Projekti tonnari(t)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Dumppi rikki ja puskee paineet sitäkautta pihalle, tuosta johtuen noin matalat ahdot?

Tulppaa nyt hyvämies se reikä ja tule sitten vasta itkemään ;).

ps. ei millään pahalla...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

No se dumppi on ihan ehjä eikä varmasti puske sieltä paineita pihalle eli sitä ei tarvitse tulpata! :P

Kävi mielessä jos hukkiksen kello olis liian löysällä, sitä kun ei ole millään lailla säädetty. Tarkistetaan huomenna josko se olis vaan siinä se vika.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eilen aloitettiin toinenkin projekti. Eli haettiin Turusta Saab 9000CD 2,3 -90. Ajettu hieman yli 200tkm. Auto on tuotu jenkeistä vuonna -92. Ruostetta on todella vähän, ainoastaan etuovien alareunat ovat sisäpuolelta kumitiivisteen alta hieman rapeat. Sisällä on täysin virheetön vaalean ruskea nahkasisusta. Kokonaisuutena auto on pirun hienon näköinen ja tästä saa käyttöpelin vielä moneksi vuodeksi. Ainoa miinus puoli on että kone on leikannut kiinni. Eilen illalla alettiin purkamaan konehuonetta ja tänään päivällä nostettiin moottori pois. Huomenna saan tietää paljonko valmiiksi remontoidulla vaihtokoneella on hintaa, sitten päätän korjataanko vanha kone vai vaihdetaanko suosiolla uusi. Tässä kuvia autosta (En ehtinyt vielä pesemään autoa niin laitan vasta huomenna kuvia ulkoa):

Pintaruostetta oikeassa alareunassa ja tiivisteen alta osittain puhki
Kuva

Ruostetta ei muualla kuin vain alareunassa tiivisteen alta läpi puhki
Kuva

Pintaruostetta oikeassa alareunassa
Kuva

Pintaruostetta vasemmassa alareunassa
Kuva

Täysin ruosteeton takaluukku
Kuva

Niin kuin ei olisi ikinä koskettukaan
Kuva

Kuin uudessa
Kuva

Kuin uudessa
Kuva

Kuin uudessa :wink:
Kuva

Mylly irrotettuna ja vielä tässä vaiheessa kasassa
Kuva

Ei ruostetta :P
Kuva



Se mikä tässä jutussa on parasta on se että auto oli puoli ilmainen sen kuntoon nähden, vaikka kone onkin rikki. 8O
Viimeksi muokannut TeePee, Ke Syys 20, 2006 17:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

"Uuden" tonnarin kone on nyt purettu ja osat on auton perällä valmiina koneistamolle. Yksi runkolaakeri oli leikannut kiinni ja männät oli saaneet kipeetä. Lämpöleikannut ilmeisesti joskus.

Eli siis kaikki laakerit vaihdetaan ja pytyt hoonataan. Mäntiin vaihdetaan uudet renkaat. Onneksi löytyi varastosta yksi aiemmin hankittu 2,3:sen kampura jonka voin vaihtaa nykyisen tilalle eli ei tarvitse hioa vanhaa. Kansi on myös hyvä tässä vaiheessa plaanata ja tietysti vaihtaa kansipahvi. Tasapainoakseli systeemi näytti hyvältä eli se saa jäädä vielä paikoilleen.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Tutunnaekoeinen moottorinosturi :lol:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Saattaapi olla :D Olisit vaan nähny ku haettiin se tupen kans teiltä keskellä yötä, ei oo meinaan ihan hiljasta menoa ku tota raahaa asfaltilla :lol: :lol: :lol:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

TeePee kirjoitti:Saattaapi olla :D Olisit vaan nähny ku haettiin se tupen kans teiltä keskellä yötä, ei oo meinaan ihan hiljasta menoa ku tota raahaa asfaltilla :lol: :lol: :lol:
Ai ai. Ei teillä sitten ollu sissikoulutusta intissä laisinkaan tai sitten ne on unohtunu, kun metelin kanssa olitta liikkeellä :lol:

Tuommoinen tonnari olis kuiten ihan siisti peli. Itte kävin viime kesänä kuolaamassa yhtä 2.3T CDE tonnikalaa. Ainoa paikka mistä löysin siitä närppää oli ne takalokasuojan kaarilistat, pikkaisen kupruili maali kuskinpuolella. Konehuone, ovet, helmat ja tolpat oli ruosteettomat. Mylly kävi nätisti ja kaikki 200 konia tuntui olevan tallella. Autossa oli yksi hyvä puoli minkä takia olisi voinut ostaa; mittarissa oli silloin 314tkm ja aukoton huoltokirja. Sinne se jäi, kun Turbo oli ollu vasta reilu kolme kuukautta :cry: Hintaa oli 5500€ ja myyjän mukaan oli vähän tinkivaraa vielä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ootko ottanut takahelmoista alta kiinni kunnon otteen ja kokeillut..? :wink: (Hyvähän se jos EIVÄT oo pehmeitä! :) )
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Äh, mitä turhia kun ei näy ulospäin :wink: Pitää tehdä tarkempi tsekkaus joka paikkaan kun kone on saatu keulille.


Koneremontti tehty ja kone kasattu. Vaihdelaatikko enää kiinni ja nostetaan keulille! Sitten helevetinmoinen tekeminen taas saada kaikki letkut ja johdot kiinni, mutta se on pientä :roll: :D
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tehtävä suoritettu, se on nyt ajossa. Eipä siinä loppujen lopuksi kauaa kestänyt. Lauantaina illalla tuli auto pihaan ja viime yönä klo 03.30 koneremontti tehty ja auto ajossa. Täytyy käydä vielä näyttämässä maalarille ovien alareunoja ja muuta pientä.

Äsken tulin kotiin niin valui jäähdytysnestettä maahan. Onneksi vika oli vain löysällä oleva vesiletku, mutta pitää odotella jonkun aikaa että kone jäähtyy ennen kuin voin kiristää sen.
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Vieläkun laittaisit sinne muutakin kuin jäteöljyä sinne koneeseen nii kestäisi pitempään... :P
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Holmes kirjoitti:Vieläkun laittaisit sinne muutakin kuin jäteöljyä sinne koneeseen nii kestäisi pitempään... :P
8O Täh?! :? :lol:
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Poijjat säästää? :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mitä v*tun jäteöljyä? :roll: :D


No ei... kuulemma ihan asiallista öljyä..tiedä ny sitte... ei mun tuloilla paljo mitää 50€/l öljyjä ostella. Ja sama se ny on mitä öljyä sielä on....... :P
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

TeePee kirjoitti: Ja sama se ny on mitä öljyä sielä on....... :P
No ens kerralla kyllä lätkästään sitten hierontaöljyt koneeseen :wink: :lol:
Nopsaa saitte tosiaan kasaan ton auton... eikä edes ukkonen häirinnyt?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Lukittu