99 Turbo projekti (pikku päivityksiä 9/2009)
on kyllä hieno sininen 99..ASTech kirjoitti:Sopii otsikkoon, niin tuossa on minun viimeisin projekti ->
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ge=1004182

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
pistetäämpä tähänki päivitystä pitkästä aikaa..
vaihdoin tänään kesärenkaat tykeille ja pulttasin alle. (pirelli p6000 195/60)
poljin autoa hieman kujalla ja huomasin että tyhjäkäynti on kohtuu alhaalla.
eli säädin tyhjäkäynnin ja siinä samalla uusin määränjakajan kuparitiivisteet, korjailin laturin herätteen liitosta ja löysin paikan pienelle huohotinputkelle. samalla kirjoittelin listaa mitä autoon pitää vielä tehdä ennen katsastusta, ei kovin paljoa hommaa..
nyt illalla ajelin auton pukeille pakoputken kiinnityskoukkujen asennusta varten, kerkesin raapia massat sopivista kohdista..huomenna pitäis saada kiinnitys valmiiksi. eli se tulee siihen kohdalle jossa etuvaimennin kuuluisi olla.
tässä kuukauden sisällä, ennen katsastusta, ajattelin viimeistellä autoa eli seuraavaa nyprättävää löytyy:
-pissapoika toimimaan
-vilkkujen ihmettelyä
-oven alataitteesta pohjaan päin tunkinkorvakoille asti vanhat massat pois, tilalle ruosteenestopohjamaali, uusi massa ja punainen pintamaali.
sama perälle.
-pienet kiveniskemät korjattava maalipinnasta
-ovien sisäreunoista pintaruoste pois ja maalit päälle, maalien päälle listat.
-etuspoilerin pinnan viimeistely ja maalaus
-Turbo-mallin lampunpesimet
-Turbo merkit konepellin sivuille ja takaluukkuun
-alustan ja moottoritilan pesu.
-vahaus, listojen kiillotus, puskureihin Black-Diamondia.
-sisustan puhdistus
-maskin hienostelut..
kuvia ja juttua tulee nyt taas sitä mukaa kun tätä kerkeää tekemään. on tuossa yks toinen auto-rojekti menossa, eli Volvo 142 -72 läpikäynti eli tuplista ei kerkeä ihan joka päivä puunaamaan..
lopuksi kuvia:



vaihdoin tänään kesärenkaat tykeille ja pulttasin alle. (pirelli p6000 195/60)
poljin autoa hieman kujalla ja huomasin että tyhjäkäynti on kohtuu alhaalla.
eli säädin tyhjäkäynnin ja siinä samalla uusin määränjakajan kuparitiivisteet, korjailin laturin herätteen liitosta ja löysin paikan pienelle huohotinputkelle. samalla kirjoittelin listaa mitä autoon pitää vielä tehdä ennen katsastusta, ei kovin paljoa hommaa..
nyt illalla ajelin auton pukeille pakoputken kiinnityskoukkujen asennusta varten, kerkesin raapia massat sopivista kohdista..huomenna pitäis saada kiinnitys valmiiksi. eli se tulee siihen kohdalle jossa etuvaimennin kuuluisi olla.
tässä kuukauden sisällä, ennen katsastusta, ajattelin viimeistellä autoa eli seuraavaa nyprättävää löytyy:
-pissapoika toimimaan
-vilkkujen ihmettelyä
-oven alataitteesta pohjaan päin tunkinkorvakoille asti vanhat massat pois, tilalle ruosteenestopohjamaali, uusi massa ja punainen pintamaali.
sama perälle.
-pienet kiveniskemät korjattava maalipinnasta
-ovien sisäreunoista pintaruoste pois ja maalit päälle, maalien päälle listat.
-etuspoilerin pinnan viimeistely ja maalaus
-Turbo-mallin lampunpesimet
-Turbo merkit konepellin sivuille ja takaluukkuun
-alustan ja moottoritilan pesu.
-vahaus, listojen kiillotus, puskureihin Black-Diamondia.
-sisustan puhdistus
-maskin hienostelut..
kuvia ja juttua tulee nyt taas sitä mukaa kun tätä kerkeää tekemään. on tuossa yks toinen auto-rojekti menossa, eli Volvo 142 -72 läpikäynti eli tuplista ei kerkeä ihan joka päivä puunaamaan..

lopuksi kuvia:



99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
nyt on pakoputki konnolla kiinni.
takavaimentimella on liikkumatilaa 4mm, joka riittää hyvin! putkisto ei ota koriin kiinni mistään kohtaa vaikka kuin heiluttelee...
värkkäilin tuossa päivällä tallin eteen remontti-rampin. eli vähän päälle puolimetriä korkeat ajosillat joille auton saa helposti ajettua ylös, ettei aina tarvii kasata rengaspinoja kuten edellisen viestin kuvissa..
tuolla rampilla olikin sitten helppo värkkäillä putkisto oikeaan kohtaan ja tehdä lisäkiinnikkeet.
kuvia laittaisin kiinnikkeistä ja rampista, mutta kamera rupes temppuilee eikä anna USBia ulos....
takavaimentimella on liikkumatilaa 4mm, joka riittää hyvin! putkisto ei ota koriin kiinni mistään kohtaa vaikka kuin heiluttelee...

värkkäilin tuossa päivällä tallin eteen remontti-rampin. eli vähän päälle puolimetriä korkeat ajosillat joille auton saa helposti ajettua ylös, ettei aina tarvii kasata rengaspinoja kuten edellisen viestin kuvissa..
tuolla rampilla olikin sitten helppo värkkäillä putkisto oikeaan kohtaan ja tehdä lisäkiinnikkeet.
kuvia laittaisin kiinnikkeistä ja rampista, mutta kamera rupes temppuilee eikä anna USBia ulos....

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
viimeistään heinäkuun kymmenes pitäis alkaa olla leimat papereissa...Mertmi kirjoitti:Jokos on katsastusaika varattu?

tarkastaako ne tosiaan muutoskatsastuksessa vaihteiston numerot ja kaikki?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
yritin mää tuota tuosta kaatumaan saada, mutta ei se vaan kaatunut..Ahtopaine kirjoitti:...ei liikaa näyttäs olevan ristikkäistukea. Toivottavasti ei tuulella tuuskaha nuritte...![]()

täytyy tosiaan kyllä laittaa vielä toinen tuommonen ristikkäis tuki tuon yhden päälle varmistamaan.
kyllä tuo kestää reilusti 99:n painon: tehty terveestä puusta ja käytin 5 tuuman nauloja ja 10cm pitkiä 13mm kannalla olevia ruuveja..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Ei multa ainaskaan tarkastettu autosta mitään muuta numeroa, kuin rungon numero takapenkin alta. Papereista vaan luettiin luovuttaja-auton tiedot, kun tehtiin osaluettelo ja autorekisteristä ne taisi tempaiste tehotiedotkin luovuttajan kohdalta tuohon miun otteeseen. Kai siulla on kauppakirja moottorista, jossa ilmenee luovuttaja-auton runkonumero/rekisterinumero?gls kirjoitti:viimeistään heinäkuun kymmenes pitäis alkaa olla leimat papereissa...Mertmi kirjoitti:Jokos on katsastusaika varattu?vielä pientä viimestelyä tuo vaatii niin luulis menevän läpi.
tarkastaako ne tosiaan muutoskatsastuksessa vaihteiston numerot ja kaikki?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sepä se kun ei ole mitään kauppakirjoja...Mertmi kirjoitti:Ei multa ainaskaan tarkastettu autosta mitään muuta numeroa, kuin rungon numero takapenkin alta. Papereista vaan luettiin luovuttaja-auton tiedot, kun tehtiin osaluettelo ja autorekisteristä ne taisi tempaiste tehotiedotkin luovuttajan kohdalta tuohon miun otteeseen. Kai siulla on kauppakirja moottorista, jossa ilmenee luovuttaja-auton runkonumero/rekisterinumero?gls kirjoitti:viimeistään heinäkuun kymmenes pitäis alkaa olla leimat papereissa...Mertmi kirjoitti:Jokos on katsastusaika varattu?vielä pientä viimestelyä tuo vaatii niin luulis menevän läpi.
tarkastaako ne tosiaan muutoskatsastuksessa vaihteiston numerot ja kaikki?

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Joo, suosittelen asiapapereiden kuntoonlaittoa ennen katsastusta. Noloa alkaa kesken muutoskatsastuksen todeta, ettei paperit olekaan ihan ok. Käytännössä siun pitää pystyä näyttämään kauppakirjalla toteen, että omistat ne vaihdetut osat ja lisätietona mieluiten kauppakirjassa osat luovuttaneen auton rekisterinumero tai/ja runkonumero.gls kirjoitti: sepä se kun ei ole mitään kauppakirjoja...täytyy soitella koneen myyneelle kaverille ja kysellä olisko paperit vielä tallessa niin saisi kauppakirjan tehtyä..
Kauppakirjaan nykyisin riittää selitys mistä on tehty kauppaa, myyjän ja ostajan nimi allekirjoituksien kera. Kauppakirjahan on itsessään melko vapaamuotoinen. Netistä löytyy varmasti sopivia kauppakirjan malleja, jos ei rohkeus riitä tehdä sitä pokkana tekstinkäsittelyohjelmalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01