Sivu 9/12

Re: 95 aero

Lähetetty: La Heinä 26, 2014 14:39
Kirjoittaja jmaatta
Tottakai se lovi pitää olla mutta tuota reikää ei.

Re: 95 aero

Lähetetty: La Heinä 26, 2014 16:15
Kirjoittaja Joukku
Juu olen huomannut noiden pukkien suunnat ja pulttien paikat.

Tuon palan vois tosiaan koneistaa, eipä käynyt itsellä mielessä. Ei kait siitä mitään haittaakaan ole.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: La Heinä 26, 2014 19:41
Kirjoittaja Spol
Aa siis tuo"likakökkö" onkin reikä? Luulin että epäilit tuon loven kuuluvuutta tuonne :lol:

Re: 95 aero

Lähetetty: Su Heinä 27, 2014 11:37
Kirjoittaja pvdriver
Ei taida suurta seksuaalista merkitystä tuolla reiällä olla, ei se nokka sieltä minnekkään karkaa.

Re: 95 aero

Lähetetty: Su Heinä 27, 2014 13:03
Kirjoittaja Joukku
Se likakökkö on halkeama / murtuma. Vähän samanlainen mitä mulla on kampuran laakereissa, eli pieni kappale pois.

Suurin huoli tuon kanssa on, että siitä murtuu isompi kappale ajossa ja aiheuttaa tuhoja. Siksipä ajattelin kairauttaa jmaatan ohjeistuksen mukaan tuon pois laajentaen öljyreikää.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: Ma Heinä 28, 2014 13:05
Kirjoittaja Joukku
Laittelin nokkapyörät paikalleen ja jako näkyi pysyvän hyvänä. Venttiilikoppaan nakkasin tiivisteen ja vahingossa wis:stä avautui tällainen kuva kun kopan momentteja haeskelin:

Kuva

Nuo päittäislaakeriluiskat numerolla kaksi.. En minä niitä noin laittanut että niillä vain toisen puolen runkolaakeriluiska pakotetaan molemmilta sivuilta. Mulla ne meni siten, että toinen luiska on alhaalla kuten kuvassa ja toinen sen päällä vastaavassa kohdassa.

Menikö taas avaushommiksi??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: Ma Heinä 28, 2014 13:32
Kirjoittaja Saab9-5 270hp
Varmaks en sano, mut vahvatunne et avaushommiks meni.

Re: 95 aero

Lähetetty: Ma Heinä 28, 2014 13:48
Kirjoittaja Joukku
Näin muistelen nyt jälkikäteen itsekin.. Mahtava juttu, siperia opettaa!

Tässä oltiin menossa:

Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: Ma Heinä 28, 2014 15:19
Kirjoittaja Joukku
Yllättävän kivuton rasti;

Vauhtipyörä irti, kone grilliin ja ympäri. Öljypohja irti, 2 ja 3 sylinterin välinen laakeripukki pois, lyödään välykset pois hihnapyörän suunnalta sisään, laakeria uittamaan samalla nätisti konetta pyörittäen. Pukki takas, pinnat siistiksi, öljypohja takas ja illaks miettimään mitä muuta tuli tehtyä väärin..

En käsitä miten laitoin sen laakerin niin väärin ekalla kerralla!? Eihän siinä pukissa ollut edes uria sille..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: Ti Heinä 29, 2014 20:10
Kirjoittaja Joukku
Projekti apurunko paikalleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Samaan tahtiin asentui paikalleen ohjaushärpättimet ja syyläri. Öljynlauhduttimen putsasin vanhoista öljyistä ja ujosti huuhtelin puhtaalla öljyllä.

Kuva

Kuva

Kasailin siitä sitten seuraavaksi uuden huohotuspaketin alulle.

Kuva

Pakosarjasta löytyi kikeliskokkelis turbon laipalta.

Kuva

Kuva

Menee sarjaan; seuraa tätä ja vaihda kun aika on oikea..

Moottori sai kyljelleen vesipumpun ja rautahärpättimiä jos jonkinlaisia. Turbon laitoin paikalleen ja kytkin piiiiiitkän pähkäilyn jälkeen linjat. Meni hetki että ymmärsi miten ne piti asentaa. Vesiletkua ja sytkäkasettia lensi paikalleen ja lopulta olin siinä tilanteessa, ettei muuta enää kannattanut asentaa motin ollessa ulkona. Huomenna sitten vaihdeloova sisään hollille, moottori perään, naitetaan yhteen ja niputetaan sähköt letkut ja muut perkeleet ja savua!! Ja ei vielä tänä viikonloppuna niin ensi viikonloppuna toivottavasti viimeistään!

Kuva

Kuva

Ja sitten pitää vähän aruutella, mikä ihmeen kumma tämä on!? Meneekö tämä jonnekkin käyttöhihnan laidalle? En vain löydä tälle sopivaa paikkaa..

Kuva

Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: Ti Heinä 29, 2014 20:35
Kirjoittaja Joukku
Kaamiasti kirjotusvirheitä eikä tapatalkilla voi korjata. Kokeilkaa saada selvän.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: Ti Heinä 29, 2014 20:48
Kirjoittaja pvdriver
jakopäänkopan pulttien alle kampiakselin korkeudelle vasemmalle puolelle, tarkka paikka löytyy kokeilemalla.

Re: 95 aero

Lähetetty: Ke Heinä 30, 2014 22:14
Kirjoittaja Joukku
Kiitos, sieltähän se paikka löytyi! Tänään koneeseen löysi tiensä vauhtipyörä ja kytkin.

Vaihdeloova hollille apurungon päälle konetilaan.

Kuva

Kuva

Tsekataan passilla jotakuinkin kulma missä konetta pitäisi syöttää ja paketti yhteen.

Kuva

Naittamisen yhteydessä kävi taas mieltä ihmetyttävä juttu jota en vielä ole ihan sisäistänyt; väliakseli kun meni loovaan kunnolla booreille se hyppäsi vapaalle. Ymmärtääkseni loovassa piti olla kolmonen päällä ja eikait tällöin käsillä sitä akseliakaan pitäisi saada rullattua? Ihan kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa. Voihan se olla että ekalla liitoskerralla jäikin vapaalle.. Aika näyttää!

Sähköistä liitettynä ehkä puolet ja lopuista suurinosa ymmärretty mihin mikäkin menee. Vesiletkutusta vähän samalla liitelty. Huomenna imusarja kiinni ja kaikki loput rojut koneeseen.

Kuva

Kuva

Ja sitten taas päivän pakollinen 'tosityhmä' kysymys; mikä ihme tämä on? Sisällä oli jousi ja rautapatukka. Joku magneettiventtiili vai? Ei ole ihan vielä perillä kaikista osista. Niin ja onko tuo särki vai saako sen kuntoon kun vaan lyö rojut sisään ja kannet kiinni? Aikahan tuonkin toki näyttää toimiiko se vaan jos se nyt jo tiedetään että pöljänä oon sen porsinu purkuvaiheessa niin tietää alkaa jo uutta etsimään. Mikä tämä nyt sitten lieneekään..

Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 95 aero

Lähetetty: To Heinä 31, 2014 07:25
Kirjoittaja Fakiiri
Makneettiventtiilihän se , uutta tilalle, ei maksa montaa kymppiä.

Etkö muuten vaihtanut samalla kytkimen työsylkkää ? Toki jos puuhasteluintoa ja aikaa riittää, niin kerkiäähän sen myöhemminkin :D

Re: 95 aero

Lähetetty: To Heinä 31, 2014 12:27
Kirjoittaja saba90
Itellä kerran meni samallalailla mankkuvena. Laitoin vaan osat takas paikoilleen ja hyvin toimi senkin jälkeen