235/30Raser kirjoitti:20" vanteet, minkä kokoinen rengas noissa on ollut viirussa päällä?Judetsuu kirjoitti:Totta, totta Justiin sain itelleni sovitettua 20x8,5" et 40 oz:it, hyvin tuntuis mahtuvan. Olleet aikasemmin viirussa.
Saab 9-5 Aero MY05 *Siirtynyt uudelle omistajalle*
Re: Saab 9-5 Aero MY05
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Siinäpä olisi vanteet alla. Renkaiksi LingLongit koossa 225/35 ja 235/35. Perfect fitment aikalailla, takana ei mahtuisi enää isompi mihinkään suuntaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Hitto kun hyvä fitment! Mitkä oli vanteen mitat?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Edessä 8.5x19'' ET42, takana 9.5x19'' ET40.Saab.96 kirjoitti:Hitto kun hyvä fitment! Mitkä oli vanteen mitat?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:49
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Noi oli ihan hauskat niin kauan kuin kestivät - laitoin itse kiinni heinäkuussä '14 ja nyt toukokuussa '15 ne on haalistuneet niin ettei värejä juurikaan tunnista. Toinen heikkois noissa oli etteivät tahtoneet pysyä paikoillaan eli logo alkoi pyöriä pikkuhiljaa - ilmeisesti tärinästä- eri asentoon ja niitä sai sitten säätää aina välillä. Kannattanee seuraavaksi tilata useampi satsi ja avata ne sekä liimata logo-filmi jotenkin kiinni valon sisällä olevaan muoviseen kehykseensä. Miten on pelanneet teillä muilla, jotka asentelitte?JP_Vette kirjoitti:http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-LED-Car-d ... 3a88898dfd
#5943, Hyvinkää
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Itellä jäi ylimääräseks 9-3:sta 20" 8,5" et35 olevat ja kokeilin farkku viiruun niitä kun sellasen -06 mallisen aeron hommasin kumit on 225/30 ja muute menee loistavasti mutta harmillisesti ei kestä painoa yhtään kun raapii takaata kaaren takaosaan kun painoa tulee.
Olen yrittänyt keksiä ratkaisua millä saisin nuo sopimaan olis aika passeli setti muuten
http://i1354.photobucket.com/albums/q69 ... 2hjv3h.jpg
Olen yrittänyt keksiä ratkaisua millä saisin nuo sopimaan olis aika passeli setti muuten
http://i1354.photobucket.com/albums/q69 ... 2hjv3h.jpg
9-3 Tids -08
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Hyvinhän nuo tuohon käy, mutta ei taida olla mitään järkevää ratkaisua ET:n suurentamiseksi. Itsellä oli edelliset mustat Monacot juurikin 8,5'' leveät ja ET35 ja menivät lukujen takia vaihtoon.
Oma femma saamassa uutta puskurin jatkoksi kunhan pääsee taas tallille ropeltamaan.
Oma femma saamassa uutta puskurin jatkoksi kunhan pääsee taas tallille ropeltamaan.
avaittinen kirjoitti:Itellä jäi ylimääräseks 9-3:sta 20" 8,5" et35 olevat ja kokeilin farkku viiruun niitä kun sellasen -06 mallisen aeron hommasin kumit on 225/30 ja muute menee loistavasti mutta harmillisesti ei kestä painoa yhtään kun raapii takaata kaaren takaosaan kun painoa tulee.
Olen yrittänyt keksiä ratkaisua millä saisin nuo sopimaan olis aika passeli setti muuten
http://i1354.photobucket.com/albums/q69 ... 2hjv3h.jpg
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Päivitelläänhän kesän jälkeen femman uudistuksia ja kokemuksia.
Kesän aikana tuli tehtyä reissu Ruotsin puolelle. Laivalla Tukholmaan, siitä Jönköpingiin yöksi. Sieltä sitten pariksi yöksi Göteborgiin ja Lisebergin huvipuistoon . Takaisin tultiin "järvien" välistä trollhättänin kautta ja oltiin vielä yksi yö Tukholmassa ennen laivaa takaisin Suomeen. Auto pelasi niinkuin pitikin ja kilometrejä kertyi koko reissulla 2500km. Käytiin myös ihmettelemässä (ja kuvaamassa -kylttiä) "tyhjää" tehdasta Trollhättanissa. Göteborgissa tuli peruuteltua parkkitalostakin 4-kerrosta alaspäin, kun ei suostunut etuperin tulemaan pois ilman, että olisi raapinut kiinni. Muutenkin ruotsin hidasteet on kyllä korkeampia/jyrkempiä kuin täällä kotimaassa.
Kesän viimeinen reissu vielä pikaiseen Helsinkiin. Sattuipa samaan parkkihalliin joku merkkiystäväkin.
Ensimmäinen tarkoituksella otettu kuva lipasta, vaikka se autossa on kerennyt koko kesän olemaankin. Matala tuli ilman heinikkoakin..
Uusi takaikkunan lippa sekä naapurimaan lipulla varustetut merkit saapuivat kuukauden odottelun jälkeen Valko-Venäjältä. Hyvin istuu ainakin omasta mielestäni.
Talvirenkaat alle ja katsastukseen pienimuotoisen huollon jälkeen. Nyt saa taas vuoden päästellä.
Kesän aikana tuli tehtyä reissu Ruotsin puolelle. Laivalla Tukholmaan, siitä Jönköpingiin yöksi. Sieltä sitten pariksi yöksi Göteborgiin ja Lisebergin huvipuistoon . Takaisin tultiin "järvien" välistä trollhättänin kautta ja oltiin vielä yksi yö Tukholmassa ennen laivaa takaisin Suomeen. Auto pelasi niinkuin pitikin ja kilometrejä kertyi koko reissulla 2500km. Käytiin myös ihmettelemässä (ja kuvaamassa -kylttiä) "tyhjää" tehdasta Trollhättanissa. Göteborgissa tuli peruuteltua parkkitalostakin 4-kerrosta alaspäin, kun ei suostunut etuperin tulemaan pois ilman, että olisi raapinut kiinni. Muutenkin ruotsin hidasteet on kyllä korkeampia/jyrkempiä kuin täällä kotimaassa.
Kesän viimeinen reissu vielä pikaiseen Helsinkiin. Sattuipa samaan parkkihalliin joku merkkiystäväkin.
Ensimmäinen tarkoituksella otettu kuva lipasta, vaikka se autossa on kerennyt koko kesän olemaankin. Matala tuli ilman heinikkoakin..
Uusi takaikkunan lippa sekä naapurimaan lipulla varustetut merkit saapuivat kuukauden odottelun jälkeen Valko-Venäjältä. Hyvin istuu ainakin omasta mielestäni.
Talvirenkaat alle ja katsastukseen pienimuotoisen huollon jälkeen. Nyt saa taas vuoden päästellä.
Re: Saab 9-5 Aero MY05
saakos tolla setillä saabista pomppivan?
Hienoa että näitä rakennellaan!
Hienoa että näitä rakennellaan!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Kyllähän tällä sellainen "pomppiva" pitäisi saada, elikkäs koppiin tulee säädöt.
tturku kirjoitti:saakos tolla setillä saabista pomppivan?
Hienoa että näitä rakennellaan!
Re: Saab 9-5 Aero MY05
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Haha, siinähän sitä oiskin Jos nyt alkuun kuitenkin sais matalaks...
Pussitkin lähtenyt eilen liikkeelle, joten vielä puuttuisi ohjaus ja painemittarit/anturit.
Pussitkin lähtenyt eilen liikkeelle, joten vielä puuttuisi ohjaus ja painemittarit/anturit.
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Oijoi! On kyllä komea! Joskus syksyllä muistelen Jyväskylässä päin nähneeni nopean vilauksen ja hyvältä näytti silloinkin
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Saab 9-5 Aero MY05
Alkaa olemaan osat koossa. Pikkuhiljaa päivitellään edistymistä tänne. Alkajaisiksi varmaan suunniteltava sähköjä sekä ilmalinjoja, kun itse pussien asennuksen olisi melkein onnistuttava kohtalaisessa ajassa auton ollessa lähes jatkuvasti liikenteessä.