuu päästämällä kaasu ja odottamalla sekunnin-pari että ahdot laskee, sitten voidaan painaa kytkintä niin auto ei sammu. Näin ainakin mulla...
Tällaista kirjoittelit toisessa topicissa aattelin et jos sulla on dumppi kiinni tonnarissa.. :roll:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Niin niin niin.... siis tottakai silloin sammuu jos ahdoilta painaa kytkimen pohjaan mutta siis tämä kadottaa tyhjäkäynnin ja sammuu vaikka vain vähän koskisi kaasuun että kierrokset hörähtää.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Irroita dumppi ja tulppaa sen reikä ja kokeile..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Luulis sen "vaparillakin" sihisevän :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Joo kyll se sihisee nyttekkin, vaikka dumppi ei edes aukea noilla ahdoilla vielä. Mistä johtuu että ei ahda kuin 0,4bar vaikka on apc boksi kytkettynä? Kaverin autossa sama boksi antaa 1,2bar. Kokeilin irrottaa W-letkun ja silti vain 0,4bar.

En usko että se olis dumpista kiinni se ettei pysy käynnissä kun aina ennen on pysynyt hyvin, mutta nyt yhtäkkiä ei.
Lukittu