Pitkästä aikaa juttua tännekin, onhan tässä kaikenlaista tapahtunut. Melkein koko talven satku majaili motivaatiokuopassa, jotain pientä tuli räpellettyä ja uusia osia hommattua varallisuuden puitteissa. Kevään/kesän tullen jopa jotain näkyvääkin saanut aikaiseksi, hieman ajanpuute vaivaa puhumattakaan tilanpuutteesta -> hillitsee kummasti kun pystyy fiksailemaan vaan pihamaalla...
Jokusia kuviakin on puhelimeen tarttunut.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/osat.jpg
Tuostahan tuo "tämänkertainen" oikeastaan lähti, alunperin piti asentaa vaan iskarit, ohj.tehostimen stefa ja mahdollisesti kampuran päätystefa. Tulipa kuitenkin hommattua muutakin tiivistettä/nutikkaa ja ajettelin ettei tuo paljoa suurempi homma ole nykäistä koko pannua pois.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/kone.jpg
Jotain jo purettu irti. Peilitkin muuttuneet korinvärisestä mustaksi, tuo kiiltävä musta tosin
näytti mielestäni typerältä joten maalasin vielä kertaalleen uusiksi - tällä kertaa mattamustaksi. Kuitenkin koko "ikkunalinja" (+ovenkahvat) on mattamusta...
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/tai2.jpg
Vakraattori oli työllistettynä kokopäivätoimisesti pellolla (koneennostovekottimet vähissä) joten ajattelin vaihtaa takaiskarit tässä välissä. No senhän tietää, ruosteinen akseli pisti silmään, puhumattakaan jarrusatuloista. Onpahan helpompi lekoa iskarin alapultit irti

, kallistuksenvakaajakin kun on tiellä.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/ta.jpg
En suotta vaivautunut hiekkapuhal(lut)tamaan noita käikäleitä, harjalaikkaa ja POR-15 Metal Readyyn lillumaan.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/tam.jpg
Pääseepähän POR-15 todelliseen testiin, semmoisessa hiekkapuhalluksessa on tuo taka-akseli että pysyneeköhän tuossa mikään... aika näyttää. Väriksi luonnollisesti puolikiiltävä musta, tässä mitään prkleen hippibussia väsätä.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/js.jpg
Mielenkiintoista nähdä myös tuon töhnän kesto noissa jarrusatuloissa...
Jarrukilvet myös vedetty harjalaikalla ja lilluteltu Metal Readyssä. Niihin päädyin sutimaan tuota hopeaa, se kun on pirun paljon jäykempää ainetta.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/jk.jpg
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/tak.jpg
Melekein niputettu, kyllä se siitä.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/oa.jpg
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/ko.jpg
Joutessani ehostelin myös apparin puoleiset ovien alalaidat, toinen puoli tulikin laiteltua jo viime kesänä. Nuo kumilurpakkeet uitin silikoonissa, jos ei heti repeilisi. Onneksi helmoissa ei ole vielä merkkiäkään ruostepeikosta. Näille myös por-käsittely.
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/koppa2.jpg
http://personal.inet.fi/koti/log/st16/koppa.jpg
Abouttiarallaa tuollaisessa vaiheessa tällä hetkellä. Taka-akseli kasattu, jarruputket ja -letkut uusittu ja renkaatkin paikallaan. Kone löytänyt tiensä autotallin lattialle. Autosta revitty helmat irti, täytyyhän niidenkin alta vahata välillä. Konehuone kuvasta poiketen pesty jo kertaalleen, pitää tuoltakin poistaa pintaruosteet. Vetaritunnelit yllättävän hyvät, apparin puolelta täytynee hieman vahvistaa. Pitää se varmaan tuo ohjausvaihdekin irroittaa ja katsoa mitä sen alta löytyy...
Ehkä vielä joskus liikenteessä, mutta pitkään menee!
