Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo eipä tuo nyt tuonut tehoa niin paljon, että sen pers tuntumalla
huomaa, tosin jos kiihdyttely on vaan motarille mennessä, ettei
mitään rata ajoa, niin tuskimpa sitä uudella väli jäähylläkään huomaa...

Jos ite ajan kovempaa, on se pelkästää kehälle tai motarille kiihdyttäessä...
On sen verran huonot jouset autossa nyt ettei paljon tee mieli missään kovaa ajaa.
Ens kuussa eibachia alle, jos toi alusta olis sit vähän parempi. Renkaatkin on vyö
vammaset, että vetely on ihan hirveetä luokkaa, vaikka on kaikki puslat ja clampit asennettu.

En kyllä tuota samaa imuputkea suosittele tohon 200€ hintaan kenellekkään,
sen verran ruma ja hinnakas oli. Myös putsarin ja imuputken välinen kumiputki
on vittumainen asentaa, imuputki on sen verran iso että joutuu kumiputkea
modaamaa...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Loyal kirjoitti:Seuraavaksi olis ilmeisesti tulossa 8x18" ET45 alle. Tietääkö joku
käykö noi 30mm eibachin madallussarjan kanssa alle?
Mikä kumi kannattaa laittaa vanteille? Nasta rengas olisi tarkoitus
laittaa. Vanteet ollut 9-5:ssa alla.
Moi! Pakko kysyä, että miksi ihmeessä aiot laittaa 18" vanteet talveksi? Tuskin tähän järkiperusteita löytyy, mutta niin eksoottinen veto, että pakko kyseenalaistaa. Oma mielipiteeni on, että älä laita. Joko 205/55/16 tai sitten 205/50/17. Kesäksi sitten 225/40/18 jos pakko ;)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kun sen verran edulliset vanteet oli myynnissä ja aion
ne ostaa niin pakkohan ne on alle saada. :D
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Noniin, ja rengassarjat on sitten +400€ verrattuna 205/55/16 :roll:
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

90e kpl pinnatut 225/40/18 nastat ja on ihan passelit mulle koska
en hae suorituskykyä kumeista. ihan hyviä kokemuksia pinnatuista.
Joutusin ostaa noille nykyisille 16" kumit kumminkin niin samalla ostaa
18"
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Takakontin vahvistin viritykset. 2x Spl dynamics päätettä ton levyn takana.

Kuva
Viimeksi muokannut Loyal, Pe Syys 27, 2013 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tollaset vanteet olis tulossa talveksi. 8x18"

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Loyal kirjoitti:Takakontin vahvistin viritykset. 2x Spl päätettä ton levyn takana.


Kuva
siis laitoit päätteet TÄYSIN suljettuun tilaan? nehän tarvii jäähtyäkseen
juurikin ilmaa,hohhoijaa :mrgreen:
äläkä vain väitä,ettei ne lämpiä lainkaan,huomaat sit ku niiden suojat menee
päälle ja musa loppuu,samalla lyhennät päätteiden elinikää paljon...tosin
eipä noi kovin kaksiset olekaan merkin tuntien :lol:
#2285
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Siis noi reunat on auki n.10cm, huomaa jos vähän tarkemmin tuota yläreunaa katsoo...siksi kiinnitys on tossa keskellä noi kaks "mutteria"
Päätteet on spl dynamicsin ei se pelkän SPL:n, ne on täyttä kuraa. Kyl noi
Dynamicsit on ihan hyviä päätteitä mielestäni. Kaiuttimille S-2604 ja subi pääte on digipääte ...

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Spl dynyn vahvarit on ehkä parempia ku spl:n,muttei siltikään
äänenlaadullisesti kovin kaksisia,oli elementit sitä mitä hyvänsä :).
Subille ehkä menettelee,mutta.....
ei toi rako silti riitä kunnon jäähdytykseen, usko jo :).
#2285
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Vanteet alla... Madallus vielä puuttuu.


Kuva
Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
timbajeij
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 16:56

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja timbajeij »

On kyllä näppärän näköinen kolkki omaan silmään! Ja aina kun musapuoli saabissa tulee ilmi niin minun kiinnostus herää :) Hyviä ne dynamicsit on ja luotettavia. Selviäähän tuo lämpeneminen että soittelet vähän ja yksinkertaisesti käyt kokeilemassa kuinka ne lämpiää. AB luokkalaiset pintakaasulla lämpiää yleensä aika helposti, mutta täysiä kun niillä päästelee niin eivät sen enempää kuin d päätteetäkään. Itsellä ei koskaan ole dynamicsin päätteiden kanssa ollut minkään sortin lämpöongelmia. Eikä se äänenlaatukaan kovin kehno ole(riippuu toki että mikä dynyn pääte kyseessä)
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo ei mullakaan noi yhtään pätki, enkä tosiaan huudata rokkeja
pitkin kyliä... Kuuntelen suht maltillisesti ja hyvin on toiminu. :lol:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Timppa »

vanteet istuu mielestäni pirun hienosti!
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tässä pähkäilen, että pitäiskö noi hopean väriset osat vetää auton väriin... :roll:
Ja myös oon suunnitellu eibachin 30mm madallusta tohon, mietityttää et miten vanteet
sit mahtuu pyörimään tuolla ku vakio jousillakin jää noin vähän tilaa...?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin