Sivu 78/90
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Ma Syys 28, 2020 19:49
Kirjoittaja mestari
onnea nyt ja siunausta museoinnin johdosta.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Ma Syys 28, 2020 21:05
Kirjoittaja Tobbana
Mertmi kirjoitti: ↑La Syys 26, 2020 20:55
Huohotuksesta tulevat höyryt saattavat liuottaa butyylimassaa. Tuollahan voi bensiinihöyryäkin olla. Tiiviste saisi kestää öljyä ja bensaa minun mielestäni. Tiivisteenä voisi menestyä joku kuitupitoinen tavara, ihan jopa hamppunaru tms? Tuohon lienee hiukan hankalaa keksiä kumitiivistettä? Ellei sitten adapterissa olisi o-renkaalle ura.
Aika näyttää. Tuo kohta on minun mielestä aika turvassa kaikelta ylimääräiseltä.
O-rengasta mietin pitkään, mutta adapterin ja putsarin välinen rako ei ole vakio, joten sen sitten hylkäsin lopulta. Voi olla, ettei prässitekniikka ole ollut mitenkään millin tarkkaa, kun tuossa on hitsauksiakin. Joten en ottanut myöskään riskiä ja tehnyt ylitiukkaa tuosta sovituksesta.
-Sami
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Ke Syys 30, 2020 18:48
Kirjoittaja ristos
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: To Loka 01, 2020 19:12
Kirjoittaja ristos
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: To Loka 01, 2020 19:33
Kirjoittaja nalleolut
Eli jätit sen kolmitie alipaineventtiilihässäkänkin paikoilleen?
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: To Loka 01, 2020 20:10
Kirjoittaja ristos
Lienet katsellut valikoiden homman etenemistä? Ei tuolla kolmtie- alipaineventtiilillä ole mitään tekoa käsiryypyllisen kaasarin kanssa.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: To Loka 01, 2020 21:01
Kirjoittaja viggen
Yksi pohjois Ruottalainen, nauroi tuolle käsiryyppy nimelle, kun osasi Suomeakin jonkin verran, kun ei oikein suorana käännöksenä ole toimiva, samoin kuin sanonta hyvin pyyhkii.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: To Loka 01, 2020 22:20
Kirjoittaja saamu
Tämä ja yksi toinen ketju on sellaisia, joita käyn säännöllisesti lukemassa. Hyvää tekemistä ja tekstiä.
Mainitsit, että ilmanputsarin ja kannen väliin jää vajaa sentti. Onko se siis tosiaan konepellin ja putsarin väli vai kiinnitysraudan ja putsarin väli? Mikä siinä oli se kriittinen kohta. Jäin vain lukiessani miettimään, että jos tulee nuin lähelle konepeltiä, niin löysääkö moottorintuet sen verran, että kolhii konepeltiä sisäpuolelta?
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 04:56
Kirjoittaja nalleolut
jäin vaan miettimään mistä ja mihin letkut muutoksen jälkeen..
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 08:11
Kirjoittaja mestari
normaalisti kaasarista jakajaan kuten 1 kurkku versiossakin
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 08:22
Kirjoittaja ristos
”saamu” kyseli? Olen kirjoittanut tuonne tekstiin epätarkasti, kun olen puhunut putsarin kannen Ja konepellin välisestä erosta! Oikeasti pitää puhua konepellin kannatinraudan ja putsarin välisestä erosta!!! Kiitos tarkkaavaisuudesta, korjaan tekstin tuonne edelliseen juttuun.
Tuo väli on tarkalla ja sitä on kovasti Samin kanssa, miten tuossa onnistutaan? Taisimme kuitenkin onnistua!?
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 08:25
Kirjoittaja ristos
Juuri noin, kun ”mestari” kirjoitti! Nuo muutokset näkyvät kyllä noista kuvista. Otin jäähdystysketjusta tuon kolmitieventtiilin pois ja tilalle löytyi Motonetistä suora jatkomuhvi, joka toimii tässä erinomaisesti!
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 08:39
Kirjoittaja Mertmi
ristos kirjoitti: ↑To Loka 01, 2020 19:12
Nyt SOLEX on vaihtunut DGV Weberiin!
Kuivakokeilu adabteria varten työstetty ilmanputsarin pohja paikalleen ja sitten kansi paikalleen!
Sitten onkin konepellin kiinnilaitto, mahtuuko kansi kiinni? Kyllä vain mahtui!
Kiitos Sami, hienosti mitoitettu!!! Oman ”sinitarrapallo”-mittarilla mitattuna kannen ja putsarin väliin jää vajaa sentti! Oikein hyvä!
Lyhensin lainausta olennaiseen.
Hei, loistavaa että sait osat sopimaan. Pakko kuitenkin kommentoida tätä välystä konepeltiin. Moottori voi hypätä kumeissaan enemmän kuin vajaan sentin, esim. töyssyssä ja esim. Og900:ssa joskus osui virranjakaja konepeltiin löysillä moottorin kannakkeilla pelkästään vedätyksessä. Olisi perinjuurin harmillista, jos konepeltiin tulee lommo alhaaltapäin.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 08:45
Kirjoittaja ristos
Ei se mielestäni missään tilanteessa konepeltiin mitään jälkiä jätä? Inhottavintahan lienee se kilkatus jos kaksi rautaa sattuu toisiinsa. Mutta tähän saan varmasti vastauksen viikonvaihteen aikana, kun saan auton liikkeelle?
Taitaa käydä tänään niin, että ”pakolliset siivoustehtävät” hieman häiritsevät ”hyviä harrastuksia”. Siksi homma taitaakin jatkua vasta huomenna.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 09:28
Kirjoittaja Mertmi
Puusilmäni ei lukeneet jo aiempia kommentteja, eli meteliä ja maalin vauriota se voikin tehdä sille putsarin kannelle. No, siitähän se kokeilemalla selviää.