Otin sitten tallista talvisäilöstä tuon yönsinisen 96:sen ajoon! Kosteuden poistajat olivat toimineent oikein. Auto löytyi kuivana ja siistinä säilytyspussista.
Minullahan ovat molemmat 96:set Weberin kasuttimilla. -76 on 1-kurkkuisella ja tämä sininen -79 2-kurkkuisella. Molemmat käynnistin samalla tavalla startti-sprayn avulla. Tämä helpottaa, ettei pitkän seisokin jälkeen tarvitse pitkään ”sahailla” startilla. Tämä toimi kyllä erinomaisesti. Olen oikein tyyyväinen molempiin Weberiin. Erityisesti tämä kakskurkkuinen DGV toimii toisi hienosti tuon auton oman ilmanputsarin kanssa. Minullahan on ”Tobbanan” valmistama asennusadapteri tuossa ilmanputsarin alla ja se toimii todella hienosti. Tosin kyllähän sen asentelu vaati silloin aikalailla askartelua, mutta työ nyt palkitsee toiminnallaan tekijäänsä!!!

Auto siis käynnistyi kerrotulla toiminnalla tosi helposti ja hyvin. Nyt olen sen ajanut omaan talliin odottelemaan kevään huoltoaskareita!
Talven jälkeen vaihdetaan koneeseen uudet öljyt ja suodattimet. Auton etujarrulevyt uusitaan ja ja tarvittaessa voidaan myös vaihtaa myös jarrusatulat ja tietysti uudet jarrupalat! Niinkuin tiedätte 96:sen vinot jarrupalat tuntuu jostakin hieman vaikeilta, mutta ei sitten ihan oikeasti vaikeat ole! Lisäksi olen varannut myös uudet jarrukilvet, jos tarvetta ilmenee, niin vaihdetaan. Tämän kesän aika tulen vaihtamaan myös lampunpesimien uuden moottorin, kun sellaisen satuin löytämään. Sitten näiden hommien jälkeen voikin enempi siirtyä nautiskelun puolelle, kun auto on ihan tiptop-kunnossa!
Kyllä nämä 96:set ovat ainakin näin vaari-sarjassa ihan mukavia harratusleluja!

Yritän nyt kesän aikana opetella jonkun uuden kuva-ohjelman, jotta voisin hieman elävöittää näitä tylsiä jorinoitani jälleen kuvilla!