Projekti tonnari(t)
Dumppi rikki ja puskee paineet sitäkautta pihalle, tuosta johtuen noin matalat ahdot?
Tulppaa nyt hyvämies se reikä ja tule sitten vasta itkemään .
ps. ei millään pahalla...
Tulppaa nyt hyvämies se reikä ja tule sitten vasta itkemään .
ps. ei millään pahalla...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Eilen aloitettiin toinenkin projekti. Eli haettiin Turusta Saab 9000CD 2,3 -90. Ajettu hieman yli 200tkm. Auto on tuotu jenkeistä vuonna -92. Ruostetta on todella vähän, ainoastaan etuovien alareunat ovat sisäpuolelta kumitiivisteen alta hieman rapeat. Sisällä on täysin virheetön vaalean ruskea nahkasisusta. Kokonaisuutena auto on pirun hienon näköinen ja tästä saa käyttöpelin vielä moneksi vuodeksi. Ainoa miinus puoli on että kone on leikannut kiinni. Eilen illalla alettiin purkamaan konehuonetta ja tänään päivällä nostettiin moottori pois. Huomenna saan tietää paljonko valmiiksi remontoidulla vaihtokoneella on hintaa, sitten päätän korjataanko vanha kone vai vaihdetaanko suosiolla uusi. Tässä kuvia autosta (En ehtinyt vielä pesemään autoa niin laitan vasta huomenna kuvia ulkoa):
Pintaruostetta oikeassa alareunassa ja tiivisteen alta osittain puhki
Ruostetta ei muualla kuin vain alareunassa tiivisteen alta läpi puhki
Pintaruostetta oikeassa alareunassa
Pintaruostetta vasemmassa alareunassa
Täysin ruosteeton takaluukku
Niin kuin ei olisi ikinä koskettukaan
Kuin uudessa
Kuin uudessa
Kuin uudessa
Mylly irrotettuna ja vielä tässä vaiheessa kasassa
Ei ruostetta
Se mikä tässä jutussa on parasta on se että auto oli puoli ilmainen sen kuntoon nähden, vaikka kone onkin rikki.
Pintaruostetta oikeassa alareunassa ja tiivisteen alta osittain puhki
Ruostetta ei muualla kuin vain alareunassa tiivisteen alta läpi puhki
Pintaruostetta oikeassa alareunassa
Pintaruostetta vasemmassa alareunassa
Täysin ruosteeton takaluukku
Niin kuin ei olisi ikinä koskettukaan
Kuin uudessa
Kuin uudessa
Kuin uudessa
Mylly irrotettuna ja vielä tässä vaiheessa kasassa
Ei ruostetta
Se mikä tässä jutussa on parasta on se että auto oli puoli ilmainen sen kuntoon nähden, vaikka kone onkin rikki.
Viimeksi muokannut TeePee, Ke Syys 20, 2006 17:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Uuden" tonnarin kone on nyt purettu ja osat on auton perällä valmiina koneistamolle. Yksi runkolaakeri oli leikannut kiinni ja männät oli saaneet kipeetä. Lämpöleikannut ilmeisesti joskus.
Eli siis kaikki laakerit vaihdetaan ja pytyt hoonataan. Mäntiin vaihdetaan uudet renkaat. Onneksi löytyi varastosta yksi aiemmin hankittu 2,3:sen kampura jonka voin vaihtaa nykyisen tilalle eli ei tarvitse hioa vanhaa. Kansi on myös hyvä tässä vaiheessa plaanata ja tietysti vaihtaa kansipahvi. Tasapainoakseli systeemi näytti hyvältä eli se saa jäädä vielä paikoilleen.
Eli siis kaikki laakerit vaihdetaan ja pytyt hoonataan. Mäntiin vaihdetaan uudet renkaat. Onneksi löytyi varastosta yksi aiemmin hankittu 2,3:sen kampura jonka voin vaihtaa nykyisen tilalle eli ei tarvitse hioa vanhaa. Kansi on myös hyvä tässä vaiheessa plaanata ja tietysti vaihtaa kansipahvi. Tasapainoakseli systeemi näytti hyvältä eli se saa jäädä vielä paikoilleen.
Ai ai. Ei teillä sitten ollu sissikoulutusta intissä laisinkaan tai sitten ne on unohtunu, kun metelin kanssa olitta liikkeelläTeePee kirjoitti:Saattaapi olla Olisit vaan nähny ku haettiin se tupen kans teiltä keskellä yötä, ei oo meinaan ihan hiljasta menoa ku tota raahaa asfaltilla
Tuommoinen tonnari olis kuiten ihan siisti peli. Itte kävin viime kesänä kuolaamassa yhtä 2.3T CDE tonnikalaa. Ainoa paikka mistä löysin siitä närppää oli ne takalokasuojan kaarilistat, pikkaisen kupruili maali kuskinpuolella. Konehuone, ovet, helmat ja tolpat oli ruosteettomat. Mylly kävi nätisti ja kaikki 200 konia tuntui olevan tallella. Autossa oli yksi hyvä puoli minkä takia olisi voinut ostaa; mittarissa oli silloin 314tkm ja aukoton huoltokirja. Sinne se jäi, kun Turbo oli ollu vasta reilu kolme kuukautta Hintaa oli 5500€ ja myyjän mukaan oli vähän tinkivaraa vielä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tehtävä suoritettu, se on nyt ajossa. Eipä siinä loppujen lopuksi kauaa kestänyt. Lauantaina illalla tuli auto pihaan ja viime yönä klo 03.30 koneremontti tehty ja auto ajossa. Täytyy käydä vielä näyttämässä maalarille ovien alareunoja ja muuta pientä.
Äsken tulin kotiin niin valui jäähdytysnestettä maahan. Onneksi vika oli vain löysällä oleva vesiletku, mutta pitää odotella jonkun aikaa että kone jäähtyy ennen kuin voin kiristää sen.
Äsken tulin kotiin niin valui jäähdytysnestettä maahan. Onneksi vika oli vain löysällä oleva vesiletku, mutta pitää odotella jonkun aikaa että kone jäähtyy ennen kuin voin kiristää sen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
No ens kerralla kyllä lätkästään sitten hierontaöljyt koneeseenTeePee kirjoitti: Ja sama se ny on mitä öljyä sielä on.......
Nopsaa saitte tosiaan kasaan ton auton... eikä edes ukkonen häirinnyt?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."