Noniin, edellisen viestin ongelmat tuli tänään selvitettyä melko perusteellisesti. Kyllästyin nimittäin radiottoman auton tuomaan huonoon itsetuntoon (onhan se ny melko noloa että noin yksinkertaisesta autosta on radio pimeänä enkä osaa sitä korjata käden käänteessä), ja ryhdyin hommiin.
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-jArTLnhchYU/UFInp0Nf_FI/AAAAAAAAAx4/QoH1KG9Pv20/s640/IMAG0717.jpg)
Tässä vaiheessa rupesi tulemaan vastaan kaikkea enemmän ja vähemmän yllättävää.
Ensinnäkin syy siihen miksi moottorin melu kantautuu niin tehokkaasti sisälle:
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-oad3fpr-1Qg/UFInp6JP1-I/AAAAAAAAAx0/GK9fKLn4Gwg/s640/IMAG0716.jpg)
+
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-buHu16leweo/UFIoIkJEmjI/AAAAAAAAAyk/Ts46Q4JYMro/s640/IMAG0728.jpg)
Eli molempiin lokasuojiin tuollaiset arviolta sentin reiät + vaihteensiirron läpiviennin ympärillä tyhjää vähintäänkin riittävästi. Kun sain radion toimimaan, niin kyllähän kuului komeasti konehuoneeseen vaikka oli ovet ja ikkunat kiinni ja volyymi melko matalalla.
Noh, ei tämä vielä mitään. Kytkinpolkimen ja kuskin oven välimaastosta löytyi tällainen pikku systeemi:
![Kuva](https://lh6.googleusercontent.com/-_cbdX6bdjuM/UFInp8Q0gmI/AAAAAAAAAx8/m8ayFnrGOjA/s640/IMAG0721.jpg)
Huoltokirjassa on maininta suurin piirtein näillä sanoilla: "Hälytin poistettu toiminnasta, söi akkua." Konehuoneen reunoilla risteilevät johdot on kyllä tullut bongattua mutta en tiennyt että tällainen "Build Your First Alarm"-kittikin kuului mukaan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ihmekös tuo että kytkinjalalle oli niin heikontuntuisesti tilaa... Luulin että satkussa kuuluukin olla kuskin puolella jalkatilassa tuollainen pullistuma.
Noh, tässä vaiheessa aloin sitten selvittelemään johtoja kojelaudasta jotta saisin ainakin radion takaisin, nyt kun kerran oli johtoakin vähintään kotitarpeiksi + pari sulaketta, olin siis varautunut vetämään radiolle uuden johdon akulta, ja sisävalaistuksen palauttamaan sitten joskus. Noh, kävin kuitenkin vielä varmuuden vuoksi sulakerasian uudestaan läpi, ja nyt ensimmäistä kertaa kannen luettelossa kävi silmään numero 28, englanninkieliseltä selitykseltään interior light. ant. Meinasin että ei tämä voi näin helppoa olla, nappasin sulakkeen irti ja sehän oli kuin olikin sanonut sopimuksen irti.
Tässä vaiheessa palautui elävänä mieleen muutaman viikonlopun takaiset tapahtumat, kun tavaratilan valoa ropatessani kuului "naks" ja valo sammui, pysyvästi. Siitä lähtien olivat myös muu sisävalaistus ja radio pysyneet pimeänä. Ny epäuskoisena takakontista uusi 15A-sulake paikalleen, ja ensin kääntö sisävalaistuksen kytkimestä, ja kas kummaa, kattoon syttyi kaksi valoa. Entistäkin epäuskoisempana radion johtoadapterit kiinni, johto radioon kiinni ja sieltähän rupesi kuulumaan vinkunaa. Virta-avain radioasentoon, ja radion kommentti oli "H E L L O"
Tässä vaiheessa illan tehtävä oli siis jo suoritettu, mutta en pientä hetkeäkään harkinnut hälytinspagetin jättämistä jalkatilaan. Siispä seurasi johtojen irroittelua ja sisätiloihin vetämistä lokasuojista ja konepellin takareunan luota.
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-VFIFr_pAmF0/UFIoIlTMoeI/AAAAAAAAAyo/C6d7LGUZ8x0/s640/IMAG0736.jpg)
Tällainenkin mestariteos löytyi...
Ja lopputuloksena toimiva radio ja sisävalaistus (pl. takakontin valo kun en jaksanut ruveta sitä ropaamaan kun kytkimessä on jotain mätää), enemmän jalkatilaa kuskille sekä tämä:
Tässä tulevana viikonloppuna pitää jatkaa sisäsiivouksella ja pesulla, pienellä seossäädöllä, ryyppyvaijerin sisäänvedolla sekä mittarivalaistuksen patenttikorjauksella.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Pikaedit: niin ja pitää keksiä jotain tuketta noihin reikiin. Mitä lie niissä alunperin on, jonkinlaiset kumit olettaisin..
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)